Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e46 316 n42 - Demontaż głowicy, ustawienie rozrządu valvetronic

03 Gru 2015 10:06 11127 15
  • Poziom 30  
    Bmw jak w temacie, nadmiernie bierze olej. Podejrzewam uszczelkę pod głowica, ale póki co rozważam jeszcze inne opcje. Dymi na niebieslo, olej miesza się z płynem no i bierze go dużo. Podpowie ktoś, jak się zabrać za rozrzad z valvetronic? Znalazłem na allegro blokady ale nie wiem czy to napewno takie Bmw e46 316 n42 - Demontaż głowicy, ustawienie rozrządu valvetronic
  • Moderator Samochody
    To są same wałki i koła z impulsatorami.

    Brakuje jeszcze zestawu do walka i popychaczy valvetronic.
  • Poziom 17  
    co ma uszczelka do brania oleju? napisz co sie dzieje oprócz poboru oleju
  • Poziom 30  
    Bierze olej, płyn się miesza z olejem, dymi na niebiesko. Nawet jeśli była by to chlodniczka oleju która często przepuszcza olej do płynu to jednego albo drugiego by przybywało. Tym czasem oleju ubywa, płynu ubywa, no i dymi olejem. Moim zdaniem kontrolnie głowica do podniesienia.

    Dodano po 31 [minuty]:

    https://youtu.be/WEEFEbr7vEM
    Domex32 - czy tego tam jeszcze brakuje?
  • Moderator Samochody
    Tak. Poszukaj na elektrodzie, gdzieś wrzuciłem zdjęcia z wymiany wałków i valvetronic.
  • Poziom 30  
    Mam problem z tym rozrzadem. Niech się wypowie ktoś kto to robił. Przeanalizowalem ten manual kilka razy i kilka tematów mnie zastanawia. Jako, że właśnie jestem w trakcie naprawy takiego silnika mam kilka pytań. W manualu każą ustawić pierwszy tłok w gmp. Niby nic trudnego ale jednak jest, bo różnica 1 mm to duża różnica. Nie ma punktu blokowania wału. Należy zdjąć miskę i zamontować przyrząd który zablokuje kolo zamachowe. Ale konkretnego znaku nie ma. Mam jeszcze kilka zagadek ale ta mnie męczy najbardziej. Jutro chce składać ale szkoda mi czasu na ustawianie gmp na oko i ponowne rozbieranie tego
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ja używałem czujnika zegarowego który precyzyjnie pokazuje położenie pierwszego tłoka.
  • Poziom 30  
    Czyli opcja bez czujnika nie bardzo jest możliwa? A jak z wlozeniem tego całego rozrządu? Bo to trzeba włożyć razem ze slizgami, później włożyć dolne kolo i tak to zrobić żeby lancuch o kolo zaczepil? Pociągnąć go do góry i powinien wskoczyć?
  • Moderator Samochody
    Bez czujnika będzie ciężko, nie ustawisz vanosów.

    Nie pamiętam jak to dokładnie robiłem z łańcuchem, a skoro nie pamiętam, nie było tam nic bardziej problematycznego, niż reszta głowicy.
  • Poziom 30  
    Według manuala wanosy zakłada się jak leci, tak jak np w renault. Trzeba tylko zablokować te dwa koła z przodu bo z nich czyta położenie. Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem. Problem zgrać to z gmp jak nie ma znaków ani punktu na blokadę. Będę musiał dorobić końcówkę żeby wkręcić zamiast świecy i włożyć tam czyjnik zegarowy
  • Poziom 30  
    No filmik pomocny:) tylko to miejsce na blokadę trudno dostępne i widać ze ta jego blokada jest przerobiona- dospawal sobie ten uchwyt bo oryginał to tylko ten bolec
  • Moderator Samochody
    szymon198312 napisał:
    Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem.


    Jeśli wał masz w gmp to żaden, ale jeśli nie jesteś pewien GMP to możesz źle ustawić, bo wanosy w pozycji spoczynkowej, dokręca się jak wał jest idealnie w GMP
  • Poziom 30  
    Jutro pomacam silnik za tym punktem do blokowania.
  • Poziom 30  
    Udało się namierzyć otwór na blokadę. Konstruktor chyba myślał że nikt nigdy nie będzie tego naprawial bo otwór jest niedostępny dla oka. Wszystko po omacku a ręki tez się nie da tam włożyć