Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190, w201 - po ustawieniu zapłonu nie odpala

30 Lis 2015 12:14 1734 20
  • Poziom 8  
    Witam, posiadam Mercedesa 190 po swapie silnika z 1.8 na 2.3 (wersja 982) i mam problem z jego wyregulowaniem. Byłem u mechanika, który stwierdził że mam źle osadzony aparat zapłonowy. Ustawiłem koło z oznaczeniem OT na prawidłowy punkt i ustawiłem aparat zapłonowy tak, aby palec znajdował się w pozycji pierwszego cylindra. Po tym zabiegu auto przestało odpalać :/, a nawet strzeliło z rury. Spod klapy spiętrzającej leciał delikatny dym. Wcześniej palec był ustawiony na przeciwko prawidłowej pozycji. "Komputer" pochodzi z tego samego auta, co silnik. Moduł zapłonowy został z 1.8. Co może być przyczyną tego problemu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Poczytaj jak powinien być ustawiony prawidłowo. Przyda się też lampa stroboskopowa, do dokładnego ustawienia. Zauważ, że iskra nie pojawia się w GMP tylko wcześniej.
  • Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Poczytaj jak powinien być ustawiony prawidłowo. Przyda się też lampa stroboskopowa, do dokładnego ustawienia. Zauważ, że iskra nie pojawia się w GMP tylko wcześniej.


    Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu, jednak nie mogę jej użyc bo silnik nie odpala :P
    W takim razie gdy na kole mam punkt GMP, palec powinienem ustawić przed znakiem punktu zapłonu na 1 cylindrze, tylko o ile wcześniej? Na innym forum wyczytałem, że powinien być w punkcie GMP
  • Spec od Mercedesów
    Przy kole pasowym ustawionym na znak OT masz dwa tłoki na gorze: pierwszy i czwarty. Może ustawiłes iskrę na czwarty.
  • Poziom 8  
    Gerri napisał:
    Przy kole pasowym ustawionym na znak OT masz dwa tłoki na gorze: pierwszy i czwarty. Może ustawiłes iskrę na czwarty.

    Ustawiłem na pierwszy od strony chłodnicy, natomiast wcześniej był ustawiony na czwarty i silnik odpalał, jednak nie działał tak jak powinien - szarpał przy dodawaniu gazu, miał zbyt wysokie wolne obroty i od czasu do czasu nie palił na któryś cylinder
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gerri napisał:
    Może ustawiłes iskrę na czwarty.
    Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach - pomyłka! po jednym obrocie wału byłby we właściwym miejscu.
  • Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gerri napisał:
    Może ustawiłes iskrę na czwarty.
    Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu.


    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A nie po jednym? Skoro ustawił na czwarty, to iskra na pierwszym pojawi się po jednym obrocie wału. Tłoki chodzą równolegle, ale pracę mają przesuniętą o dwa suwy, czyli jeden OWK.
    Pawel wawa napisał:
    po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu.

    Po dwóch pełnych obrotach, iskra "wróci" na czwarty cylinder.
    graxi69 napisał:
    Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu, jednak nie mogę jej użyc bo silnik nie odpala

    Jak to nie możesz jej użyć? Lampa stroboskopowa nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Wystarczy, że układ zapłonowy będzie generował iskry/impulsy na cewkę/i i lampa będzie działać. Silnik nie musi odpalać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Błażej napisał:
    A nie po jednym?
    Pewnie, że tak. Pomyliłem. przepraszam, już zmieniam.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    graxi69 napisał:
    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
    Jeśli ustawiłeś aparat na czwarty cylinder, to wyciągnij go, obróć wałem RAZ, by cylindry ustawiły się tak, jak poprzednio i wstaw aparat z powrotem. Paluch powinien wskazywać pierwszy cylinder. Jeśli masz z tym takie problemy, to zrzuć pokrywę zaworów i patrz na nie.
  • Poziom 8  
    Błażej napisał:
    graxi69 napisał:
    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
    Jeśli ustawiłeś aparat na czwarty cylinder, to wyciągnij go, obróć wałem RAZ, by cylindry ustawiły się tak, jak poprzednio i wstaw aparat z powrotem. Paluch powinien wskazywać pierwszy cylinder. Jeśli masz z tym takie problemy, to zrzuć pokrywę zaworów i patrz na nie.

    Ok idę próbować, zaraz edytuję post i dam znać czy pomogło.
  • Spec od Mercedesów
    Pawel wawa napisał:
    Potem zapłon korygujesz aparatem

    To nie jest aparat zapłonowy tylko sam rozdzielacz zapłonu. Kręcenie nim nie zmieni kata zapłonu nic a nic.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A tam nie było dwóch rodzajów, jeden faktycznie jako rozdzielacz, drugi bardziej złożony z czujnikiem do modułu? Z tego co pamiętam z zielonym przewodem.
  • Poziom 8  
    Ok, silnik odpala - lampa stroboskopowa pokazuje cyfrę 3 w prawo na wskaźniku za kołem pasowym. Czy takie wskazanie jest prawidłowe?

    Pawel wawa napisał:
    A tam nie było dwóch rodzajów, jeden faktycznie jako rozdzielacz, drugi bardziej złożony z czujnikiem do modułu? Z tego co pamiętam z zielonym przewodem.


    Kręcąc rozdzielaczem, rzeczywiście wskazania się nie zmieniają. Rozdzielacz przekładałem ze starego silnika. Czy w tym "nowym" nie powinien być zamontowany ten z zielonym przewodem (chyba podciśnieniowym)? Silnik pochodzi z Mercedesa w124 TE 2.3 - rocznika nie znam ale mogę dodać, że ma podwójny łańcuch rozrządu (z tego co się orientuje były montowane od 89r.?)

    Praca silnika nie uległa dużej zmianie - a mianowicie dalej mam ten sam problem - przy dodawaniu gazu telepie silnikiem do około 2,5 tyś obrotów i nie ma mocy.
  • Spec od Mercedesów
    W nowszej wersji czujnik jest przy kole zamachowym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Za późny zapłon. Aparat masz tylko w funkcji rozdzielacza i tak zostaw. Daj fotkę modułu zapłonowego lub podaj jego numery.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Koło zamachowe masz ze starego czy z nowego silnika?
  • Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    Za późny zapłon. Aparat masz tylko w funkcji rozdzielacza i tak zostaw. Daj fotkę modułu zapłonowego lub podaj jego numery.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Koło zamachowe masz ze starego czy z nowego silnika?


    Numer aparatu zapłonowego: 0227 400 685 (drugi nuer znajdujący się na aparacie: 010 545 53 32 [09]

    Koło zamachowe przełożone ze starego silnika
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odłącz podciśnienie od modułu, powiedz jak zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien być ok 6-8 stopni przed gmp.
  • Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    Odłącz podciśnienie od modułu, powiedz jak zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien być ok 6-8 stopni przed gmp.


    Kąt wyprzedzenia zapłonu po odłączenia podciśnienia od modułu jest 1 stopień na prawo od GMP
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Za późno. Należy podmienić moduł zapłonu. Masz w tym aucie regulację "oktanową"? Taka zaplombowana gałka, z oznaczeniami, chyba od 1 do 6?
  • Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    Za późno. Należy podmienić moduł zapłonu. Masz w tym aucie regulację "oktanową"? Taka zaplombowana gałka, z oznaczeniami, chyba od 1 do 6?


    Chodzi Ci o tą gałkę przy złączu diagnostycznym z cyframi i literami S i N? Jak się nie mylę mam ją obecnie na N, próbowałem przełączać na inne ale bez większych zmian.

    EDIT: Chyba, że chodzi Ci o gałkę znajdującą się koło akumulatora? Jest ona zaplombowana i nic tam nie zmieniałem.

    Jak dobrać moduł zapłonowy? Każdy będzie pasował, czy szukać od silnika 2.3?