Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190, w201 - po ustawieniu zapłonu nie odpala

graxi69 30 Nov 2015 12:14 3132 20
  • #1
    graxi69
    Level 9  
    Witam, posiadam Mercedesa 190 po swapie silnika z 1.8 na 2.3 (wersja 982) i mam problem z jego wyregulowaniem. Byłem u mechanika, który stwierdził że mam źle osadzony aparat zapłonowy. Ustawiłem koło z oznaczeniem OT na prawidłowy punkt i ustawiłem aparat zapłonowy tak, aby palec znajdował się w pozycji pierwszego cylindra. Po tym zabiegu auto przestało odpalać :/, a nawet strzeliło z rury. Spod klapy spiętrzającej leciał delikatny dym. Wcześniej palec był ustawiony na przeciwko prawidłowej pozycji. "Komputer" pochodzi z tego samego auta, co silnik. Moduł zapłonowy został z 1.8. Co może być przyczyną tego problemu?
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Poczytaj jak powinien być ustawiony prawidłowo. Przyda się też lampa stroboskopowa, do dokładnego ustawienia. Zauważ, że iskra nie pojawia się w GMP tylko wcześniej.
  • #3
    graxi69
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Poczytaj jak powinien być ustawiony prawidłowo. Przyda się też lampa stroboskopowa, do dokładnego ustawienia. Zauważ, że iskra nie pojawia się w GMP tylko wcześniej.


    Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu, jednak nie mogę jej użyc bo silnik nie odpala :P
    W takim razie gdy na kole mam punkt GMP, palec powinienem ustawić przed znakiem punktu zapłonu na 1 cylindrze, tylko o ile wcześniej? Na innym forum wyczytałem, że powinien być w punkcie GMP
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Przy kole pasowym ustawionym na znak OT masz dwa tłoki na gorze: pierwszy i czwarty. Może ustawiłes iskrę na czwarty.
  • #5
    graxi69
    Level 9  
    Gerri wrote:
    Przy kole pasowym ustawionym na znak OT masz dwa tłoki na gorze: pierwszy i czwarty. Może ustawiłes iskrę na czwarty.

    Ustawiłem na pierwszy od strony chłodnicy, natomiast wcześniej był ustawiony na czwarty i silnik odpalał, jednak nie działał tak jak powinien - szarpał przy dodawaniu gazu, miał zbyt wysokie wolne obroty i od czasu do czasu nie palił na któryś cylinder
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gerri wrote:
    Może ustawiłes iskrę na czwarty.
    Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach - pomyłka! po jednym obrocie wału byłby we właściwym miejscu.
  • #7
    graxi69
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Palec ustawiasz jak masz w opisie. Potem zapłon korygujesz aparatem. Budowa palca pozwoli na właściwe ustawienie zapłonu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gerri wrote:
    Może ustawiłes iskrę na czwarty.
    Wtedy było właściwie, po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu.


    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A nie po jednym? Skoro ustawił na czwarty, to iskra na pierwszym pojawi się po jednym obrocie wału. Tłoki chodzą równolegle, ale pracę mają przesuniętą o dwa suwy, czyli jeden OWK.
    Pawel wawa wrote:
    po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu.

    Po dwóch pełnych obrotach, iskra "wróci" na czwarty cylinder.
    graxi69 wrote:
    Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu, jednak nie mogę jej użyc bo silnik nie odpala

    Jak to nie możesz jej użyć? Lampa stroboskopowa nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Wystarczy, że układ zapłonowy będzie generował iskry/impulsy na cewkę/i i lampa będzie działać. Silnik nie musi odpalać.
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Błażej wrote:
    A nie po jednym?
    Pewnie, że tak. Pomyliłem. przepraszam, już zmieniam.
  • Helpful post
    #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    graxi69 wrote:
    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
    Jeśli ustawiłeś aparat na czwarty cylinder, to wyciągnij go, obróć wałem RAZ, by cylindry ustawiły się tak, jak poprzednio i wstaw aparat z powrotem. Paluch powinien wskazywać pierwszy cylinder. Jeśli masz z tym takie problemy, to zrzuć pokrywę zaworów i patrz na nie.
  • #11
    graxi69
    Level 9  
    Błażej wrote:
    graxi69 wrote:
    Próbowałem korygować aparatem, jednak bez zmian. Czyli palec ustawić z powrotem na 4 cylinder, tak jak było wcześniej?
    Jeśli ustawiłeś aparat na czwarty cylinder, to wyciągnij go, obróć wałem RAZ, by cylindry ustawiły się tak, jak poprzednio i wstaw aparat z powrotem. Paluch powinien wskazywać pierwszy cylinder. Jeśli masz z tym takie problemy, to zrzuć pokrywę zaworów i patrz na nie.

    Ok idę próbować, zaraz edytuję post i dam znać czy pomogło.
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Pawel wawa wrote:
    Potem zapłon korygujesz aparatem

    To nie jest aparat zapłonowy tylko sam rozdzielacz zapłonu. Kręcenie nim nie zmieni kata zapłonu nic a nic.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A tam nie było dwóch rodzajów, jeden faktycznie jako rozdzielacz, drugi bardziej złożony z czujnikiem do modułu? Z tego co pamiętam z zielonym przewodem.
  • #14
    graxi69
    Level 9  
    Ok, silnik odpala - lampa stroboskopowa pokazuje cyfrę 3 w prawo na wskaźniku za kołem pasowym. Czy takie wskazanie jest prawidłowe?

    Pawel wawa wrote:
    A tam nie było dwóch rodzajów, jeden faktycznie jako rozdzielacz, drugi bardziej złożony z czujnikiem do modułu? Z tego co pamiętam z zielonym przewodem.


    Kręcąc rozdzielaczem, rzeczywiście wskazania się nie zmieniają. Rozdzielacz przekładałem ze starego silnika. Czy w tym "nowym" nie powinien być zamontowany ten z zielonym przewodem (chyba podciśnieniowym)? Silnik pochodzi z Mercedesa w124 TE 2.3 - rocznika nie znam ale mogę dodać, że ma podwójny łańcuch rozrządu (z tego co się orientuje były montowane od 89r.?)

    Praca silnika nie uległa dużej zmianie - a mianowicie dalej mam ten sam problem - przy dodawaniu gazu telepie silnikiem do około 2,5 tyś obrotów i nie ma mocy.
  • #15
    Gerri
    Mercedes specialist
    W nowszej wersji czujnik jest przy kole zamachowym.
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Za późny zapłon. Aparat masz tylko w funkcji rozdzielacza i tak zostaw. Daj fotkę modułu zapłonowego lub podaj jego numery.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Koło zamachowe masz ze starego czy z nowego silnika?
  • #17
    graxi69
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Za późny zapłon. Aparat masz tylko w funkcji rozdzielacza i tak zostaw. Daj fotkę modułu zapłonowego lub podaj jego numery.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Koło zamachowe masz ze starego czy z nowego silnika?


    Numer aparatu zapłonowego: 0227 400 685 (drugi nuer znajdujący się na aparacie: 010 545 53 32 [09]

    Koło zamachowe przełożone ze starego silnika
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odłącz podciśnienie od modułu, powiedz jak zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien być ok 6-8 stopni przed gmp.
  • #19
    graxi69
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Odłącz podciśnienie od modułu, powiedz jak zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien być ok 6-8 stopni przed gmp.


    Kąt wyprzedzenia zapłonu po odłączenia podciśnienia od modułu jest 1 stopień na prawo od GMP
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Za późno. Należy podmienić moduł zapłonu. Masz w tym aucie regulację "oktanową"? Taka zaplombowana gałka, z oznaczeniami, chyba od 1 do 6?
  • #21
    graxi69
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Za późno. Należy podmienić moduł zapłonu. Masz w tym aucie regulację "oktanową"? Taka zaplombowana gałka, z oznaczeniami, chyba od 1 do 6?


    Chodzi Ci o tą gałkę przy złączu diagnostycznym z cyframi i literami S i N? Jak się nie mylę mam ją obecnie na N, próbowałem przełączać na inne ale bez większych zmian.

    EDIT: Chyba, że chodzi Ci o gałkę znajdującą się koło akumulatora? Jest ona zaplombowana i nic tam nie zmieniałem.

    Jak dobrać moduł zapłonowy? Każdy będzie pasował, czy szukać od silnika 2.3?