Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[PSpice] Poszukiwana biblioteka CD4049

juraskie 01 Dec 2015 14:07 1548 4
    juraskie
    Level 8  
    Witam

Jestem początkującym elektronikiem i poszukuję biblioteki elementu 4049, aby użyć go w PSpice. Znalazłem na forum temat sprzed kilku lat, jednak zamieszczony przez jednego z Użytkowników link wygasł. Szukałem w sieci i nie znalazłem. Korzystam z PSpice z pakietu OrCAD 16.6 Lite, wersja studencka. Dodam jeszcze, że chcę zasymulować w PSpice układ prostego generatora sygnału prostokątnego, trójkątnego i sinusoidalnego, wykorzystującego 5 inwerterów.
    Jeżeli można do tego wykorzystać inne elementy z innych bibliotek, to proszę o wskazówki.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Helpful post
    User removed account
    User removed account  
    juraskie
    Level 8  
    Skorzystałem ze wskazanych bibliotek i jestem bliżej celu, jednak nie udało się osiągnąć pożądanego rezultatu.
    Biblioteki były mi potrzebne aby zasymulować układ prostego generatora fali prostokątnej, trójkątnej i sinusoidalnej (schemat znaleziony w internecie i schemat narysowany przeze mnie w PSpice dodałem w załączniku). Połączyłem na razie tylko układ do generowania przebiegu prostokątnego i trójkątnego, i później go rozbudować. Symulację udało się uruchomić, jednak na wyjściach inwerterów jest zerowe napięcie. Musiałem dodać rezystory 10M, ponieważ miałem błędy symulacji (węzły wiszące w powietrzu), inaczej nie potrafiłem sobie z tym poradzić. I teraz pytanie: czy w prawidłowy sposób narysowałem ten schemat i czy taki układ da się zasymulować w PSpice? Przypomnę jeszczę, że wg. pierwszego schematu układ był montowany na scalaku CD4049, a ja w PSpice użyłem inwerterów z 4009 (wg. mnie nie ma to znaczenia, jednak jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić). Z góry dziękuję za odpowiedź.