Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 320i - Sprzęgło nie działa po wymianie wysprzęglika.

TiboPit 29 Lis 2015 01:16 1089 9
  • #1 29 Lis 2015 01:16
    TiboPit
    Poziom 3  

    Witam wszystkich! Proszę o pomoc! Na dniach wymieniałem wszystkie tarcze, klocki i gdzie było trzeba uszczelki zacisków. Pojawił się problem z wrzucaniem biegów po odpaleniu auta. Dwa razy, pompowanie sprzęgła wraz z wciśniętym hamulcem na zgaszonym silniku pomogło, chociaż sprzęgło łapało bardzo płytko. Momentami, dało się odczuć, że na wrzuconym biegu przy wciśniętym sprzęgle, delikatnie łapało. Poszukałem informacji na forach, kupiłem nowy wysprzęglik i wymieniłem. Odpowietrzanie okazało się dość kłopotliwe. Robiłem to sam, na przezroczystym wężyku silikonowym. Odpowietrzałem go ok pół godziny, mimo to dalej się pojawiało powietrze w wężyku. Wcześniej zbiorniczek wyrównawczy zalany pod korek. (pomaga przy odpowietrzaniu układu odkręcenie korka zbiorniczka czy wręcz odwrotnie?) Nigdzie na przewodzie od płynu, na baryłce, na odpowietrzniku nie pokazuje się jakikolwiek przeciek. Przy wymianie ponad to zauważyłem, chyba dość poważny przeciek na simeringu wału. Pedał sprzęgła wciąż miękki, na włączonym silniku biegi nie wchodzą. Przy próbie wrzucenia jedynki i dwójki słychać jak tryby walą w tryby na biegu silnika, wsteczny i każdy inny bieg przy próbie wrzucenia tylko obniża obroty i delikatnie sprzęgło załapuje i oczywiście nie wchodzi... Co robić? Pompa sprzęgła? Czy może niski poziom oleju w skrzyni może to powodować? Przeciek tylko na simeringu wału, na wybieraku sucho...

  • #2 29 Lis 2015 16:01
    kacper082
    Poziom 18  

    Proponuję raz jeszcze odpowietrzyć wszystkie koła przód i tył i odpowietrzyć sprzęgło. Oczywiście z kimś!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód. Taka kolejność jeśli chodzi o koła :)

  • #3 29 Lis 2015 20:25
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam.Kolego kacper 082 ,o co chodzi z odpowietrzaniem kół ? AAnnddrrzzeejj.

  • #4 29 Lis 2015 20:28
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Kół nie odpowietrzaj. Opisz jak odpowietrzasz to sprzęgło. :)

  • #5 30 Lis 2015 01:30
    TiboPit
    Poziom 3  

    Hamulce są dobrze odpowietrzone, działają bez najmniejszego zarzutu...
    Odpowietrzam następująco:
    - zakładam wężyk silikonowy na wkręcony odpowietrznik
    - jedną ręką wciskam sprzęgło i przytrzymuje, drugą odkręcam odpowietrznik na kilka sekund
    - zakręcam odpowietrznik, puszczam sprzęgło, wciskam ponownie i przytrzymuje i powtarzam jak wcześniej...
    Pół godziny tak pompowałem, w wężyku było coraz mniej powietrza ale wciąż się pojawiały małe pęcherze a momentami kilka centymetrów powietrza w wężyku o przekroju wewnętrznym 4 mm...

    Dodano po 3 [godziny] 32 [minuty]:

    Ten układ jest mało skomplikowany, zbiorniczek -> przewód -> pompka -> przewód -> wysprzęglik...
    Zbiorniczek pełny, przewody sprawdzone, odpowietrzałem bardzo długo...
    Czy przy wciskaniu pedała sprzęgła, pompka może zasysać powietrze do układu???

    Do pompki mam się dobierać od wewnątrz czy od komory silnika?

  • #6 30 Lis 2015 19:46
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Pompka bodajże nad/za pedałem sprzęgła. Odpowietrzasz dobrze tylko jak Ty to samemu robisz :D Dalej dalej ręka gadżeta :D
    Rozumiem, że wcześniej sprzęgło działało normalnie?

    Można jeszcze spróbować odpowietrzyć przez hamulec - w necie znajdziesz jak.

    Jeżeli wcześniej nie było problemu z zapowietrzaniem to może wysprzęglik wadliwy?

  • #7 01 Gru 2015 01:56
    TiboPit
    Poziom 3  

    Jak pisałem na samym początku, wysprzęglik wymieniony. Ostatecznie uporałem się z problemami...
    Co do odpowietrzania samemu, mały nie jestem więc dałem radę jednocześnie sięgać do sprzęgła i odpowietrznika...

    Teraz opowiem Wam, gdzie był największy problem. Wysprzęglik nowy zamontowany i byłem pewien, że juz szybciutko odpowietrzę i będzie ok. Niestety pompowałem i bez przerwy było powietrze... Najśmieszniejsze dlaczego:

    Przyjrzałem się zbiorniczkowi, którędy idzie płyn do pompki pod pedałem.
    Robiłem to na podnośniku, unosiłem lewą stronę samochodu, łapał przechył, do pewnego momentu szedł płyn do pompki, ale szybko płyn schodził i łapał powietrze. Opuściłem auto do poziomu, żeby mi tylko ręka się zmieściła i żebym sięgnął do odpowietrznika. Poza tym wężyk założony na odpowietrznik, drugi koniec włożyłem do zbiorniczka wyrównawczego i poszło... Dziękuję wszystkim za pomoc!

    Pozdrawiam!!

  • #8 01 Gru 2015 20:01
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Hehe :) Tego się nie spodziewałem :D Ja zawsze na podnośniku dwu kolumnowym albo na kanale robię więc nawet nie przyjąłem takiej możliwości :D

  • #9 01 Gru 2015 23:34
    TiboPit
    Poziom 3  

    A widzisz :) Czasami najbardziej banalny czynnik jest przez nas pomijany... Chociaż zdziwiłem się, że płyn do pompki sprzęgła wychodzi bardziej z boku zbiorniczka niż od spodu... Trochę dziwnie jest to zrobione, przy niskim poziomie płynu znika sprzęgło gdzie hamulce jeszcze spokojnie jakiś czas będą działały przy ewentualnym jakimś wycieku w układzie...

  • #10 02 Gru 2015 22:51
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Tak musi być. W razie co bez sprzęgła sobie poradzisz, a bez hamulców nie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME