Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI a4 b7 1,9tdi 116 PS - Samoistne zwiększanie mocy?

ejejdi 01 Gru 2015 12:29 1536 5
  • #1 01 Gru 2015 12:29
    ejejdi
    Poziom 9  

    Witam!
    JAk w temacie Audi A4 b7 1,9 tdi 116 PS 330 000 km.
    Przypadłość jest trochę dziwna , jadąc drogą szybkiego ruchu / autostradą przez długi czas z prędkością 120-130 km, obroty ok 2500 trzymając pedał "gazu " w stałym położeniu występuje zjawisko chwilowego zwiększania mocy. Tzn silnik jakby lekko sam przyspieszał. Z początku myślałem ,że to efekt wiatru , ale nie . To chwilowe przyspieszanie trwa w interwałach ok 1-2 sek i podobne jest do powiedzmy falowania , Nie są to jakieś znaczne podwyższenie obrotów , ale czuję to . Wskazówka obrotomierza wydaje się stać w jednym położeniu. Trwa to ok 5-10 min lub do zmiany prędkości spowodowanej sytuacją na drodze. I tylko w tych zakresach które podałem wyżej. Samochód prawidłowo reaguje na pedał przyspieszacza, nie jest oporny do żwawej jazdy. Oleju nie bierze. Jeździ raczej na długich trasach.
    Zaprzyjaźniony mechanik zasugerował , że może to być wypalanie filtra DPF.
    Właściwie nie jest to uciążliwe , ale nie chciałbym ,żeby były to objawy czegoś brzydkiego

    0 5
  • #2 01 Gru 2015 15:30
    manta
    Poziom 39  

    Również może to być zacinająca się geometria. Masz auto pod ręką, tester do tego i kogoś myślącego, wszystko wiadomo. Kiedy był filtr wypalany, co się dzieje z ciśnieniem ładowania, czyli nie tylko odczyt błędów, ale poprawność parametrów.

    1
  • #3 01 Gru 2015 16:46
    ejejdi
    Poziom 9  

    Czyli , jak dobrze zrozumiałem , VAG albo coś w tym stylu i jakiś myślący magik.
    A czy może być to powiązane z tym ,że ok 2 tygodnie temu silnik wszedł w tryb awaryjny , i VAG pokazał błąd czujnika pedału przyspieszacza , sporadyczny. Błąd wykasowany. Ale przed tym incydentem i po sytuacja była taka sama. i jeszcze jedno , czym to grozi tzn czy coś może "pierdyknąć "?

    0
  • #4 01 Gru 2015 17:31
    manta
    Poziom 39  

    Nie Vag, tylko Vcds, lub inny tester z wyższej półki.

    1
  • #5 01 Gru 2015 17:46
    ejejdi
    Poziom 9  

    ok. Dzięki
    Obiecuję ,że odezwę się .

    0
  • #6 18 Maj 2016 09:28
    ejejdi
    Poziom 9  

    Kończąc temat; wina leżała po stronie sondy lambda. Autko jeździło jeszcze jakiś czas, aż do momentu zapalenia się kontrolki silnika. Warsztat , diagnosta, sonda do wymiany. Przy okazji kontrola stanu autka. Jak na swój przebieg jest w miarę ok. Od tego czasu problem przestał istnieć.

    0