Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie Super Fortecy do centralnego Golf IV 1.6 98r.??

cycore 12 Jun 2005 10:09 3475 13
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    cycore
    Level 11  
    Witam!

    Próbuje się podłączyć do zamka centralnego w VW Golf 4. Szukałem przewodów w kostce z drzwi kierowcy (podłączana do panelu sterowania zamkiem c, szybami). Jeśli podaje mase na jeden z tych przewodów to się zamek otwiera. Nie potrafie znaleźć przewodów ktróe zamykają. Zabrałem się za mierzenie miernikiem wtyków które wystajją z tego panelu. Przy przyciśniętym guziku otwarcia zamka jest przejscie. Przy guziku zamknięcia też jest przejście. Więc podaje mase na przewody które wybadałem, i tak jak pisałem na jednym idzie otwierać zaś zamykać się na żadnym nie da.
    Co to może być?
    Jak jest sterowany centralny w VW 4?
    Gdzie moge się ewentualnie wpiąć tak aby sterować z pilota alarmu Super Forteca zamkiem centralnym?
    Zobacze dziś jeszcze przy samym siłowniku od kierowcy.

    Pozdrawiam
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    łysy37
    Level 14  
    A zamki są elektryczne czy pneumatyczne bo jak pneumatyczne to sterowanie jest jednym przewodem
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    kordel
    Level 25  
    Podepnij plus na przewod, ktory podpinasz mase przy otwarciu, powinien sie zamknac, w razie czegu przez jakas zarowke to nic wtedy nie uszkodzisz. Jak jest zamek pneumatyczny to bedziesz musial przez przekaznik zamykanie podlaczyc. Jak chcesz to ci to narysuje.

    Pozdro.
  • #4
    cycore
    Level 11  
    Zamek elektryczny. Jak podłączyłem próbówke ( krokodyl do masy, a końcówke próbówki do tego przewodu którym otwierałem) to wtedy zamek się zamykał. Strasznie mnie to spowolniło. Robota stała z powodu głupiego centralnego. Normalnie to już bym miał finisz a tu takie cuda.

    Chce się wpiąć już pod down lock`a.

    Może ktoś już się z tym spotkał.

    Pozdrawiam
  • #5
    TomPi
    Level 20  
    A masz tam szyby elektryczne ?? Prawdopodobnie masz moduł sterujacy w drzwiach - w wiązce na słupkuy jest to już po magistrali CAN. Zdejmij tapicerke na drzwiach i podepnij się przed modułem.

    Przy okazji...

    Jak podłaczyłeś drzwi ?? - pod oświetlenie ??
  • #6
    cycore
    Level 11  
    Do drzwi wlaczylem sie w podsufitke, a wylacznik pod klapa tez tam z tym ze dalem diode tak aby po otwaricu maski nie podawal masy na podsufitke (po co ma sie swiecic niepotrzebnie).

    Co do wiązki to własnie zabieralem sie za ta wiązke z drzwi. Jest tam tez elktryka szyb. Szkoda slow. Dobija mnie to. Na kazdy przewod podalem mase i tylko jeden reaguje otwieraniem (przewody ktore idą do Down Lock`a. Bede jeszcze z tym walczyl. Jakby ktos mial jakis pomysl co do fabrycznego centralnego i podlaczenia sterowania poprzez dwa przeowdy z alarmu to niech da znac. Czytalem w instrukcji obslugi alarmu ze do fabrycznego zamka trzeba zrobic przekaźnik i taki tez zrobilem - wedle podanego rysunku ale albo cos źle podłanczam albo sam juz nie wiem co.

    Czekam na jakies wskazowki.
    Jesli sie z tym uporam to zaraz to tu opisze.

    Pozdro
  • #7
    kordel
    Level 25  
    A podlaczales plus na jakis przewod. Mam wrazenie, ze tam jest sterowanie jednym przewodem. Fabrycznie jest zamek pneumatyczny. Masz tu rysunek jak podpiac alarm (tylko tak jak wspomnialem wczesniej, przez zarowke najpierw sprawdz):
  • #8
    cycore
    Level 11  
    Głupie pytanko: (nawet bardzo)
    Na tym rysunku te dwie strzałki obok przewodu sterującego to diody? Pytam dlatego ponieważ pamiętam diode jako oznaczenie takie ale w prostokącie.

    Pozdro
  • #11
    jacq
    Level 22  
    Sterowanie dwiema masami: przewód żółto-niebieski - zamykanie, zielono-czerwony - otwieranie.
    pozdro
  • #12
    cycore
    Level 11  
    Co do tych kolorów to też już wyczytałem na forum jednak jest tylko ten od otwierania. Tego zielono-czerownego nie ma w wiące w drzwiach.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i otwiera żółto-niebieski
  • #13
    TomPi
    Level 20  
    Musisz zdjąć tapicerke z drzwi - tam jest wiązka idąca do modułu sterującego. Bez problemy znajdziesz właściwe kabelki. Tam również możesz się wpiąć z wyłącznikiem z drzwi - będziesz miał wówczas funkcje rearming w alarmie (jak wpiołeś sie w oświetlenie wnętrza to mogę to nie działać właściwie - po otwarciu drzwi szapala sie światło i kasuje rearming)
  • #14
    cycore
    Level 11  
    DAŁEM RADE!

    Zabralem się za rozkręcenie down lock`a. Podpiełem się do płytki drukowanej. Jeden feler jest taki że drzwi zamykają się w momencie gaśnięcia świateł awaryjnych (trwa to jakies 2 sekundy) a nie odrazu. Otwiera zaś zaraz po naciśnięciu guzika alarmu.

    Wielkie dzięki za rady.

    Teraz zabieram się za moje Tipo również z fabrycznym zamkiem i wiem że już będą problemy, a u mnie nie ma już down lock`a.

    Zaraz zarzuce problem na forum.

    Pozdrawiam wszystkich którzy mi pomogli.