Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II, 1.8 16V - Jak wyregulować linki zmiany biegów?

02 Gru 2015 09:04 7431 9
  • Poziom 13  
    Korzystałem z opcji szukaj i nie znalazłem konkretów. Każdy pisze o regulacji w razie potrzeby a nikt nie precyzuje jak.

    Laguna II, 2003, 1.8 16V, silnik F4P. Pociekł wysprzęglik, wymieniłem, sprzęgło odpowietrzone. Do momentu wymiany nie było problemów z biegami.

    Jedynka wchodzi dobrze, 2,3,4 też, 5 odrobinę ciężej. Problem jest ze wstecznym. Wskoczy raz na kilkanaście prób po mocniejszym uderzeniu lewarkiem, na zgaszonym silniku i bez sprzęgła jest lepiej, na odpalonym wsteczny czasami wchodzi jak najpierw wbiję piątkę a później wsteczny. Pojawia się też sytuacja, że jak już wejdzie wsteczny auto rusza, wyrzucam na luz puszczam sprzęgło auto nadal jedzie pomimo, że dźwignia zmiany biegów jest w położeniu "luz". Olej dla pewności za chwilę będzie wymieniony.

    Pytanie jak regulować cięgna zmiany biegów? Czy mogły się przemieścić/przestawić kiedy odsuwałem skrzynię? Jest delikatny luz na mechanizmie zmiany biegów na skrzyni ale przed wymianą wysprzęglika biegi wchodziły. Olej w skrzyni może nie szczególnie nowy, przed dłubaniem biegi wchodziły.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    coverled napisał:
    Pojawia się też sytuacja, że jak już wejdzie wsteczny auto rusza, wyrzucam na luz puszczam sprzęgło auto nadal jedzie pomimo, że dźwignia zmiany biegów jest w położeniu "luz". Olej dla pewności za chwilę będzie wymieniony.

    Coś jest luźne lub zerwane w układzie zmiany biegów, niemożliwe aby aż tak przestawił się drążek. Co do regulacji, jest przy samej skrzyni na końcu linki zmiany biegów.
  • Poziom 30  
    A czy jetes pewny, że masz tam linki a nie sztywny łącznik. W 1.6 były i 1.8 chyba też. Prawdopodbnie po ponownym połączeniu jest przesunięty za bardzo w prawo. Piątka jest synchronizowana to tez ciężko ale wejdzie, wsteczny niestety nie jest i jak nie zalaczy się jak trzeba to wyskoczy. Jeśli masz jednak linki to albo źle są wpiete w mocowania albo uszkodziles pancerz, ten co idzie od mocowania linki na skrzyni do mocowania na wodziku. Jest on po to ze jak pchasz linkę to ona przestawia wodzik do przodu a przy uszkodzonym pancerzu linka się podwija. Trzecia opcja to może przy montażu coś się zaplatalo w okolicach wodzikow a najczęściej jest to przewód od układu chłodzenia i blokuje nam ruch wodzika
  • Poziom 13  
    Są na pewno dwie linki. Nie wypinałem ich, pancerz cały. Jedna z linek to odpowiada za ruch lewo-prawo dźwignią zmiany biegów a druga ruch przód-tył. Obie zakończone plastikową okrągłą końcówką założoną na wodziki o których wspomniał kolega szymon198312.
    Przy próbie wrzucenia wstecznego końcówka jednej z linek dochodzi (a nie powinna) do aluminiowej łapy na której wisi skrzynia.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Lapa jest przykrecona na trzy śruby. Jedna po środku razem ze wspornikiem dodatkowym przykrecanym u góry razem z górna śruba łapy, dwie śruby idą po bokach, od przodu i tyłu skrzyni. W którym miejscu to się blokuje?
  • Poziom 13  
    Wygląda to tak, że wchodzi na środkową śrubę. Zdjąłem obie linki z wodzików na skrzyni i ręcznie kilka razy wodzikami wrzuciłem wsteczny. Niestety bieg nie wskoczył więc jednak nie jest to wina linek zmiany biegów i złego ich ustawienia. Jeszcze raz odpowietrzę sprzęgło a jak to nie pomoże to wyjmuję i rozbieram skrzynię. Z kolei czy nie dokładnie odpowietrzone sprzęgło miałoby wpływ na utrudnioną zmianę wszystkich biegów a nie tylko wstecznego? Nadal jest objaw, że jak już wskoczy wsteczny na odpalonym silniku (po dłuższym wachlowaniu dźwignią) i wyrzucam na luz puszczam sprzęgło a auto nadal jedzie do tyłu. Po dłuższym wachlowaniu dźwignią wsteczny wyłączy się i dopiero wtedy mogę zapinać inne biegi. Wygląda na to, że przycina się coś w skrzyni i uniemożliwia włączenie/wyłączenie wstecznego.
  • Poziom 13  
    Cały problem przez mój błąd i nieuwagę. Laguna II, 1.8 16V - Jak wyregulować linki zmiany biegów? Laguna II, 1.8 16V - Jak wyregulować linki zmiany biegów? Laguna II, 1.8 16V - Jak wyregulować linki zmiany biegów?

    Fotki skrzyni jak widać zresztą :) odkręcając czarny dekiel pod którym jest piąty bieg nie zauważyłem, że wypadł bolec oznaczony kółeczkiem na jednym ze zdjęć. Ustala on położenie jednego z wałków w skrzyni, jak nie mylę się od piątki i wstecznego. Brak tego bolca umożliwił obrócenie się tego wałka efektem czego było to, że "uciekł" z wodzika wewnątrz skrzyni. Na razie taka diagnoza. Jak złoże skrzynię to pochwalę się efektami :)
  • Poziom 30  
    A po co odkrecales dekiel przy wymianie sprzęgła?
  • Poziom 13  
    Wymieniałem wysprzęglik. Odkręciłem dekiel żeby ocenić stan skrzyni, piąty bieg widać. Skrzynia złożona. Rano dojedzie sprzęgło (tarcza i docisk) Valeo.

    Jakby ktoś kupował wysprzęglik to zwróćcie uwagę na średnicę otworu na przewód idący od pompy. 11,7 mm albo 13,3 mm.
  • Poziom 13  
    Nowe sprzęgło założone, wszystko hula. Biegi ładnie wchodzą, auto rusza bez telepania silnikiem, pedał sprzęgła zdecydowanie lżej pracuje. Jeśli chodzi o regulację linek zmiany biegów to tak właściwie nie ma możliwości regulacji.
    Zamykamy temat