Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera p11 2001r. benz. brak kontrolek, nie kręci

01 Gru 2015 19:23 1872 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam problem z Nissanem Primerą P11 2,0 benz. 2001r.
    Samochód po wypadku nie odpala, nie kręci. Po wypadku wymienione zostały chłodnice i inne uszkodzone podzespoły, wszystko podpięte jak należy. Akumulator był długo odpięty, po podpięciu działa zamek centralny(z pilota też), pozycje też, miga kontrolka od alarmu, nie działa radio, sprawdzone wszystkie bezpieczniki, stacyjka też, po przekręceniu kluczyka w obie pozycje nie ma reakcji,nie świecą się kontrolki, rozrusznik nie kręci. Próbowałem programować kluczyki ale nic z tego.
    Proszę o pomoc, z góry dziękuję.
  • Sklep HeluKabel
  • Warunkowo odblokowany
    Cepek999 napisał:
    po przekręceniu kluczyka w obie pozycje nie ma reakcji,nie świecą się kontrolki, rozrusznik nie kręci.

    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kostka przy stacyjce oraz sterownik silnika.
    Alarm próbowałeś odłączyć? Masz fabryczny czy domontowany?
    Masa silnika sprawdzona??
    Sprawdź nawet zwykłym miernikiem czy do stacyjki, sterownika silnika, imobilajzera(jeśli jest) dochodzi napięcie ;-)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Masa sprawdzona, alarm fabryczny nie odłączałem ale kontrolka alarmu miga normalnie, a jak i gdzie odłączyć oryginalny alarm?
  • Warunkowo odblokowany
    Cepek999 napisał:
    alarm fabryczny nie odłączałem ale kontrolka alarmu miga normalnie, a jak i gdzie odłączyć oryginalny alarm

    Nie słyszałem jeszcze o czymś takim aby w aucie były 2 alarmy.
    Z natury jest to 1 alarm który jest zamocowany przy pedałach z lewej strony. Niestety aby się do niego dostać to trzeba rozpić bądź rozciąć ten materiał który go osłania.
    Daj fotkę tego alarmu bądź podaj jego model a następnie wypnij wszystkie kostki z zniego i zobacz czy jest jakiś efekt. Pamiętaj,że alarm jest w kształcie prostokąta i w przypadku alarmu anakonda kabelki od rozruchu(zasilania) są z lewej jego strony, z natury czarne i grube.
    Cepek999 napisał:
    Masa sprawdzona,

    Masz ją podpiętą tylko do masy samochodu czy prowadzi grubym kablem w głąb silnika czyli do rozrusznika? Musi być idealnie czysta z dwóch stron.
    Masz immo??
  • Poziom 8  
    Immobilizer jest, drzwi otwierają sie normalnie z pilota, alarm jeden ale przy tablicy zegarów jest kontrolka i tylko ona świeci, jutro postaram się coś pokombinowac przy alarmie
  • Poziom 35  
    Czy podczas wypadku wypaliły poduchy? Co z wyłacznikiem pompy paliwa podczas wypadku? Czy cewka ma zasilanie po stacyjce?

    I jaka jest pojemnosc silnika?
  • Poziom 8  
    poduchy nie wypadły, sprawdziłem iw stacyjce nie ma zasilania więc cewka też nie ale bezpieczniki ok i w bezpiecznikach pod maską prąd jest a zasilanie do stacyjki idzie bezpośrednio ale na kablach do stacyjki absolutny brak prądu i nie wiem gdzie teraz szukać. A pojemność jak w tytule 2000ccm 140km w benzynie.
  • Warunkowo odblokowany
    Cepek999 napisał:
    ale bezpieczniki ok i w bezpiecznikach pod maską prąd jest

    Sprawdź połączenia za bezpiecznikami i szukaj jakiś nadpaleń, przetopień itp. gdyż w przypadku nadmiernego obciążenia bezpiecznik nie musi zawsze zadziałać.
    Cepek999 napisał:
    sprawdziłem iw stacyjce nie ma zasilania więc cewka też nie

    Proponuję ci posprawdzać wszystkie kostki, łączenia przewodów na drodze od akumulatora do stacyjki. Głównie zwróć uwagę na najgrubszy przewód(bądź przewody) koloru brązowego bądź czerwonego gdyż to tymi przewodami powinno dochodzić napięcie do stacyjki. Reszta przewodów w stacyjce są to przewody wyjściowe czyli:zapłon, zasilanie urządzeń(sterownik, immo, radia), zasilanie podzespołów silnika(cewki, moduły) oraz pozostałe kabelki takie jak alarmy itp. ;-) Oczywiście można spróbować ręcznie podać napięcie na te zasilające przewody i sprawdzić czy odpali lecz nie polecam tobie tej metody ponieważ akurat w tym samochodzie jej nie praktykowałem.
    Cepek999 napisał:
    Immobilizer jest, drzwi otwierają sie normalnie z pilota, alarm jeden ale przy tablicy zegarów jest kontrolka i tylko ona świeci, jutro postaram się coś pokombinowac przy alarmie

    Jak tam z alarmem? Przypomniałem sobie, że może on odłączać całe zasilanie stacyjki co wydawało by się raczej sensowne. Daj zdjęcie tego alarmu.
    Czy gdy zakładasz klemę dodatnią bądź ujemną na akumulator to widać jakieś drobne iskrzenie a następnie słychać dźwięk stycznika(styczników)? Akumulator jak postoi przez noc to się nie rozładowuje?
    Tak czy inaczej do sprawdzenia cała instalacja pod maską silnika. Najlepiej jest ją wyciągnąć z tej plastikowej rurki(czy jak to tam się zwie) i sprawdzić po kawałku zwracając szczególną uwagę na dojście napięcia do stacyjki o czym już wspominałem.
    fuelinyourblood napisał:
    Czy podczas wypadku wypaliły poduchy?

    Czy mogę wiedzieć co w tym modelu samochodu mają wywalone bądź niewywalone poduszki do zapłonu? W nowszych samochodach owszem są zabezpieczenia odcinające zapłon bądź napięcie na wszystkie podzespoły gdy poduszki są wywalone lecz to jest starszy samochód więc wykluczam taką opcję ;-)
  • Poziom 35  
    Zobacz czy masz zasilanie na wtryski. Jak nie to podaj i zobacz czy wtedy zapali.
  • Poziom 8  
    Przepraszam za zawracanie tyłka okazało się, że źle sprawdzone były bezpieczniki pod maską, moja wina. Teraz samochód pali na strzała.
    Dziękuję za zaangażowanie jeszcze raz przepraszam.