Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie lampy UV do naświetlarki do wytwarzania płytek PCB metodą fotochemiczną ?

29 Lis 2015 23:35 2136 15
  • Poziom 8  
    Witam

Przymierzam się do budowy naświetlarki do robienie płytek PCB metodą fotochemiczną (termotransfer jest już zbyt mało precyzyjny). Wybieram właśnie świetlówki UV. Jestem w tym kompletnie zielony i zastanawiam się pomiedzy dwoma modelami:
    https://sklep.avt.pl/swietlowka-4w-ultrafiolet-134-148mm.html
    http://allegro.pl/swietlowka-liniowa-uv-czarne-8w-g5-i5770586384.html
    Różnią się one mocą i rozmiarem. I teraz pytanie - które beda lepsze do domowej naświetlarki, które będzie łatwiej obsłużyć? Widziałem gdzieś, że do tego potrzebny jest starter i dławik, że można znaleźć to w żarówce energooszczędnej, ale tak na dobra sprawę, to nic nie wiem. Będę bardzo wdzięczny za fachową poradę osoby, która się na tym zna, która byłaby w stanie mi doradzić i mniej więcej poinstruować, z czego brac potrzebne elementy, typu starter, jak to podłączyć do kupy. Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
    slawik1998
  • PCBway
  • Poziom 16  
    Dobór lamp UV zależy od tego jakiej emulsji zamierzasz stosować. Idealny dobór lamp to taki gdy maksimum pasma emisji lampy pokrywało się z długością fali maksymalnej czułości emulsji, w tedy naświetlanie trwa najkrócej.
    Napisz jakiej emulsji będziesz używał i jakich maksymalnych wymiarów płytki chcesz naświetlać to postaram się coś doradzić.
  • PCBway
  • Poziom 8  
    Na chwilę obecną posiadam taki laminat światłoczuły: http://botland.com.pl/laminaty/2144-laminat-swiatloczuly-jednostronny-15x30-cm.html