Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki ekonomiczny, małoawaryjny samochód zakupić do 8 tys. zł ?

Szpakos01 30 Lis 2015 09:56 1899 21
  • #1 30 Lis 2015 09:56
    Szpakos01
    Poziom 8  

    Witam,
    Chciałbym kupić drugi samochód, interesuje mnie auto najmniej awaryjne i najbardziej ekonomiczne czyli tanie części, tanie i rzadkie naprawy itp itd. no i spalanie w miarę ok, choć tutaj auto do małych przebiegów czyli do pracy i na zakupy 5tyś rocznie max wiec do 8-10l.

    moje wymagania: 4/5 drzwi, benzyna od 1,4-1,8ccm, większe od corsy czy fiesty, najlepiej rozmiarów WV Golfa, rocznik byłoby milo gdyby był od 2000r w wzwyż i przebieg w miarę niski :D

    kwota jaką chce przeznaczyć na auto to 10tyś, z tym że wolałbym kupić za 8tyś a resztę włożyć w dopieszczenie auta.

    auta nad jakimi sie zastanawiałem to
    * Mercedes A160 (trochę małe ale może być) - ale nie wiem jak z niezawodnością/awaryjnością ale raczej naprawy do tanich nie należą
    * WV Golf (czesci i naprawy raczej tanie, ale nie wiem czy to psujące się auta czy nie)
    * Peugeot 307 ?
    * jakiś SEAT Leon/Ibiza?

    Jakieś konkretne propozycje?

    Ford Focus MK1 odpada.

    0 21
  • #2 30 Lis 2015 10:38
    Jar-Woj
    Poziom 16  

    Ja bym się decydował na WV Golfa lub SEATA.
    Po pierwsze łatwo dostępne i tanie części zamienne.
    Dwa sporo dostępnej literatury i materiałów technicznych w internecie.
    Solidne materiały i sprawdzone niezawodne rozwiązania techniczne.
    Bardzo dobrej jakości zabezpieczenia antykorozyjne.

    1
  • #3 30 Lis 2015 11:23
    Szpakos01
    Poziom 8  

    a co do golfa, to jakiś konkretny silnik? czy obojętnie czy to 1.4 czy 1.6 ?

    0
  • #4 30 Lis 2015 11:48
    kkknc
    Poziom 42  
  • #5 30 Lis 2015 11:59
    karmel48
    Poziom 14  

    Ja również skłaniałbym się ku vw golfa lub seta. Jeśli chodzi o silnik to w golfie osobiście wolałbym silnik 1.6 8-zaworowy, jest prostszy. Jednak nie szukałbym konkretnego modelu, obejrzałbym kilka w okolicy i wtedy wiadomo czego można się spodziewać i jak wybrać zadbany egzemplarz.

    1
  • #6 30 Lis 2015 12:03
    Kune
    Poziom 23  

    Szpakos01 napisał:
    a co do golfa, to jakiś konkretny silnik? czy obojętnie czy to 1.4 czy 1.6 ?


    Nie kupuj 1.4, bardzo słaby i problematyczny silnik.
    1.6, 1.8Turbo i 1.9TDI to najlepsze silniki.
    Weź tylko pod uwagę ze 1.9TDI może mieć już duży, duży przebieg i w kiepski stanie spowoduje dość duże koszta.

    Ja poleciłbym jeszcze Astre G (II), Skoda Fabia, Octavia I.

    1
  • #7 30 Lis 2015 13:17
    Gitner
    Poziom 27  

    Za 8tysi nie oczekuj dobrego VW z 1.8T. Bierz zwykły 1.8, TDI najlepiej z silnikiem AGR 90PS (do nr silnika 100000), te nie mają zmiennej geometrii w turbo i dwumasy, to samo tyczy się Seata. Toledo też jest dobre.

    1
  • #8 30 Lis 2015 13:30
    karmel48
    Poziom 14  

    Koledzy autor tematu poszukuje stosunkowo małego benzyniaka, więc nie polecajcie mu diesli czy octavi bo nie mieści się to w jego wymaganiach.

    1
  • #9 30 Lis 2015 13:56
    Nicedog
    Poziom 23  

    W rodzinie mamy Forda Fusion 1,4 z 2003 roku, który okazuje się autem najmniej awaryjnym, ekonomicznym , czyli stosunkowo mało pali, a także spełnia wymóg co do tanich części i rzadkich napraw. (od zakupu wymieniliśmy w nim tylko cewkę, świece i tylne amortyzatory, a akumulator jest jeszcze fabryczny i niezawodnie funkcjonuje do dnia dzisiejszego - co naprawdę rzadko się zdarza).

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, ostatnio był problem z elektrycznym otwieraniem klapy bagażnika > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3098259&highlight=

    Zapomniałem dodać, że Ford Focus jest bardzo dobrze zabezpieczony przed korozją. Nie mamy z tym żadnego problemu - blacha jest wszędzie super "zdrowa", a lakier w idealnym stanie.

    0
  • #10 30 Lis 2015 15:04
    Gitner
    Poziom 27  

    karmel48 napisał:
    Koledzy autor tematu poszukuje stosunkowo małego benzyniaka, więc nie polecajcie mu diesli czy octavi bo nie mieści się to w jego wymaganiach.

    Nie zgodzę się, można trafić, ale trzeba być szybkim, codziennie wertować ogłoszenia. Ostatnio uciekł mi Toledo II 99 1.8 krajowy od 1 właściciela za 8,5k. Za 8k był też z silnikiem V5 :) Kupując auto trzeba sprecyzować jakich modeli ostatecznie się szuka, jaki silnik, jaki ma mieć wypas. Nie jest też powiedziane, że kupi w ciągu kilku dni.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Dobre jest też Volvo S40, fakt, że to już nie szwed tylko belg, ale przez 2 lata użytkowania TD, nie zrobiłem w 15 letnim aucie nic poza standardowymi wymianami.
    Z małych aut najbardziej zadowolony byłem z Bravo I JTD 105PS. Było w elektryce i klimie, miał buta, niskie spalanie, nie rdzewiał, nic się nie psuło, ceny części jak do seicento, miał mieć u mnie dożywocie, ale oberwał w przód na skrzyżowaniu. Chciałem kupić kolejne, niestety mało już zachowało się wartych uwagi egzemplarzy.

    0
  • #11 30 Lis 2015 16:18
    Szpakos01
    Poziom 8  

    dziękuje koledzy za pomoc :)
    chyba będę celował w Golfa 1.6 albo 1.8 tak jak radzicie. Ewentualnie Fabia.

    0
  • #12 04 Gru 2015 08:44
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Poszukaj Hondy Jazz.

    0
  • #13 04 Gru 2015 22:16
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Szpakos01 napisał:
    chyba będę celował w Golfa 1.6 albo 1.8 tak jak radzicie. Ewentualnie Fabia.

    Równie dobrze do takich wniosków byś doszedł bez zadawania pytań na tym forum. W 90% tego typu zapytań kończy sie na golfie, fabii itp . Osobiście w życiu bym nie kupił obu aut. Można kupic duzo lepsze wygodniejsze , ekonomiczniejsze, trzeba sie tylko odważyć i zdjąć klapki z oczu.

    1
  • #14 05 Gru 2015 06:04
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Ekonomiczny to Golf nie będzie (10 i więcej litrów na sto w mieście), ale chcącemu nie dzieje się krzywda.

    0
  • #16 05 Gru 2015 13:25
    Kune
    Poziom 23  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Szpakos01 napisał:
    chyba będę celował w Golfa 1.6 albo 1.8 tak jak radzicie. Ewentualnie Fabia.

    Równie dobrze do takich wniosków byś doszedł bez zadawania pytań na tym forum. W 90% tego typu zapytań kończy sie na golfie, fabii itp . Osobiście w życiu bym nie kupił obu aut. Można kupic duzo lepsze wygodniejsze , ekonomiczniejsze, trzeba sie tylko odważyć i zdjąć klapki z oczu.


    Często odwaga kończy się wtopą. Tu trzeba prostego, sprawdzonego auta, bez wodotrysków i durnych pomysłów. Niestety tak jakoś wychodzi, że auta grupy VAG lepiej znoszą upływ czasu, bo kiedyś te auta były w miarę solidne. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i poprzednich właścicieli, ale czymś trzeba się kierować.

    0
  • #17 05 Gru 2015 17:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kune napisał:
    bo kiedyś te auta były w miarę solidne.

    Zwłaszcza , gdy to był golf II lub passat B3. Niezawodne były jak nie miały żadnego wyposażenia, jak było troche elektryki to padało co chwila.
    Od lat kupuje nietypowe ( dla wiekszości) auta i koszt zakupu sa nizsze od bardziej znanych modeli, koszty utrzymania nie odbiegają od średniej, a często jestem pozytywnie zaskoczony, w zamian mam wyższej klasy wóz , nieoklepany, nikt nie chce go ukraść itd.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Kune napisał:
    Często odwaga kończy się wtopą. Tu trzeba prostego, sprawdzonego auta, bez wodotrysków i durnych pomysłów.

    Uważam, że właśnie zakup golfa często kończy sie wtopą, bo wszyscy za tym latają jak ślepcy i kupują spawane złomy nie patrząc na prawdziwa wartośc tych aut- bo to przecież VW - to musi byc dobre , skoro inni kupują... A obok na komisie stoi np. 30% tańsza xara albo 406-ka bez korozji, z 2x lepszym silnikiem 1,8 16V 110/117 KM z oryginalnym przebiegiem od pierwszego właściciela itd, ale nikt na to nie spojrzy, bo to przecież francuski złom. O wyciszeniu wyposażeniu 2 x lepszym i wcale nie gorszej niezawodnosci wiedza ci co takimi autami jeździli, a opinie o nich wygłaszaja ludzie , którzy mieli tylko golfa.
    Tu macie przykładowy wątek na temat zalet i wad golfa:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15023176#15023176

    2
  • #18 07 Gru 2015 18:14
    MoniTOX
    Poziom 24  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    ale nikt na to nie spojrzy, bo to przecież francuski złom.

    widocznie ludzie mają jednak lepszy wzrok, nie chcą jeździć z tapicerką jak w prl i bryła o krok nowsza, chcą się trochę rozpędzić, mieć z tyłu tarcze bo bębny nie hamują. Z korozją to wiadomo norma. Co do awaryjności to wiadomo niemieckie mają najechane na liczniku wiec większe prawdopodobieństwo, a jak widać jeszcze dają rade.
    VW to sprzęt dla zwykłych ludzi, nie jestem zwolennikiem, ale potrafię wyważyć co bym kupił biorąc pod uwagę cena/jakość.

    0
  • #19 08 Gru 2015 07:21
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Akurat stosunek cena/jakość w VW i pochodnych wypada słabo, buli się za mity z lat 80. i znaczek przeważnie. Im nowsze modele tym gorzej wypada porównanie z konkurencją, no ale co kto lubi.

    4
  • #20 08 Gru 2015 11:56
    Kune
    Poziom 23  

    wichurewicz napisał:
    Akurat stosunek cena/jakość w VW i pochodnych wypada słabo, buli się za mity z lat 80. i znaczek przeważnie. Im nowsze modele tym gorzej wypada porównanie z konkurencją, no ale co kto lubi.


    A co ma wspólnego nowe auto Vw, z tym za 8000 zł?

    0
  • #21 08 Gru 2015 12:00
    Gitner
    Poziom 27  

    Kune napisał:
    wichurewicz napisał:
    Akurat stosunek cena/jakość w VW i pochodnych wypada słabo, buli się za mity z lat 80. i znaczek przeważnie. Im nowsze modele tym gorzej wypada porównanie z konkurencją, no ale co kto lubi.


    A co ma wspólnego nowe auto Vw, z tym za 8000 zł?


    Znaczek :D

    0
  • #22 08 Gru 2015 17:03
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Kune napisał:
    A co ma wspólnego nowe auto Vw, z tym za 8000 zł?

    VW to nadal VW - przeciętne lub słabe technicznie samochody za nieprzeciętne ceny. Czy kosztują 8 czy 80 tysięcy, zasada jest ta sama.

    1