Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 745i E65 - 10A poboru prądu w spoczynku

pako150 30 Lis 2015 17:24 1431 17
  • #1 30 Lis 2015 17:24
    pako150
    Poziom 16  

    Witam, trafiła do mnie BMW 745i w wersji Individual. Samochód niestety dość mocno zmęczony żywotem. Problem polega na tym że po ok. 10-20 min od zamknięcia , moduły powinny iść spać a prąd który w tym momencie rozładowuje aku znikomy. U mnie niestety jest inaczej auto czy to po 2-5-12-20 czy 40 min od zamknięcia ma cały czas pobór prądu oscylujący w granicy 10-12A!. Wypinałem każdy możliwy bezpiecznik , podglądając czy sytuacja się zmienia, niestety bez skutku jedynie usunięciu bezp. od Nawi obniża prąd do 6-7A. Błędów brak. Jedyne co dość mocno mnie zastanawia czemu cały czas świeci się podś. guzika START/STOP, stacyjki , wyboru pozycji regulacji foteli. Z góry dziękuję i pozdrawiam Piotr.

  • #2 30 Lis 2015 19:13
    koojot
    Poziom 14  

    Przyczyn może byc mnostwo od uwalonego power modulu po zle założony gaz (przerabiałem). Odepnij jesli ma.

  • #3 30 Lis 2015 19:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Alternator i fotele?

  • #4 30 Lis 2015 20:14
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Zajrzyj do wiązki od bagażnika czy nie popękana, bo zdarzają się w BMW takie sytuacje że widzi otwarcie drzwi i się moduły wzbudzają, trzeba odpinać po kolei wszystko licznik, radio, każdy modół napotkany odpinać i mierzyć ale BMW to są auta najlepsze z możliwych i elektronika w nich jest o wiele bardziej zaawansowana niż byle jaki żabojad, przez to takie usterki najlepiej konsultować z fachowcami z serwisów.

  • #5 30 Lis 2015 20:15
    pako150
    Poziom 16  

    Ma właśnie gaz i jutro muszę to sprawdzić ster odpiąć i coś jeszcze ? . Alternator ? diody?

  • #6 30 Lis 2015 20:21
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Wszystko po kolei co widać że działa np. jak widzisz że licznik się podświetla to go odłącz, gaz często pobiera prąd ale jakieś 30mA a nie 10A jak są przekaźniki w skrzynkach to postukaj w nie bo też się zdarza że przekaźnik się sklei i pobiera prąd.

  • #7 30 Lis 2015 20:45
    pako150
    Poziom 16  

    Jutro zaczynam drugi dzień walki, zobaczymy co wyjdzie. Będę meldował na bieżąco !

  • #8 01 Gru 2015 09:43
    pako150
    Poziom 16  

    Po wypięciu w tylnym przedziale Bezpiecznika od czytnika DVD, oraz wzmacniacza prąd w spoczynku zleciał do 6A. Jest to prawdopodobne że Radio pobiera aż tak dużo ? Oraz dalej świecą przyciski od foteli oraz stacyjka. Gaz odpiąłem (tj. Sterownik) nic to nie dało.

    Edit. Po odłączeniu całkowicie z prądu radia itp. prąd spadł do 4A, fotele przestały świecic zostaje sama stacyjka...

  • #9 01 Gru 2015 14:30
    cursor
    Poziom 30  

    Pełne uśpienie masz po co najmniej pół godziny.

    W przypadku jeśli w aucie jest moduł TCUM to czas ten potrafi wydłużyć się do godziny.


    Wszystkie moduły w aucie działają prawidłowo? Błędów kompletnie brak, czy brak błędów, które mogłyby coś wskazywać? Czym diagnozowałeś?

  • #10 01 Gru 2015 14:51
    pako150
    Poziom 16  

    A więc tak :
    -Udało mi się uzyskać 0.32A. Prąd taki mam po ok. 1 min od zamknięcia samochodu. Jednak nie jest kolorowo gdyż , aby tego dokonać usunięte zostało 7 bezpieczników które wg. autodaty i rozpiski samochodu :
    -Pod schowkiem:
    F33-7,5A-Zestaw wskaźników
    F10-15A- Markiza (Sonnenschutzrollo) Lub Moduł Klimatyzacji (klimalange)
    F15-15A- Airbag
    F5-7,5A- Bordmonitor

    -W bagażniku
    F76-30A-DVD Wechsler + na tym idzie również Bordmonitor
    F79-10A-Telefon
    F65-Radio (razem z F2)

    Ma ktoś jakikolwiek pomysł ? Dodam iż radio oraz monitor działa prawidłowo.

  • #11 01 Gru 2015 15:10
    freebsd
    Poziom 34  

    10A to jest ponad 100W - coś sie musi grzać. Włączaj po kolei i sprawdzaj po kilku minutach co jest ciepłe.

  • #12 01 Gru 2015 15:16
    pako150
    Poziom 16  

    Nie daje mi spokoju cała ta banda która jest pod bezpiecznikiem f65 czyli wzmak itp.

  • #13 01 Gru 2015 15:51
    freebsd
    Poziom 34  

    To może być dobry trop. Odłącz, wyjmij bezpieczniki w samym wzmacniaczu.

  • #14 07 Gru 2015 16:17
    pako150
    Poziom 16  

    Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak:

    Sprawcą zamieszania jest bezpiecznik F15 odpowiedzialny za moduł SIM (Safety information module). Po usunięciu go w sensie bezpiecznik auto:
    po 60s ma ok. 0.65A
    po 5 min. ok. 0.35A
    po 1 godzinie 0.07A

    I teraz pytanie, orientuje się ktoś za co dokładnie odpowiada ten moduł? Do niego według WDS podciągnięte jest ok 12 modułów zwanych Satellite np.rear, center, moduł GSM oraz manetki kierownicy itp. które są rozrzucone po całym samochodzie. Wypinać kolejno rozbebeszając 2/4 samochodu czy podmieniać tego SIM ? Każda wskazówka na temat będzie cenna Pozdrawiam.

  • #15 07 Gru 2015 17:45
    bearq
    Poziom 35  

    Odpowiada za kontakt pomiędzy modułami, zarządza bezpieczeństwem (poduszki) i robi kilkanaście innych rzeczy czyli taki mutant...

  • #16 07 Gru 2015 18:37
    pako150
    Poziom 16  

    no to klops...Co doradzacie ?

  • #17 08 Gru 2015 11:29
    cursor
    Poziom 30  

    Odłącz moduł telefonu i zaślep światłowód, żeby pętla była zamknięta

  • #18 08 Gru 2015 11:45
    pako150
    Poziom 16  

    Dziś jeszcze raz wpiąłem auto na spokojnie. Są dwa błedy które wg. mnie nie były istotne a jednak. Są to moduły drzwi STVL i STVR które zgłaszają 9644- Self test: transmison error i w drzwiach lewych i prawych.

    Edit, co najlepsze instalacja przestrzelona i jest okej.. nie wiem co z światłowodem. Jak to sprawdzić ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME