Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Axor 1840 - Błędne wybieranie biegów przez automatyczną skrzynię biegów

Przemcio1993 01 Gru 2015 19:25 1608 8
  • #1 01 Gru 2015 19:25
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z automatyczną skrzynią biegów w Mercedesie Axorze 1840 2007 r, Euro 5, ciągnik siodłowy 4x2. Kłopot polega na tym, że biegi w górę idą w porządku, natomiast podczas redukcji potrafi z 8 zrzucić na 3. Ostatnio natomiast zaczął także blokować możliwość włączenia biegów i odłączał pedał przyśpieszenia. Po kilku kasowaniach błędów i rozłączaniu akumulatorów wykonał od nowa naukę skrzyni biegów. Wcześniej jednak zgłaszał błędy: GS17, GS18, GS31. Sprawdzałem masę na skrzyni biegów i jest ok. Po podłączeniu texy zauważyłem, że na zacisku 30 napięcie wynosi ok. 1 V a na zacisku 15: 24-28 V. Obroty silnika w module skrzyni wskazuje 0. Czy tak powinno być? Czy może nie musi być obrotów silnika w module skrzyni? Bo z Mercedesem miałem mało do czynienia. W celu porównania podłączałem Actrosa MpIII i tam na obu zaciskach było podobne napięcie oraz wskazywał obroty silnika w module skrzyni. Dziwne jest też to, że gdy jadę samym ciągnikiem wybiera biegi ok, a po zapięciu naczepy jest kłopot. Błędy które są na stałe w skrzyni to: uszkodzony czujnik ciśnienia hamowania naczepy. Gdy blokował możliwość włączenia biegów zgłaszał również błąd: Elektrozawór MGE.

    0 8
  • #2 01 Gru 2015 21:19
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 01 Gru 2015 21:23
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Ile ma przejechane na sprzęgle nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo kupiliśmy to auto niedawno. Co te błędy poszczególne oznaczają to już doczytałem. Tylko gdzie ten zawór MGE się znajduje, bo nigdzie nie mogłem znaleźć schematu gdzie się znajduje. Co od obrotów silnika to nawet na zamknietym sprzęgle nie pokazuje, a w Actrosie i owszem. Martwi mnie też to napięcie na zacisku 30.

    0
  • #4 01 Gru 2015 22:36
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Gru 2015 07:09
    gucio~1
    Poziom 21  

    Akurat axora2 texa w GS i BS nie robi dobrze. Przyporządkowuje parametry według actrosa a w rzeczywistości sa inaczej zorganizowane. Błędy czyta dobrze i tym się sugeruj przy naprawie.

    0
  • #6 02 Gru 2015 09:34
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Są czujniki ciśnienia w poduszkach zawieszenia? Jeżeli tak - to są sprawne? Powszechna jest praktyka zaślepienia tych czujników - zwłaszcza w pojazdach z unoszona osią, zeby zablokować jej automatyczne opuszczanie. Kierowcy nie maja świadomości, ze obciążenie osi wpływa rownież na sposób zmiany biegów.

    0
  • #7 02 Gru 2015 12:16
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Jedyny błąd jaki zgłasza to błąd czujnika ciśnienia hamowania przyczepy. Czy to może na to wpływać? Raczej parametry pokazuje w porządku.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podpowiedzcie mi gdzie mogę manualnie zmierzyć napięcie na zacisku 30 w tym mercu? Bo jak już mówiłem z Mercem miałem mało doczynienia...

    Dodano po 16 [minuty]:

    Jedyny błąd jaki zgłasza to błąd czujnika ciśnienia hamowania przyczepy. Czy to może na to wpływać? Raczej parametry pokazuje w porządku.

    0
  • #8 03 Gru 2015 05:53
    gucio~1
    Poziom 21  

    zmierz stałe zasilanie na wtyczce do sterownika GS . To jest właśnie 30 które widzisz jako złe. Gdyby jednak tak było miał byś jakieś błędy zasilania albo sterownik wogole by sie nie załączył a nie masz.

    0
  • #9 16 Maj 2017 18:43
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany. Okazało się, że uszkodzona była plyta sterująca elektrozaworami w wybieraku skrzyni biegów. Temat zamykam.

    0