Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey ferguson 158 - Po wyłączeniu silnika podnośnik opada

andżelo 29 Lis 2015 15:08 2919 7
  • #1 29 Lis 2015 15:08
    andżelo
    Poziom 7  

    witam,mam mf 158 podczas pracy silnika podnośnik trzyma,ale po wyłączeniu silnika powoli opada mam pytanie jak usunąć tą usterkę co może być przyczyną ?.

    0 7
  • #2 29 Lis 2015 17:53
    DamianPu
    Poziom 5  

    Pompa albo rozdzielacz albo brak oleju

    0
  • #3 29 Lis 2015 18:09
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam.
    Sprawa nie jest prosta.Teoretycznie nieszczelność powinna byc miedzy pompą hydr. a zaworem regulacji ciśnienia ( nie mylic z zaworem przecązeniowym pompy)
    zaworem reg. pozycji.To by tłumaczyło dlaczego opada przy wył silniku a nie opada przy uruchomionym(cisnienie z pompy ,,uzupelnia " przeciek ) podczas gdy przy unieruchomionym olej ucieka poprzez zawory i pompe.Tak by było przy zwyklym sterowaniu opartym tylko na dwustanowych zaworach(otwarte/zamkniete) Niestety ten ciagniczek ma sterowanie troche bardziej skomplikowane.(regulacja pozycyjno-silowa/transport itp.) i cisnienie z pompy jest podawane jakby cały czas do cylindra(w duzym uproszczeniu).Z doswiadczenia wiem że w starociach często pada uszczelnienie na tloku i na rurce transferowej.I to bym sprawdzil najpierw,bo mozna to zrobic bez zdejmowania ,,plecaka"podnosnika.
    Jak stoisz za ciągnikiem to w prawym rogu plecaka(pokrywy podnosnika) tym blizej przodu jest mała kwadratowa pokrywka .odkrecas ja i pod nia wystaje rurka z o-ringiem.Wyjmujesz ją ,bo na drugim koncu tez jest o-ring.Zakładasz nowe o-ringi.Na plaszczyznie pokrywy podnosnika w miejscu po odkręceniu tej małej pokrywki jest otwór prowadzący do cylindra podnosnika.Przykładasz tam wąż ze spręzonym powietrzem i słuchasz czy zespół cylinder- tlok jest szczelny. Jak jest to składasz wszystko z powrotem i testujesz czy juz działa bo wyeliminowałeś dwa miejsca ew. przecieków.Jak nie byl szczelny cylinder to oczywiscie trzeba zdjąc plecak i uszczelnic .A jak był szczelny i nadal opada to tez trzeba zdjąc plecak by dostac sie do zaworów i uszczelnic je.

    0
  • #4 29 Lis 2015 18:28
    andżelo
    Poziom 7  

    witam,dzięki za odpowiedz jutro to sprawdzę na pewno olej jest, co do pompy to nie wiem jaki jest jej stan ,myślę że nie jest najgorsza bo podnośnik podnosi bardzo duże obciążenie na wolnych obrotach silnika bez żadnego problemu ,spróbuję wymienić te uszczelniacze na tej rurce co idzie od pompy do tej pokrywki,i sprawdzę sprężonym powietrzem szczelność tłoka w tulei ale nie bardzo kumam o które zaworki chodzi ja tam wypatrzyłem tylko jeden przy pompie ,mogę prosić bardziej szczegółowa gdzie one się znajdują ,dziękuję.

    0
  • #5 09 Gru 2015 19:08
    andżelo
    Poziom 7  

    Witam,tak jak pisałem uszczelniacze na tej rurce łączącej pompę z podnośnikiem wymieniłem ,szczelność tłoka w tulei sprawdziłem sprężonym powietrzem i nic nie uchodzi ,a podnośnik dalej opada ,mam pytanie i co dalej mogę zrobić .

    0
  • #6 09 Gru 2015 21:16
    wal-ker
    Poziom 31  

    No to możesz podnies cały plecak i bedziesz miał wszystko na wierzchu.I znowu dmuchasz .... ale tym razem od strony cylindra ,czyli tak by powietrze pokonywalo cala droge tak jak uciekający olej.
    Albo wypełniasz cylinder olejem by ramiona były w gorze i cisniesz na nie by zobaczyc czy ucieka olej i gdzie... .

    0
  • #7 11 Gru 2015 17:45
    andżelo
    Poziom 7  

    Witam, coś nie tak po zdemontowaniu całego plecaka i naciśnięciu na ramiona olej wróci się tą dziurką do której jest włożona rurka łącząca pompę z podnośnikiem [plecakiem] trzeba by zaślepić ten otwór i próbować sprawdzić gdzie jest przeciek,ale ja podejrzewam nie szczelność tuleja tłok ,pierścienie .

    0
  • #8 11 Gru 2015 19:06
    wal-ker
    Poziom 31  

    Nie mam czasu wiec na szybko... .
    Jak podasz rurką cisnienie powietrza to bedziesz wiedział czy jest przeciek na cylindrze.
    Drugi koniec rurki wchodzi w zawór sterujący w bloku pompy hydr. Sprawdzic cisnieniem powietrza.Dostep do niego jest tez przez okragły otwor po prawej. stronie bloku skrzyni.

    0