Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobór prądu na wyłączonym silniku GOLF 3 1.6

02 Gru 2015 18:10 3702 38
  • Poziom 8  
    Witam ponownie mam znowu pytanie , wczoraj nie udało mi się odpalić samochodu mimo prawie nowego akumulatora [ ok 5 mies ma ]. Po sprawdzeniu poboru prądu na wyłączonym silniku miernik pokazał 0.54 A a to troszkę za dużo , okazało się że radio pobiera prąd jeśli panel jest nie zdjęty . Po zdjęciu panela pokazuje 0.10 A szukałem co jeszcze pobiera prąd i okazuję się że instalacja gazowa (sekwęcja) po odłączeniu jej jest 0.02 , pytanie czy instalacja powinna pobierać tyle prądu ?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    To 0,1 A , to jest w granicach normy, nowoczesne auta tak mają, u mnie w Corsie to gdzieś 50mA, policz sobie, u Ciebie w ciągu np. 10 godz rozładuje aku 1Ah, przyczyna prawdopodobnie inna, aku nie jest dobrze ładowany, musisz sprawdzić czy jest dobre napięcie ładowania , powinno nie być mniejsze od 13,5V przy pracy silnika i włączanych światłach mijania
  • Poziom 33  
    Pobór prądu jest za duży. Pobór prądu sprawdź po ok 15 min po wyłączeniu auta. Jak badasz od razu to sterowniki mają jeszcze chwilę podtrzymanie i mogą brać większy prąd.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Moderator Samochody
    @12pawel jakie sterowniki w tym aucie mają podtrzymanie?

    Wskaż chociaż jeden a oddam ci 1000 pkt.
  • Poziom 33  
    domex32 napisał:
    Wskaż chociaż jeden a oddam ci 1000 pkt.

    Zamiast oddawać mi punkty załóż miernik cęgowy na przewód od akumulatora i zobaczysz jakie są wartości prądu zaraz po wyłączeniu auta i po odczekaniu chwili. Nie mierzyłem akurat w golfie ale większość samochodów które badałem tak mają i nie jest to tylko moje zdanie.
  • Moderator Samochody
    Temat dotyczy konkretnego pojazdu, wiec dlaczego piszesz ogólnikowo?

    Możliwe, że zbadałeś w ten sposób kilka pojazdów, nowszych, bardziej wyposażonych, nie twierdze że nie, ale zejdźmy na ziemie, w tym aucie nie ma co brać prądu, zabierasz 15-stkę, wyłączając zapłon i koniec, po poborach.
  • Poziom 33  
    Golf 3 to nie jest jeszcze taki stary paździesz i nie możesz mu zabrać zasilania całkowicie. Jest radio, może być centralny zamek, może być alarm.
  • Moderator Samochody
    Widzę, że dalej brniesz, wiec wskaż który moduł ma się "usypiać" ?

    Wiesz jak działa centralny zamek w tym aucie?

    Widziałeś kiedyś na oczy?
  • Poziom 8  
    Ładowanie w samochodzie mam 14,2 V , jest faktem ze zaraz po wygaszeniu samochodu jest większy pobór prądu u mnie w Golfie 0.23 A tak 3 min .
  • Moderator Samochody
    Jak odłączysz gaz pobór powinien zniknąć.

    Sprawdź okolice pompki centralnego zamka, bagażnik strona pasażera pod boczkiem, czy nie jest zalana i skorodowana.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    domex32 napisał:
    Wskaż chociaż jeden a oddam ci 1000 pkt.

    Może to być sterownik LPG. O ile pamiętam, np Stag 200 przez jakiś tam czas ma komunikacje bez zasilania po stacyjce.
    Gdzie są moje punkty :)

    0,1A to dużo.
    Tam powinno być ok 30mA jak nie mniej.
  • Poziom 8  
    Hmmm a ma 0.02 po odłączeniu gazu , wiec może jakieś czujniki np otwierania drzwi . A ten pobór z gazu to normalne ?
  • Moderator Samochody
    @grala1 Ot filozof.

    Mówimy tu o fabrycznym wyposażeniu.


    piotrrolirad napisał:
    Hmmm a ma 0.02 po odłączeniu gazu


    Czyli 20mA, tak jak powinno być.

    Masz auto z gazem, wiec musisz się do tego przyzwyczaić, mając gaz dużo jeździsz, wiec o stan akumulatora, teoretycznie nie powinieneś się martwić.
  • Poziom 33  
    domex32 napisał:
    Mówimy tu o fabrycznym wyposażeniu.

    Nie kolego mówimy o konkretnym przypadku, jak sam mnie upominałeś.
    piotrrolirad napisał:
    A ten pobór z gazu to normalne ?

    Nie jest to normalne. Mam już któreś auto z kolei od gazu na tzw śrubkę po rozbudowana sekwencję i żadna nie bierze tyle prądu przy wyłączonej stacyjne. Sprawdź czy pod tym bezpiecznikiem od LPG nie masz jeszcze innego obwodu wpiętego.
  • Poziom 8  
    Nie mam nic tam podpiętego tylko LPG Sterownik STAG 300-4
  • Moderator Samochody
    @piotrrolirad Zapobiegawczo, aby ograniczyć pobór prądu, możesz podłączyć sterownik gazu, pod 15 po zapłonie.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nie do końca bo będzie walił że sterownik był resetowany.
    Sprawdź czy nie zmniejszy się pobór prądu po 15min. Pamiętaj żeby nie rozłączać mierzonego obwodu.
  • Poziom 31  
    Koledzy sterowników stag 300 jest tysiące w samochodach , sam mam 3 sztuki.

    Odpowiedź jest prosta, masz akumulator na padnięciu a małą pojemnością.
  • Moderator Samochody
    grala1 napisał:
    Nie do końca bo będzie walił że sterownik był resetowany.


    Bredzisz.

    Stag 300 nie ma czegoś takiego.
  • Poziom 33  
    domex32 napisał:
    Stag 300 nie ma czegoś takiego.

    Chłopie daj już spokój. Po to producenci zostawiają zasilanie do sterownika żeby cały czas tam było i nie ważne czy sterownik benzynowy czy gazowy. Sterownik benzynowy po np wyjęciu akumulatora na noc musi na nowo nauczyć się silnika choć zajmuje mu to dosłownie chwilę. Usterki trzeba usuwać a nie je omijać. Odłączenie wszystkiego to nie jest rozwiązanie.
  • Moderator Samochody
    12pawel napisał:
    domex32 napisał:
    Stag 300 nie ma czegoś takiego.

    Chłopie daj już spokój. Po to producenci zostawiają zasilanie do sterownika żeby cały czas tam było i nie ważne czy sterownik benzynowy czy gazowy. Sterownik benzynowy po np wyjęciu akumulatora na noc musi na nowo nauczyć się silnika choć zajmuje mu to dosłownie chwilę. Usterki trzeba usuwać a nie je omijać. Odłączenie wszystkiego to nie jest rozwiązanie.


    Zacytowałeś, rozwiń, gdzieś dzwoni, ale nie wiadomo gdzie :)

    Debiutujesz w naszym dziale, nie ma co .

    Co proponujesz w kwestii usunięcia usterki w tym aucie, zaproponujesz coś?
  • Poziom 8  
    Hmmm akumulator BOSCH 52ah już by padł po pół roku , sprawdziłem mu spadek napięcia podczas odpalanie i nie spadł poniżej 10 V . Wyczytałem ze nie jest zła jego kondycja
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Piotolirad, Sprawdź jaki jest pobór po 10-15min po wyłączeniu. Jeśli gaz masz dobrze wpięty w instalacje to pobór prądu powinien spaść. Stagi biorą 0,05A do 15min, abyś miał komunikację z diagnoskopem przy ustawianiu gazu, po wyłączeniu silnika. Później pobór spada.
    Nie polecam porady Moderatora (weterana tego działu) aby wszystko odłączać bo sterownik gazu powinien mieć stałe zasilanie.
  • Poziom 8  
    OOO a wiec zrobiłem tak jak pisaliście " grala1 i 12pawel " podłączyłem miernik i zostawiłem na 15 min okazało się że pobór spadł do 0.03 wielkie DZIEKI za pomoc i podpowiedz . ( tylko radio jak włożę panel to ciągnie 0.47A )

    Dodano po 5 [minuty]:

    To jeszcze zapytam czy ktoś wie gdzie wpiąć radio by móc je odpalić po pierwszym przekręceniu kluczyka , chce zapobiec poborowi prądu jak zapomni się o panelu .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Najprawdopodobniej masz źle podpięte radio.
    Do radia ma dochodzić stały plus i plus po stacyjce.
    Wtedy gdy wyjmiesz kluczyk to radio się wyłącza i nie ważne czy jest panel czy nie pobiera tylko kilka mA.
    Prawdopodobnie masz spięte oba plusy.
    Zazwyczaj jest to przewód żółty i czerwony.
    Pokaż jak to tam wygląda.
  • Poziom 8  
    OK jutro podeśle zdjęcie nawet nie pamiętam jak jest tam podpięte .
  • Poziom 11  
    grala1 napisał:
    Najprawdopodobniej masz źle podpięte radio.
    Do radia ma dochodzić stały plus i plus po stacyjce.
    Wtedy gdy wyjmiesz kluczyk to radio się wyłącza i nie ważne czy jest panel czy nie pobiera tylko kilka mA.
    Prawdopodobnie masz spięte oba plusy.
    Zazwyczaj jest to przewód żółty i czerwony.
    Pokaż jak to tam wygląda.

    Jeszcze nie słyszałem, zeby radio wyłączało się stacyjką,
    Przecież można używać radia, gdy wszystko inne w aucie jest wyłączone.
    Albo aku ma małą pojemność(może zasiarczone), albo jazda na bardzo krótkich odcinkach i częsty rozruch.
    Jak nie używamy auta dłuższy czas, no powiedzmy dwa tygodnie, to dobrze zdjąć klemę aku.
  • Poziom 33  
    kedat4 napisał:
    Jeszcze nie słyszałem, zeby radio wyłączało się stacyjką,

    To mało słyszałeś jeszcze.
    Tak jest w większości aut. Stacyjki mają dodatkową pozycję tzw. X (jedna pozycja przed zapłonem) i to ona uruchamia radio i ewentualnie inne tego typu rzeczy.
  • Poziom 8  
    Witam rzeczywiście źle radio mam podłączone są dwa plusy i dwa cały czas prąd maja może ktoś powiedzieć gdzie teraz znajdę prąd stacyjki ?

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Dopisze jeszcze że szukam prądu by móc włączyć radio na postoju bez włączonych kontrolek bo po zapaleniu się ich działa pół samochodu oprócz rozrusznkia . Pobór prądu na wyłączonym silniku GOLF 3 1.6
    Fotka pokazuje jak jest podłączone , po odłączeniu żółtego kabla radio resetuje się , a gdy rozczepię czerwony przewód ładnie spada pobór i ustawienia nie resetuje się .