Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Eltrox Hurton
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Funbox - Zrywa połączenie z bramą

kepin 01 Dec 2015 22:29 2577 23
  • #1
    kepin
    Level 11  
    Jak w temacie mam ten dziadowski router od orange i już nie wiem o co w nim chodzi. Normalnie wszytko działa na kilku komputerach/telefonach jest internet i wszystko ok. Niestety kilka razy dziennie coś przestaje działać i nie da się wejść na 192.168.1.1 żeby sprawdzić co się dzieje. Brak internetu i brak możliwości wejścia na funboxa. Połączenia z innymi np. tunerami sat (dreambox) czy innymi access point są bez problemu, można wejść i sprawdzać konfiguracje ( mam tego z 5 sztuk bo duży dom ) natomiast funbox martwy brak takiej strony po jakichś 10min samo się naprawia i tak wkoło. Zgłosiłem problem w orange niby wymianili na nowy ale dalej to samo. Miałem wcześniej Liveboxa 2.0 to nie pamiętam takich problemów w sieci raczej nic się nie zmieniło. Pytanie czy tylko ja mam taki pech czy da się coś z tym zrobić. Sprawdzane na kilku komputerach w różnych częściach domu na różnych access pointach.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Eltrox Hurton
  • #3
    kepin
    Level 11  
    rastafara wrote:
    A może po prostu zrywa synchronizacje ?


    Ale to prze zerwaniu synchronizacji nie da się wejść na 192.168.1.1 ? Chyba nie, tak myślę.
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Jeśli zerwie synchronizację - to miej przygotowaną komendę: uruchom -> cmd ->ipconfig/all i enter - wykonujesz to przy zerwaniu połączenia.
    Jeśli pokaże IP routera, to można się do niego zalogować i tu jest komunikacja.
  • Eltrox Hurton
  • #5
    kepin
    Level 11  
    KOCUREK1970 wrote:
    Jeśli zerwie synchronizację - to miej przygotowaną komendę: uruchom -> cmd ->ipconfig/all i enter - wykonujesz to przy zerwaniu połączenia.
    Jeśli pokaże IP routera, to można się do niego zalogować i tu jest komunikacja.


    Nie bardzo wiem o co chodzi, przez przeglądarkę nie da się wejść. Zrobiłem fotki jak zerwało połączenie gdze adres 192.168.1.1 był nie dostępny przez przeglądarke ( inne jak zwykle były ) może coś doradzisz.

    Funbox - Zrywa połączenie z bramą

    Funbox - Zrywa połączenie z bramą
  • #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Łączysz się przez wifi pewnie - połącz się kablem i zobacz czy można się zalogować.

    Na screnie widać, że kontakt z routerem jest, adres ma prawidłowy 192.168.1.1 a Ty masz 192.168.1.54 - po kablu musi połączyć.

    Jeśli zrywa wifi, nie można się tak połączyć, to być może bałagan w eterze jest, dużo innych sieci na tym samym kanale co Twoja i się wzajemnie zakłócają.
    Instalacja inSSIDera Home na komputerze gdzie jest problem, testowanie i tu wynik wstawić.
  • #7
    kepin
    Level 11  
    Ten program do monitoringu odpalony, tyle danych wystarczy? Dodam że w sieci działają 4 access pointy raczej od siebie oddalone. Jak pada net to wszystkim w tym samym czasie obojętnie z jakim access pointem są podłączeni. Łącze się przez wifi ale do anteny mam 2 metry zasięg full. Moja sieć to airbox. airbox777 i net_box2 też moje ale dalej.

    Funbox - Zrywa połączenie z bramą

    Może Funbox ma jakieś ograniczenia co do ilości użytkowników lub sprzętu podłączonego do sieci i nie wyrabia? U mnie trochę tego będzie już sam nie wiem ile podłączonych jest telewizorów, konsol, tunerów, laptopów itp.
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    I wszędzie ustawiłeś albo kanał 1, albo 6 - to może być przyczyną zrywania.
    Trzeba zmienić na kanały od 1 do 13 i ustawić 2 kanały przerwy między sobą.
    Tu masz poradnik jak dobrać kanały nadawania, zaczynasz czytać od słów:
    Dobór kanału radiowego:
    Rozmieszczenie kanałów paśmie 2,4GHz.
    Z 13 kanałów tylko trzy kanały się nie nakładają: np.: 1,7,13; 1,6,11; 1,6,12, 1,6,13
    http://www.dipol.com.pl/poradnik_instalatora_wlan_bib86.htm
  • #9
    Nagus
    Level 27  
    Żywotność Funboxa sprawdzaj po kablu. Nie masz przypadkiem jakiegoś urządzenia nie-WiFi pracującego na 2,4GHz?
  • #10
    rastafara
    Level 17  
    W pierwszej kolejności zmień szyfrowania bo WEP można w kilka minut złamać. Możesz zmienić na inny kanal, ale wydaje mi się, że to niewiele da, bo moc innych sieci jest znikoma co objawialo by się długimi pingami i stratami. To urządzenie nie WIFI to np. kuchenka mikrofalowa :)
  • #11
    Nagus
    Level 27  
    Akurat kuchenka mikrofalowa jako źródło zakłóceń jest przereklamowana. W normalnej kuchence zakłócenia objawiają się tylko na maksymalnej mocy, z intensywnością porównywalną do puszczenia pinga.

    Jest sporo urządzeń korzystających z pasma ISM a nie będących urządzeniami WiFi:
    - gadżety i akcesoria komputerowe (nie wszystkie używają BT)
    - automatyka domowa (ZigBee, moduły RFM73 i podobne)
    - monitoringi (audio / wideo)

    Należy mieć świadomość, że urządzenie nie-WiFi transmitujące sygnał wideo w paśmie 2,4GHz (kamera monitoringu, wideodomofon) jest w stanie zabić KAŻDĄ transmisję WiFi na trzech-czterech kanałach.
  • #12
    rastafara
    Level 17  
    Kolega napisał, że ma problem z internetem (zanika na kilka minut). Napisał również, że gdy nie ma netu to można się przez Wi-Fi zalogować do sprzętu podpietego do sieci, więc tu raczej nie chodzi o WiFi. Ja obstawiam, że są zbyt niskie parametry linii i co jakiś czas zrywa synchro. i modem się resetuje, tylko dziwne jest to, że nie może się wtedy zalogować. A może wina zasilacza?. A jak wygląda funbox w momencie kiedy nie ma netu - chodzi mi o diody,gasna świecą się?
  • #13
    kepin
    Level 11  
    rastafara wrote:
    Kolega napisał, że ma problem z internetem (zanika na kilka minut). Napisał również, że gdy nie ma netu to można się przez Wi-Fi zalogować do sprzętu podpietego do sieci, więc tu raczej nie chodzi o WiFi. Ja obstawiam, że są zbyt niskie parametry linii i co jakiś czas zrywa synchro. i modem się resetuje, tylko dziwne jest to, że nie może się wtedy zalogować. A może wina zasilacza?. A jak wygląda funbox w momencie kiedy nie ma netu - chodzi mi o diody,gasna świecą się?


    Dokładnie dziwne jest to że z każdym sprzętem mogę się połączyć tylko nie z funboxem.

    Klucz WEP wiem że słaby zmienię kiedyś. Zakłócenia raczej odpadają jak inne połączenia działają. Mikrofala itp też raczej odpada. Zasilacz tego nie sprawdzałem nie wiem czy wymienili czy tylko sam funbox. Tak teraz myślę może się przegrzewa albo po prostu to słaby sprzęt przewidziany na 5 komputerów z np. wolnym procesorem i po prostu nie wyrabia i się jakoś zawiesza. Jeśli chodzi o diody to postaram się to sprawdzić i dam tutaj znak co i jak.
  • #14
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    kepin wrote:
    Połączenia z innymi np. tunerami sat (dreambox) czy innymi access point są bez problemu, można wejść i sprawdzać konfiguracje ( mam tego z 5 sztuk bo duży dom ) natomiast funbox martwy brak takiej strony po jakichś 10min samo się naprawia i tak wkoło

    I łączysz to wszystko przez wifi z FunBoxem?.
  • #15
    kepin
    Level 11  
    Nie po wifi bezpośrednio z funboxem łączą się 3 kompy i telefony od czasu do czasu. Reszta idzie po kablu do switcha ze switcha kablami na 2 access pointy i inny sprzęt też po kablach także samo wifi funboxa nie powinno bardzo być obciążone ale ogólnie sieć może być jak kilku ogląda filmy online czy tam coś ściąga to pewnie ogólny ruch sieciowy jest spory. Tak się teraz zastanawiam może to switch nie wyrabia.
  • #16
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    kepin wrote:
    Tak się teraz zastanawiam może to switch nie wyrabia.

    A co to dokładnie jest - firma, typ, model?.
    Dziś już jest mus, by switch miał porty 1 Gb i kosztował trochę więcej niż 30 zł - polecam Netgear SG108 lub SG105 - dożywotnia gwarancja, porty 1 Gb - nie do zarżnięcia (dziennie w mojej sieci lokalnej idzie 2 TB ruchu sieciowego :D ) .
  • #17
    kepin
    Level 11  
    Jakiś D-Link pierwszy lepszy.
    Teraz już zgłupiałem. W mojej sieci część urządzeń ma stałe ip cześć auto z dhcp. Jak to powinno być ustawione np dhcp w funboxie od 192.168.1.5 do 192.168.1.100 a ten sprzęt co na sztywno ma ip to adresy powinny mieć np w tej puli z dhcp czyli np. 192.168.1.80 czy muszą być po za pulą dhcp np. http://192.168.1.120? Czy to nie ma znaczenia i czy to może mieć wpływ na ten mój internet?
  • #19
    kepin
    Level 11  
    4x AccesPoint + 2 AccesPoint w trybie klient jak o czymś nie zapomniałem
  • #20
    rastafara
    Level 17  
    rozumiem,ze wszystko jest ustawione w trybie AP i serwer DHCP jest ustawiony ustawiony tylko na tym airboxie i on przydziela adresy IP z danej puli ? nie tworzysz jakiejs dodatkowej podsieci np. podpinając router ?
  • #21
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @kepin
    Wszystkim w FunBoxie przypisz stałe IP (ale w AP zostaw automatyczne przyznawanie DHCP - FunBox wszystko załatwi) - zawsze ten sam sprzęt będzie miał to samo IP.
    Zostaw pulę IP np. od 192.168.1.100 - i nadaj sprzętom po kolei następne IP - zmieniając tylko końcówkę na 101,102,103 itd.

    Te AP to typowe AP, czy coś "przerobione" na taką funkcję z jakiegoś routera/rów?.

    Pozostaje odłączać po kolei sprzęty i tak szukać winowajcy.
  • #22
    kepin
    Level 11  
    rastafara wrote:
    rozumiem,ze wszystko jest ustawione w trybie AP i serwer DHCP jest ustawiony ustawiony tylko na tym airboxie i on przydziela adresy IP z danej puli ? nie tworzysz jakiejs dodatkowej podsieci np. podpinając router ?


    Airbox to jeden z AP. Ale tak we wszystkich dhcp jest wyłączone tylko w funboxie jest włączone.

    Dodano po 5 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    @kepin
    Wszystkim w FunBoxie przypisz stałe IP (ale w AP zostaw automatyczne przyznawanie DHCP - FunBox wszystko załatwi) - zawsze ten sam sprzęt będzie miał to samo IP.
    Zostaw pulę IP np. od 192.168.1.100 - i nadaj sprzętom po kolei następne IP - zmieniając tylko końcówkę na 101,102,103 itd.

    Te AP to typowe AP, czy coś "przerobione" na taką funkcję z jakiegoś routera/rów?.

    Pozostaje odłączać po kolei sprzęty i tak szukać winowajcy.


    Pytanie czy jeden winowajca może wysypywać całą sieć? AP większość typowa jeden przerobiony z jakiegoś routera.

    Czyli te co są na dhcp powinny być w puli np. ...05 do ...100 a inny sprzęt co ma stałe ip np. AP tunery itp ustawić na 101,102,103 itd. ?

    Generalnie czytałem trochę w necie i nie tylko ja mam problem ze zrywaniem neta przez funboxa może po prostu ten sprzęt to lipa i tyle i trzeba go wymienić, tylko te koszty routerów...jak bym jeszcze wiedział że to na pewno to.
  • #23
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    kepin wrote:
    Pytanie czy jeden winowajca może wysypywać całą sieć?

    Oczywiście - głupieje wtedy wszystko.
    kepin wrote:
    Czyli te co są na dhcp powinny być w puli np. ...05 do ...100 a inny sprzęt co ma stałe ip np. AP tunery itp ustawić na 101,102,103 itd.

    Ustaw wszystkie z tej samej puli zmieniając tylko końcówkę IP.
    Łatwiej się rozeznać - ja zrobiłem tak, że to co najbliżej routera ma mniejszą końcówkę IP, a im dalej tym końcówka ma większą numerację.

    Chociaż FunBox, 6 AP, jakiś switch - dużo tego by na odległość diagnozować każdy z osobna - jedyna rada to:
    KOCUREK1970 wrote:
    odłączać po kolei sprzęty i tak szukać winowajcy.

    Może to być wina sprzętów, ustawień, konfiguracji poszczególnych elementów tej układanki - dużo tego jest.
  • #24
    kepin
    Level 11  
    Zmieniłem na Funbox 2.0 i wiesza się rzadziej. Temat odpuszczam bo da się przy zwieszeniu raz na tydzień jakoś żyć.