Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes L 508 D - Alternator - szczotkotrzymacz

roadtransport 02 Gru 2015 14:41 1020 17
  • #1 02 Gru 2015 14:41
    roadtransport
    Poziom 4  

    Chce naprawić swój alternator. wymieniam łożyska, sprawdziłem zwoje, wyczyściłem go. Musze wymienic szczotkotrzymacz - pytanie gdzie można taki dostać? I dodatkowe pytanie - co jeszcze moge sprawdzić, żeby byc 100% pewnym że będzie działać? wklejam zdjęcie szczotkotrzymacza i nr alternatora (niestety sie troche starł)
    Mercedes L 508 D - Alternator - szczotkotrzymacz Mercedes L 508 D - Alternator - szczotkotrzymacz

  • Pomocny post
    #2 02 Gru 2015 18:22
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić cały lub ten szczotkotrzymacz.

  • Pomocny post
    #3 02 Gru 2015 18:31
    abart64
    Poziom 26  

    złowrogi_boncur napisał:
    Najlepiej kupić cały regulator ładowania, po co wymieniać szczotkotrzymacz, są serwisy alternatorów i rozruszników, silników elektrycznych i oni mają części do alternatorów itp. bez problemu dokupisz regulator i nie będziesz mieć problemów. Także dobry serwis w okolicy znajdź i dokupisz co trzeba. Ew. na szrot jechać i kupić taki regulator i wymienić cały lub ten szczotkotrzymacz.


    To jest zabytkowy już alternator i regulator jest zewnętrzny , wpinany wiązką przewodów w widoczne styki. Żaden regulator tu nie będzie pasował a bez szczotkotrzymacza to raczej nie zadziała :). To białe,wykruszone to porcelana ,jakbyś nie wiedział. Tak się wtedy robiło!

  • Pomocny post
    #4 02 Gru 2015 18:35
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Kiedyś w pile łańcuchowej elektrycznej chińskiej upalił się szczotkotrzymacz i próbowałem klejem do kafli zrobić nowy :) pare minut piła chodziła i wybiło korki a komutator ukruszyło także jak nie ma dostępności części do zabytka to może mieć autor poważny problem, trzeba na internecie szukać pod model auta.

  • Pomocny post
    #5 02 Gru 2015 18:46
    abart64
    Poziom 26  

    Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)

  • #6 02 Gru 2015 20:41
    roadtransport
    Poziom 4  

    ten alternator posiada zewnetrzny regulator ładowania, a to ukruszone białe to plastik. nie mogłem znaleźć ukruszonej częsci bo bym próbował skleic :)
    co do serwisów alternatorów to juz przejżałem kilka stron i nie znalazłem, tak samo w boshu - nie mają tego

  • #7 03 Gru 2015 20:42
    roadtransport
    Poziom 4  

    Czy moge wrzucic mocniejszy alternator na jego miejsce, jeśli nie znajde tych szczotkotrzymaczy? Jaki będzie pasował? Jak to sprawdzić?

  • Pomocny post
    #8 03 Gru 2015 20:48
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora (Ah) czyli jak masz akumulator przykładowo 60Ah to żeby alternator miał wydajność 70A lub więcej.

  • #9 03 Gru 2015 20:58
    roadtransport
    Poziom 4  

    ten alternator ma ładować 2 akumulatory kempingowe (oprócz tego mam jeszcze jeden - fabryczny - alternator ktory ładuje 2 inne baterie ktore sluża do startu pojazdu) exide gel, po 95Ah każdy.
    Zastanawiam sie też czy dodatkowy (drugi) alternator obciąża silnik i może powodować np wzrost spalania, zurzycia łożysk wału lub coś innego

  • #11 07 Gru 2015 10:45
    roadtransport
    Poziom 4  

    chyba ostatecznie wymienie szczotki, bo nigdzie nie moge dostać tego szczotkotrzymacza i spróbuje go zreperować żywicą. ew zastanawiam się czy ma ktoś jakieś doświadczenie jak dobrać inny/ większy alternator 80/90A do mojego mocowania?

  • Pomocny post
    #12 07 Gru 2015 11:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ten z linku pasuje do :
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES 408 2.3 Diesel (T1/TN)[OM601.940] 11.1988-06.1995 AC
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES 410 2.3 (T1/TN)[M102.942](T1/TN)[M102.945] 08.1982-06.1995
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES 410 2.9 Diesel (T1/TN)[OM602.940] 11.1988-06.1995
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES 508 2.3 Diesel (T2/LN1)[OM601.941] 03.1989-02.2001 ACPS
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES 510 2.3 (T2/LN1)[M102.946] 04.1986-02.2001
    MERCEDES BENZ TRUCKS & BUSES O 100 2.9 [OM602.940] 01.1994-

    Sprawdź wymiary łap.

    I ma 80A. Tylko przewód kontrolki trzeba zapiąć na D+

  • #13 07 Gru 2015 14:58
    roadtransport
    Poziom 4  

    ten ktory ja mam jest z L 508 D 3,8 - dziwie sie ze na tej liscie go nie ma

  • #14 07 Gru 2015 15:19
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jaki typ ?? 508d 3,8

    11.1986-12.1988
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0001
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0001R
    02.1973-12.1988
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Rozruszniki S0151
    02.1973-12.1988
    (T2/L)[OM314.948] Rozruszniki S0002
    (T2/L)[OM314.948] Rozruszniki S0002R
    09.1972-06.1988
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0016
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0097
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0017
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Rozruszniki S0002
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Rozruszniki S0002R
    09.1972-06.1988
    (T2/L)[OM314.948] Alternatory A0020
    09.1972-06.1988
    (T2/L)[OM314.962] Alternatory A0001
    (T2/L)[OM314.962] Alternatory A0001R
    06.1972-08.1982
    (T2/L)[OM314.946](T2/L)[OM314.948] Alternatory A0020

  • #15 14 Gru 2015 22:20
    roadtransport
    Poziom 4  

    ale przecież ten atek ma regulator wbudowany. Moj stary alternator nie ma regulatora!
    czy zna ktos wymiary łap alternatora od 508?

  • Pomocny post
    #16 15 Gru 2015 08:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    No tak ma być podpinasz zasilanie gruby przewód i kontrolkę z twojej wtyczki fabrycznej. Pin D+

  • #18 15 Gru 2015 11:29
    roadtransport
    Poziom 4  

    u mnie regulator to osobna puszka, z niej idzie idzie wtyczka do alternatora i (tak przypuszczam) do baterii
    wymieniajac alternator chyba wole wymienic na taki bez regulatora czy lepiej od razu Z?
    wydaje mi sie ze podrozy to koszt a calosc bede jeszcze w dodatku musial przerabiac

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo