Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1,8TDDI - Ustawienie pompy wtryskowej

30 Lis 2015 20:05 8934 27
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z pewnym fordem focusem. Mianowicie auto nie chce odpalić, podejrzenie padło standardowo na sterownik pompy wtryskowej. Sterownik został sprawdzony i okazało się działa. Samochód kręcił i nie palił więc widząc ślady grzebania przy rozrządzie postanowiłem tam zajrzeć i zauważyłem że blokada pompy wtryskowej nie wchodzi w otwór w pompie. Poza tym cała reszta rozrządu jest złożona poprawnie. Pytanie brzmi czy auto przy takim ustawieniu pompy powinno odpalić??? czy nie ma takiej opcji? Niby toi nie wielki błąd ale przecież to diesel. Widać tam też że rozrząd był składany na "znaki" nie na blokady i czy potrafi mi ktoś powiedzieć czy wał jest w dobrej pozycji???
  • Poziom 9  
    Dobra widzzę że odpowiedzi brak to dajmy sobie spokój z tym czy by na takim ustawieniu odpalił czy nie. Jutro Autko dostanie drugą pompe wymontowaną z auta które chodziło.
    Moja prośba do was czy wie ktoś kto mi zgr pompe z kompem w okolicy mińska maz, siedlec,
  • Poziom 22  
    miałem kiedyś taki przypadek, do wymiany był kpl. rozrząd, łańcuch rozciągniety a ślizgi wytarte, po ustawienie wszystkiego gadał bardzo ładnie :)
  • Poziom 9  
    postaram się jutro to wszystko poskładać jak być powinno ale nie mogę znaleźć blokady wału. Wiem że wkręca się śrubę w blok ale za cholerę nie mogę znaleźć tego miejsca
  • Admin grupy Samochody
    Pod podstawą sprężarki klimatyzacji, może kolega się wzorować na silniku 1.8 TD z mondeo 1-szej generacji. Blokada taka sama.
  • Poziom 9  
    powinienem dać radę rozrząd w tym aucie to nie żadna filozofia :) pod warunkiem że nikt tam nie grzebał. Historia tego auta mnie zastanawia. Widzę że pompę wtryskową ktoś grzebał nie dawno bo wszystko świeże, dowiedziałem się ze nawet zgrał immo ALE tu jest właśnie ALE :) auta nie uruchomiono... tylko czemu?
  • Moderator Samochody
    A dymek z rury leci przy próbie odpalania?
  • Poziom 9  
    jeszcze jedno wymyśliłem :) znaczy wpadłem na pomysł ale już zaczynam sam sobie odpowiadać że to zbyt proste zeby mogło zadziałać :(* ale zapytam. W pompie zawór dawki jest blokowany przez immo aby sie nie otworzył i nie podał paliwa na wtryski. Gdyby mu tak podać napięcie na krótko? zadziała taki patent na chwilę żeby auto odpalić i sprawdzić czy chodzi bez zgrywania immo? Wiadomo chodzi o koszty tego zabiegu.
  • Moderator Samochody
    Kąta wtrysku nie wysterujesz.

    To nie zadziała.
  • Poziom 9  
    szczerze to nie zwróciłem uwagi na dymek, mogę tylko powiedziec ze na bank miał za małe ciśnienie paliwa na wtryskach bo coś tam siknęło ale to nie była ciśnienie które otworzy wtryski

    Dodano po 1 [minuty]:

    kurna szkoda :( bo tak to pompa 500zł, zgranie immo 150zł i coś tam jeszcze ze 100zł to wyjdzie 750 albo zaraz 800zł Jak nie zagada to siądę i będę płakał
  • Moderator Samochody
    A odpowietrzyłeś go dobrze, bo te układy nie są zbyt podatne na tradycyjne metody.
  • Poziom 9  
    hmm nie wiem co masz na myśli mówiąc tradycyjne. Ja zrobiłem tak, dostał nowy filtr paliwa to go zalałem do pełna, założyłem mu wężyk na króciec dochodzący do pompy i zalałem ją ropą. Nie miałem pomysłu jak odpowietrzyć tą drogę z pompy na wtryski to tylko poluzowałem lekko nakrętki na wtryskach i kręciłem.
  • Moderator Samochody
    Zakręć nakrętki na wtryskach i niech ktoś psika plakiem w dolot, a ty siedź w środku i lekko trzymaj nogę na gazie, jak przez 20 sekund obroty nie wzrosną to znaczy że pompa jest odpowietrzona, ale sztywna.
  • Poziom 9  
    No to powiem Ci że taki patent stosowaliśmy tylko że bez nogi na gazie i nie chciał równo pracować tylko tak jakby zagadywał ale strasznie nim telepało i zdychał.
  • Moderator Samochody
    Bez gazu nie pójdzie paliwo na wtryski, obroty na plaku to około 1200-1500 co za tym idzie bez gazu, sterownik nie podaje paliwa na wtryski aby zwolnić do wolnych obrotów czy do 850, dodanie gazu, powoduje wytwarzanie ciśnienia w pompie i przegania wszystko na wtryski.
  • Poziom 9  
    ja pier... dałem ciała po całości. Wynika z tego że zdemontowałem pompę która mogła się okazać sprawna
  • Poziom 9  
    Dobra pompa siedzi, rozrząd ustawiony, teraz kwestia adaptacji pompy. Zadzwoniłem di jednego z mistrzów od dorabiania kluczy i pytam czy zrobi mi adaptacje pompy. Taaa Panie nie ma problemu. przyjechał jakiś chłopaczek coś tak zaczął kombinować programować klucze zmieniać transpondery w kluczu i po godzinnej walce stwierdził że coś jest nie tak i nic z tym nie zrobi. Powiedzcie mi czy adaptacja pompy polega na kombinowaniu z transponderami w kluczyku??? bo coś mi się nie wydaje.
  • Moderator Samochody
    Szukaj kogoś kto ma CDIF on ma funkcje przyuczenia pompy do auta, nie odwrotnie. Klucze zostaw w spokoju.

    Inaczej trzeba wyjałowić pompę aby sterownik silnika ja przepisał o, może tak, i adaptacje robi się podlaczając tester do pompy.
  • Poziom 9  
    no to juz wiem że ten chłopaczek nie wiedział co robi tylko kurw... jak mi teraz cos popierdzielił przy kluczykach to bedzie problem
  • Poziom 9  
    auto zostało oddane na zakodowanie pompy. Niestety okazało się jednak ze rozrząd był przestawiony o jeden ząbek :( Mój błąd przyznaje się bez bicia że nie potrzebnie sie sugerowałem namalowanym znakiem na wale a nie zastosowałem blokady :( siedzę teraz i myśle czy czasem nie uszkodziłem głowicy. Nadzieja jest bo mimo tego że rozrząd był przestawiony o ząbek to nic w silniku nie blokowało tylko nie podobało mi się że tak jakby za lekko kręci jakby nie miał sprężania na którymś cylindrze.
  • Poziom 22  
    o jeden ząbek nic nie zrobiłeś raczej :) więc oddychaj i pamiętaj, ten się nie myli co nic nie robi :)
  • Poziom 9  
    no Ok auto odpaliło tylko coś w nim tłukło, postanowiłem ściągnąć głowice. Po demontażu widze że na tłokach są "odciśnięte" wszystkie zawory ssące :( co dziwne według mnie jakby sie spotkały to którys zawór był by podgięty a tam wszystkie się ładnie zamykają i trzymają (były zalewane i trzymają) mało tego widzę że ktoś juz wsadził w tą głowice parę ładnych zł bo jest tam wszystko nowe. popychacze, płytki, panewki na wałku.
    dlaczego więc wydać ślady na tłokach a a zawory nie są podgięte??? Dodatkowo widać gołym okiem że na 1 i 4 cylinder silnik w ogóle nie palił bo zawory są czyściutkie jak nowe.
    Podsunie mi ktoś jakiś pomysł bo według mnie wszystko co mogłem zdiagnozowałem a auto dalej stoi na kanale i nie wiadomo co z nim zrobić.
  • Moderator Samochody
    Zawory wymienione a tłoki nie, dlatego masz ślady.

    Jaki charakter ma ten dźwięk?
  • Poziom 9  
    dźwięk taki jakby właśnie któryś z zaworów sie nie domykał jakby ewidentnie uszkodzona była głowica dlatego została podjęta decyzja jej demontażu.
    Wtryski jak wyglądają?? hmm jak to wtryski nie widać na nich jakiegoś ewidentnego uszkodzenia a nie mam ich jak inaczej sprawdzić. Wydaje mi się nie możliwe że auto zwiedziło wielu mechaników (dowiedziałem sie o tym) i nikt nie wpadł na to że mogą leżeć w nim wtryski. Pytanie czy uszkodzony wtrysk lub wtryski mogą wydawać taki dziwny dźwięk.

    Na dodatek w sklepie mam możliwość kupienia uszczelki z 7 zębami czyli grubość 1,45mm a na aucie była założona 1,35mm z 5 zębami.
    Mogę mu założyć tą grubszą?? myślę ze nie powinno mu się stać nic strasznego a sprężanie nie zmniejszy mu się znacząco. Jeżeli się mylę poprawcie mnie

    Tak siedzę i myślę że ściągne jeszcze miske i zobaczę jak tam wygladają panewki może go tam boli
  • Poziom 9  
    dostał drugą głowicę z wtryskami i dalej stuka :( tylko widzę kolejny problem, mianowicie nie wkręca sie na obroty, cieżko pali i miga mu konkrola od świec
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Więc czas byś zrobił diagnostykę. Auto samo mówi co go boli.
  • Poziom 9  
    P1666
    P0167
    P1563
    P1564
    P1664
    P0216
    takie błędy auto pokazało, niektórzy twierdzą że moze to być uszkodzony sterownik pompy a inni że jak jest zapowietrzony to też takie błędy wyrzuci.
    Zastanawia mnie tylko dlaczego kultura pracy tego silnika jest podobna do ursusa :( Może ma źle ustawiony kąt wtrysku? ale tam podobno za to odpowiada sterownik, może to powodować jakby stukanie w głowicy??? tak jakby ta ropa wybuchała tam nie w tym momencie co trzeba

    Dodam że z powrotów wtryskiwaczy w ogóle nie leci ropa jest tam susza. Do wtrysku ropa dochodzi tymi metalowymi rurkami ale nie wyrzuca ropy na powrót