Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw e46 316 n42 - Demontaż głowicy, ustawienie rozrządu valvetronic

szymon198312 03 Dec 2015 10:06 17847 15
  • #1
    szymon198312
    Level 30  
    Bmw jak w temacie, nadmiernie bierze olej. Podejrzewam uszczelkę pod głowica, ale póki co rozważam jeszcze inne opcje. Dymi na niebieslo, olej miesza się z płynem no i bierze go dużo. Podpowie ktoś, jak się zabrać za rozrzad z valvetronic? Znalazłem na allegro blokady ale nie wiem czy to napewno takie Bmw e46 316 n42 - Demontaż głowicy, ustawienie rozrządu valvetronic
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    To są same wałki i koła z impulsatorami.

    Brakuje jeszcze zestawu do walka i popychaczy valvetronic.
  • #4
    SEED_29
    Level 17  
    co ma uszczelka do brania oleju? napisz co sie dzieje oprócz poboru oleju
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    Bierze olej, płyn się miesza z olejem, dymi na niebiesko. Nawet jeśli była by to chlodniczka oleju która często przepuszcza olej do płynu to jednego albo drugiego by przybywało. Tym czasem oleju ubywa, płynu ubywa, no i dymi olejem. Moim zdaniem kontrolnie głowica do podniesienia.

    Dodano po 31 [minuty]:

    https://youtu.be/WEEFEbr7vEM
    Domex32 - czy tego tam jeszcze brakuje?
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Tak. Poszukaj na elektrodzie, gdzieś wrzuciłem zdjęcia z wymiany wałków i valvetronic.
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Mam problem z tym rozrzadem. Niech się wypowie ktoś kto to robił. Przeanalizowalem ten manual kilka razy i kilka tematów mnie zastanawia. Jako, że właśnie jestem w trakcie naprawy takiego silnika mam kilka pytań. W manualu każą ustawić pierwszy tłok w gmp. Niby nic trudnego ale jednak jest, bo różnica 1 mm to duża różnica. Nie ma punktu blokowania wału. Należy zdjąć miskę i zamontować przyrząd który zablokuje kolo zamachowe. Ale konkretnego znaku nie ma. Mam jeszcze kilka zagadek ale ta mnie męczy najbardziej. Jutro chce składać ale szkoda mi czasu na ustawianie gmp na oko i ponowne rozbieranie tego
  • Helpful post
    #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Ja używałem czujnika zegarowego który precyzyjnie pokazuje położenie pierwszego tłoka.
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    Czyli opcja bez czujnika nie bardzo jest możliwa? A jak z wlozeniem tego całego rozrządu? Bo to trzeba włożyć razem ze slizgami, później włożyć dolne kolo i tak to zrobić żeby lancuch o kolo zaczepil? Pociągnąć go do góry i powinien wskoczyć?
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Bez czujnika będzie ciężko, nie ustawisz vanosów.

    Nie pamiętam jak to dokładnie robiłem z łańcuchem, a skoro nie pamiętam, nie było tam nic bardziej problematycznego, niż reszta głowicy.
  • #11
    szymon198312
    Level 30  
    Według manuala wanosy zakłada się jak leci, tak jak np w renault. Trzeba tylko zablokować te dwa koła z przodu bo z nich czyta położenie. Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem. Problem zgrać to z gmp jak nie ma znaków ani punktu na blokadę. Będę musiał dorobić końcówkę żeby wkręcić zamiast świecy i włożyć tam czyjnik zegarowy
  • #13
    szymon198312
    Level 30  
    No filmik pomocny:) tylko to miejsce na blokadę trudno dostępne i widać ze ta jego blokada jest przerobiona- dospawal sobie ten uchwyt bo oryginał to tylko ten bolec
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    szymon198312 wrote:
    Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem.


    Jeśli wał masz w gmp to żaden, ale jeśli nie jesteś pewien GMP to możesz źle ustawić, bo wanosy w pozycji spoczynkowej, dokręca się jak wał jest idealnie w GMP
  • #15
    szymon198312
    Level 30  
    Jutro pomacam silnik za tym punktem do blokowania.
  • #16
    szymon198312
    Level 30  
    Udało się namierzyć otwór na blokadę. Konstruktor chyba myślał że nikt nigdy nie będzie tego naprawial bo otwór jest niedostępny dla oka. Wszystko po omacku a ręki tez się nie da tam włożyć