Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprzęt szkolny co kupić/wymienić

Drązik12 01 Dec 2015 16:00 1176 28
  • #1
    Drązik12
    Level 13  
    Cześć, zostałem poproszony w szkole o doradzenie w sprawie zmiany nagłośnienia bo "coś" nie działa:P
    Po krótkim przeglądzie okazało sie że szkoła posiada 2 mikrofony bezprzewodowe 2 przewodowe(ale nie o nich temat), 2 powermiksery jeden to Alphard pfx8d a drugi bliźniaczo podobny (w tym momęcie nie podam dokładnie modelu) oraz 2 kolumny dibesti (jedna spalona). I tu rodzi sie pytanie co wymenić a co zostawić.
    Moim zdaniem najlepzą opcja było by dokupienie 2 kolumn i wykożystanie powermiksera który szkoła juz posiada. Jeśli źle myśle to mnie poprawcie:)
    Przeglądałem internet i wybrałem pare kolumn i chciał bym was prosić o radę która sprawdzi sie najlepiej w takim zastosowaniu (apele, czasem mała dyskoteka)
    http://ldm.com.pl/pl/katalog-produktow-pl/kolumny-pasywne/gvp-312f-8-detail (to chyba najlepsza opcja)
    http://ldm.com.pl/pl/katalog-produktow-pl/kolumny-pasywne/pvp-315k-8-detail
    http://www.thomann.de/pl/behringer_eurolive_b215xl.htm
    http://www.thomann.de/pl/the_box_pyrit_12.htm
    http://www.thomann.de/pl/the_box_pyrit_15_b_stock.htm

    Biore też pod uwagę że ten powermikser jest za słaby lub wcale nie będzie się nadawał i opcją było by tez kupno małych aktywnych kolumn i wykożystanie samego miksera z alpharlada, tu chyba zostaje tylko bechringer b115d żeby zmieścić się w budrzecie(max 2200 zł)
    Co o tym myślicie? Która z propozycji jest najlepsza?
  • #2
    PANICZKAMIL
    Level 39  
    Jak piszesz - ten powermixer będzie miał MEGA problem dobrze zasilić choćby te 300w LDMy.

    Aktywne B115 chyba najrozsądniej.
  • #4
    PANICZKAMIL
    Level 39  
    To troll jakiś - do mnie kiedyś też pisał ten mebel stajenny. Olej - jak odpiszesz będzie ciągle pisał.

    Jeszcze popatrz Thomann PA502A - przyjemnie to brzmi ale nie ma bajerów typu MP3...
  • #5
    sebap
    Level 41  
    Odpisałem mu, że ma rację. Ja na opał się nie nadaję.
  • #6
    Drązik12
    Level 13  
    Spodziewałem sie takiej odpowiedzi tylko występuje tu drugie pytanie czy ten bechringer nadaje sie do szkoły (czy jest wystarczająco idiotoodporny:P) i czy sie nie popsuje za jakiś czas gdy ktoś coś źle podłączy albo przesteruje sygnał? No i drugie pytanie co zagra lepiej ldm-y zasilone myśle że max 100 Watami czy te bechringery? I jeszcze jeden aspekt do ldm zostało by troszkę kaski na satywy co tez jest na plus dla nich. Czy ten powermikser serio jest taki kiepski?
  • #7
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Drązik12 wrote:
    czy ten bechringer nadaje sie do szkoły (czy jest wystarczająco idiotoodporny:P)

    Zepsuć można wszystko. A Idiotów niestety nie brakuje - miałem przypadek, gdy koleś podłączył WYJŚCIE ze wzmacniacza mocy na WYJŚCIE miksera... W efekcie spalone okolice gniazda miksera. Szczęście, ze tylko ścieżki wyparowały.
    Tak czy inaczej - Sprzęt MUSI być obsługiwany przez kompetentną osobę. Bez zapewnienia tego warunku żadne pieniądze nie wystarczą na sprzęt jak to nazwałeś "idiotoodporny" - bo takiego nie ma...
    Drązik12 wrote:
    No i drugie pytanie co zagra lepiej ldm-y zasilone myśle że max 100 Watami czy te bechringery?

    Ja bym brał jednak LDM...
    Drązik12 wrote:
    Czy ten powermikser serio jest taki kiepski?

    Alphard? Więcej niż kiepski...
  • #8
    Drązik12
    Level 13  
    Właśnie tego sie boję że ktoś podłączy wyjścia mocy powermiksera do kolumn aktywnych bo tak do tej pory bylo i klops. A z doświadczenia wiem ze w szkole bywa różnie i nie zawsze sprzętem zajmuje sie ktos kto sie na tym zna. Wiec dlatego bardziej myślalem o kolumnach pasywnych. Dodatkowym za jest to ze powermiksery sa 2 co prawda równie kiepskie ale zawsze to jakis zapas:-D teraz tylko pytanie które kolumny? Lepsze byly by 15' ale znowu budżet jest ograniczony.
  • #9
    DjMapet
    Level 43  
    To luknij na paczki pasywne na 15" midbasach z STX. Też (w razie czego) serwis na miejscu.
    Na dyskoteki na pewno lepsze będą paczki na 15" midbasach.

    No i bez przesady z tym totalnym deprecjonowaniem tego powermiksera. Nie jest aż tak z nim źle. Stawiam go mniej-więcej na tej samej półce, co podobne powermiksery Behringera.

    Pozdrawiam.
  • #10
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Drązik12 wrote:
    z doswiadczenia wiem ze w szkole bywa ruznie
    Bardzo różnie bywa... niestety.
    Drązik12 wrote:
    co prawda ruwnie kiepskie
    Równie dobrze, można napisać, że jak się uszkodzą oba a przy okazji jeszcze "pociągną" za sobą kolumny to dopiero będzie kiepsko.
    Drązik12 wrote:
    Lepsze byly by 15' ale znowu budrzet jest ograniczony.
    Na budżet ja wpływu nie mam. Jednak polecam pomyśleć (dać do przemyślenia) co się opłaca bardziej - kupować co roku, czy raz na kilka-kilkanaście lat?
    Przy zachowaniu WARUNKU zapewnienia obsługi znającej się na rzeczy jest to więcej niż opłacalne.
  • #11
    Drązik12
    Level 13  
    Przepraszam za ten post wyżej ale pisałem go na wykładzie pod ławką na telefonie:P
    A wracając do tematu zapomniałem o stx dzięki za radę:)
    To teraz pytanie co lepsze :
    STX
    http://stx.pl/stx-pa-700-4-fr.html
    LDM
    http://ldm.com.pl/pl/katalog-produktow-pl/kolumny-pasywne/gvp-312f-8-detail

    Ldm mimo 12' głośnika zaczyna grać niżej niż stx (tylko nie podali z jakim spadkiem) czy to możliwe?

    Mam tez informacje o powermikserze do wyboru są:
    Alphard PFX8D
    azusa mik 0042
    Który z nich jest lepszy i pytanie czy można podłączyć do nich kolumny 4 om bo nie moge znaleść żadnych informacji w necie.
  • #12
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Drązik12 wrote:
    Ldm mimo 12' głośnika zaczyna grać niżej niż stx (tylko nie podali z jakim spadkiem) czy to możliwe?

    STX PA-700-4-FR


    Cena dotyczy 1 szt kolumny głośnikowej

    Dane techniczne:
    System: 2 drożny Bass-Reflex
    Moc (Program Power AES): 700 W
    Moc (Power Handling AES): 350 W
    Nominalna impedancja: 4 Ohm
    Efektywność: 99 dB (2,83 V / m)
    Pasmo przenoszenia: 50 Hz - 23 kHz (-6 dB)
    Zabezpieczenie głośnika wysokotonowego
    Kąt promieniowania (horn): 90/40

    GVP-312F/8
    DrukujEmail
    Kolumna pasywna o mocy 300W/8Ohm oparta na głośnikach CELESTION.
    Moc muzyczna WMAX:
    600
    Moc znamionowa WRMS:
    300
    Głośnik wysokotonowy:
    1,4" Driver
    Głośnik niskotonowy:
    12"
    Pasmo przenoszenia (Hz):
    40-20000
    SPL (1 W/1 m) (dB):
    99
    Impedancja (Ω):
    8
    Wejścia:
    Speakon in x1
    Wyjścia:
    Speakon out x1
    Gniazdo statywu:
    Tak
    Wykończenie:
    Lakier poliuretanowy
    Wymiary SxWxG (mm):
    380x620x450
    Waga (kg):
    17
    Gwarancja (lata):
    2

    Inne sposoby dokonywania pomiarów, inne głośniki...

    A co do powermikserów:
    Alphard PFX8D

    Mikser 8 kanałów ( 4 mono, 2 stereo )
    Typ wejść 4 x Mono
    Złącza XLR
    Pasmo 10-60000 Hz
    T.H.D. < 0,01 %
    Korekcja 3 -pasmowa +/- 15dB (80Hz/2,5kHz/12kHz)
    Typ wejść 2 x Stereo
    Złącza DUŻY JACK
    Pasmo 10-55000 Hz
    T.H.D. < 0,01 %
    Korekcja 3 -pasmowa +/- 15dB (80Hz/2,5kHz/12kHz)
    Typ wejść Liniowe
    Złącza RCA
    Pasmo 10-60000 Hz
    T.H.D. < 0,01 %
    Efekt Echo ; pętla efektu do podłączenia zewnętrznego efektu
    Zasilanie PHANTOM 48 V
    Złącza wyjściowe Główne wyjścia - XLR lub DUŻY JACK ; wyjścia grup - DUŻY JACK ; słuchawkowe - DUŻY JACK STEREO ; wyjście liniowe - RCA
    Korekcja na wyjściu 2 x 7-pasmowy +/- 12dB (63Hz/150Hz/400Hz/1kHz/2,5kHz/6,4kHz/15kHz)
    Grupy Możliwość ustawienia 2 grup
    Stosunek Sygnału do Szumu > 112 dB
    Zasilanie AC 230V / 50 Hz lub AC 120V / 60 Hz
    Wbudowany wzmacniacz 2 x 200 W (4 ohm)
    ....

    azusa mik 0042

    Sprzęt szkolny co kupić/wymienić

    O ile podane dane są wiarygodne... A w stosunku do tej grupy firm, byłbym raczej ostrożny.
  • #13
    DjMapet
    Level 43  
    LDM zawsze nieco naciągał parametry kolumn, zresztą jak (obecnie) prawie wszyscy producenci/ dystrybutorzy.
    Jednak 15" midbas niżej zagra.

    Drązik12 wrote:
    Mam tez informacje o powermikserze do wyboru są

    Przyjrzyj im się! :-)
    Hmm, wydaje mi się, że nie ma wyboru, bo to są identyczne powermiksery, klepane przez tego samego chińczyka, dla różnych dystrybutorów.
    Mogą pracować z obciążeniem 4 om na kanał, aczkolwiek, nie katował bym ich na clipach, pod takim obciążeniem - dłużej pożyją.
    Niby Alphard ma 2x200W/4om, Azusa ma 2x240W/4om, ale realnie ich moc szacuję na ok. 2x100-150W/4om.

    Pozdrawiam.
  • #14
    Drązik12
    Level 13  
    Jeśli chodzi o kolumny głównie chodziło mi o pasmo przenoszenia 40-20000 Hz w ldm i 50-23000 Hz z tąd moje pytanie ale jak rozumię nie koniecznie trzeba wierzyć tym zapiską w specyfikacji:)

    Więc wybór padnie na stx tylko teraz pytanie 4 czy 8 om wiadomo przy 4 omach było by więcej mocy to może nie kusiło by użytkowników żeby grać głośniej więcej tylko pytanie jak to wpłynie na kondycję tych powermikserów?
  • #15
    sebap
    Level 41  
    Przy 4om więcej mocy odda wzmacniacz, nie kolumna.
    Naprawdę nie czytasz tego co piszesz? Przecież podkreśla automatycznie źle napisany wyraz.
  • #16
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Drązik12 wrote:
    wiadomo przy 4 omach było by więcej mocy to może nie kusiło by urzytkowników żeby podgłosić więcej
    Założysz się? Mocy nigdy za wiele.
    Drązik12 wrote:
    jak to wpłynie na kondycję tych powermikserów?
    Mimo wszystko bardziej bym się martwił kondycją kolumn... a w szczególności głośników wysoko-tonowych.
  • #17
    Drązik12
    Level 13  
    398216 Usunięty wrote:
    Mocy nigdy za wiele.

    W sumie racja:P
    Ale postaram sie zrobić małą prelekcje w szkole i wytłumaczyć co i jak podłączyć i że gra sie do 0 db na wskaźniku wysterowania :)

    sebap wrote:
    Przy 4om więcej mocy odda wzmacniacz, nie kolumna.

    Nie napisałem nigdzie że kolumna będzie miała więcej mocy, tylko że mocy będzie więcej(w domyśle że wzmacniacz odda więcej mocy i będzie głośniej) :)

    Czyli jak rozumię nie powinienem sie martwić że powermikser szybko padnie pod 4 omowymi kolumnami? Bo w końcu nie dostałem odpowiedzi na to pytanie. Z danych wynika że nie powinno byc z tym problemu ale kto wie.
  • #18
    PANICZKAMIL
    Level 39  
    Do 0db to się gra jak ma się 2x300w kolumny przy 2x300-350W końcówce mocy(zakładając , że jedno i drugie ma zakładaną moc przy tej samej impedancji) dla początkujących. Zaawansowany user i 1000W końcówką będzie w stanie spokojnie przegrać na 300w kolumnach.
  • #19
    sebap
    Level 41  
    Za słabym powermikserem (te wynalazki będą za słabe) szybko upalicie mocniejsze kolumny.
  • #20
    DjMapet
    Level 43  
    sebap wrote:
    Za słabym powermikserem (te wynalazki będą za słabe) szybko upalicie mocniejsze kolumny.

    Mocniejszym powermikserem, jeszcze szybciej.

    Jeśli będziesz przestrzegał zasady nie grania na świecących, czerwonych diodach (nie licząc diody POWER :-)), to nic się nie stanie.

    Bierz paczki o impedancji 8 om. Różnicy praktycznie byś nie odczuł, ale będziesz spokojniej spał. Ja też. :-)

    Pozdrawiam.
  • #21
    Drązik12
    Level 13  
    Nie wiem jak ta wypowiedz ma sie tyczyć do mnie.
    PANICZKAMIL wrote:
    Do 0db to się gra jak ma się 2x300w kolumny przy 2x300-350W końcówce mocy(zakładając , że jedno i drugie ma zakładaną moc przy tej samej impedancji) dla początkujących.

    Sugerujesz że mam mam nie wykorzystywać pełnej mocy wzmacniacza jeśli mam mocniejsze kolumny? To chyba bez sęsu jeżeli mam 300 w kolumny i 200 w wzmacniacz to niech wzmacniacz gra pełna mocą i po prostu kolumny nie będą w pełni wysterowane.
    PANICZKAMIL wrote:
    Zaawansowany user i 1000W końcówką będzie w stanie spokojnie przegrać na 300w kolumnach.

    Taka sytuacja puki co mnie nie dotyczy. :P

    sebap wrote:
    Za słabym powermikserem (te wynalazki będą za słabe) szybko upalicie mocniejsze kolumny.

    Jeżeli nie będzie grane z przesterami to może sie cos stać? Możesz mi to wytłumaczyć? Tym bardziej że chyba według sugestii kupie paczki 8 om (jeżeli nie będzie wielkiej różnicy) więc wzmacniacz powinien mieć lekkie życie:)

    Dzięki Dj Mapet za radę:)
  • #22
    sebap
    Level 41  
    Drązik12 wrote:
    Jeżeli nie będzie grane z przesterami to może sie cos stać? Możesz mi to wytłumaczyć?

    Przeczysz sam sobie bo
    Drązik12 wrote:
    jeżeli mam 300 w kolumny i 200 w wzmacniacz to niech wzmacniacz gra pełna mocą i po prostu kolumny nie będą w pełni wysterowane.

    Czyli jednak będzie przester bo 200W z wzmacniacza to chyba za mało na 300W kolumn i przester jednak będzie na jego pełnej mocy?
  • #23
    398216 Usunięty
    Level 43  
    Problem (odwieczny) ze zrozumieniem istoty rzeczy...
    Wzmacniacz oddaje moc 200W (zakładam, że rzetelnie podanej) - znaczy to mniej więcej tyle, że powyżej tej mocy zaczyna ścinać wierzchołki przebiegów - powstają zniekształcenia (których większość "młodych zdolnych" nie dostrzega lub dostrzegać nie chce) ale też i cała masa harmonicznych, o wysokich częstotliwościach, które gwałtownie zwiększają bilans mocy na głośniku wysokotonowym. W efekcie - po kilku minutach "lekkiego" nawet przesteru głośniki wysokotonowe się palą.
    I właśnie dlatego lepiej jest gdy sytuacja jest odwrotna - większa (oby nie za dużo!) moc wzmacniacza od mocy kolumny. Głośnik przesterowany, ale czystym przebiegiem (bez ściętych wierzchołków) najwyżej nieco szybciej wytrzepie zawieszenie, a zniekształcenia jakie powstaną w samym głośniku mu aż tak nie szkodzą jak lekko przesterowana końcówka.
  • #24
    Drązik12
    Level 13  
    sebap wrote:
    Czyli jednak będzie przester bo 200W z wzmacniacza to chyba za mało na 300W kolumn i przester jednak będzie na jego pełnej mocy?

    Przester pojawia się gdy przekroczymy moc znamionową wzmacniacza czyli gramy na wskaźniku wysterowania powyżej 0 db lub zapalają sie diody clip na wzmacniaczu itp. Zgada sie?
    A jeżeli kolumna ma 300 w to znaczy że taką maksymalna moc ze wzmacniacza może przyjąć bez żadnego uszkodzenia jej. Ale przecież nie musi być to taka moc. Możemy zasilić ją mocą 200, 100 czy nawet 15 w i też będzie grała tyle że odpowiednio ciszej bo dostanie miej mocy ale przecież się nie spali(o ile oczywiście nie przesterujemy sygnału) zgada sie?
    Więc gdy mój wzmacniacz ma moc 200 w (czy tam 150 bo pewnie więcej nie ma) to jeżeli kolumna otrzyma 200 w (pełną moc wzmacniacza) to przecież nic jej sie nie stanie tak?
    I rozumię że
    398216 Usunięty wrote:
    Wzmacniacz oddaje moc 200W (zakładam, że rzetelnie podanej) - znaczy to mniej więcej tyle, że powyżej tej mocy zaczyna ścinać wierzchołki przebiegów

    ale przecież nigdzie nie napisałem że chce na te kolumny podać większą moc niż ma ten wzmacniacz. Po prostu chce zasilić kolumnę 300 w mocą 200 w.
    Czy gdzies jest napisane że kolumna 300 w musi być zasilona 300 w wzmacniaczem przecież można ja podłączyć i do 15 w wzmacniacza i tez zagra tyle że odpowiednio ciszej.

    Jeśli się mylę to mnie poprawcie, może przy okazji tego tematu czegoś się nauczę :)
    I nie odbierajcie tego jako ataki bo napewno mniej wiem niż wy tylko poprostu chciałbym upewnić się czy dobrze myśle:)
  • #25
    PANICZKAMIL
    Level 39  
    Uwierz na słowo - grając tym powermixerem Alpharda "do zera" nie uzyskasz odpowiedniej efektywności - szkoda by było, żeby krzyczący gimbus był głośniejszy od sprzętu nagłaśniającego...;)
  • #26
    sebap
    Level 41  
    Myślisz bardzo dobrze ale naprawdę te powermiksery są "cienkie" i będzie stanowczo za cicho.
  • #27
    Drązik12
    Level 13  
    Czyli wszystko jasne:)
    Zdaje sobie sprawę z tego że może być za cicho jednak liczę że przy ich skuteczności jednak coś tam będzie słychać:)
    I przede wszystkim będzie to duży skok jeśli chodzi o jakość i o głośność systemu bo jak podłączyłem te Dibeisi to ponownie zakochałem sie w swoim wiekowym gds 30/30 :P Serio dawno nie słyszałem tak kiepsko grających kolumn.
    A kto wie w przyszłości może uda się szkołę namówić na kupno jakiejś mocniejszej końcówki mocy i wykorzystać tylko mikser z Alpharda wtedy juz był by fajny zestaw:)
    W każdym razie dzięki za wszystkie rady:)
    Podsumowując zdecydowałem sie za zakup stx pa-700 i będe męczył o kolejne pieniążki na jakąś końcówke mocy lub porządny powermikser:)
  • #28
    DjMapet
    Level 43  
    Tak trzymać, kol. @Drązik12 ! :D
    Będą z Ciebie ludzie :-) - jak to się u nas mówi na rezolutne osoby.
    Może nawet w przyszłości, namówisz dyrekcję na jakiś basik a może nawet dwa! :-)

    Pozdrawiam.
  • #29
    Drązik12
    Level 13  
    Jeszcze raz dzięki za rady i zamykam temat :)