Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Objawy zapchanego katalizatora

01 Gru 2015 18:06 6243 3
  • Poziom 12  
    Witajcie!
    Mam taki problem, bije się z myślami czy warto robić taką operację - mianowicie wymiana kompletnego katalizatora na nowy - silnik 1,8 turbo
    Koszt w pewnej firmie z tłumikami ok 750-800 zł.
    Ale o co mi chodzi..zastanawiam się czy to wina zapchanego katalizatora..otóż..auto przeszło delikatny chiptuning ze 150 KM na 180..już podczas pomiaru na hamowni tuner stwierdził że szybko ta moc ucieka więc pewnie katalizator zapchany bo reszta wszystko ładnie, ciągnie, pompuje itd..
    To było jakieś 8 miesięcy temu.
    Teraz sprawa wygląda tak, że auto bardzo ciężko ciągnie, tzn moc jest ale trzeba na prawdę solidnie ten gaz wciskać, a gdy tylko się go odpuści czuć jak słabnie i ta moc ucieka, nie ma tej płynności. Mało tego czasem szarpnie przy mocnym wciśnięciu gazu, a do tego gdy się tak solidnie autem pojeździ kręcąc wysoko a potem postój to słychać takie syczenie, jakby lekkie strzały metaliczne gdzieś pod koniec podwozia w okolicach tylnych kół.
    Czy Waszym zdaniem to może być wina katalizatora? Czy jest sens go wymieniać?
    Niektórzy twierdzą że warto wywalić całkowicie ale po pierwsze - hałas, a po drugie problemy policja i stacja kontroli przy przeglądach.
    Auto było sprawdzane komputerem i zero błędów.

    Czy to klasyczny objaw powolnego zapychania się katalizatora?
    niestety nie znam pełnej historii auta, bo zostało odkupionego od poprzednika w kraju a wcześniej jeździło w Szwajcarii ale zakładam że nikt co najmniej w ciągu ostatnich 5-6 lat go nie ruszał.

    Czy ma ktoś jakieś wskazówki?
  • Poziom 39  
    Rozszczelnij wydech przed katalizatorem jeśli jest taka opcja, i od razu będzie wiadomo czy to wina układu wydechowego. Uwaga, będzie głośno ;)
  • Poziom 23  
    Albo po mocnej jeździe wjedź na kanał i jak będziesz "gazował" katalizator powinien zrobic się czerwony.
    No i czemu wm katalizatora ma kosztowac 800 zl? Bez zartów, za 2x tyle, albo i mniej zrobisz sobie caly wydech na zamowienie. Zawsze mozesz zastosowac metalowy katalizator, lub zamiennik jesli chcesz go miec.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zrób to co mówi Karczan lub wykręć pierwszą sondę lambda i zobacz jak będzie.
    Ja nie miałem jeszcze przypadku gdzie zapchany katalizator powodował szarpanie auta. Zawsze silnik chodził ciszej i czuć było że auto strasznie słabo jedzie.
    Daj sobie spokój z katalizatorami nowymi za 300-400zł. Lepiej już go wywalić bo efekt będzie podobny ma pomiarze emisji spalin.