Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownikowe układy regulacji

03 Gru 2015 11:32 1482 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Niedawno dostałem temat prezentacji "Falownikowe układy regulacji prędkości obrotowej". Jednak nie do końca rozumiem jak podejść do tego tematu, dlatego proszę doświadczonych kolegów o naprowadzenie i pomoc.
    Czy taki podział powinien się odnosić względem silników indukcyjnych? Tzn. różne sposoby sterowania takiego silnika falownikiem czy chodzi tutaj wyłącznie o sam falownik, bez uwzględniania napędu.
    Jeśli chodzi o silniki asynchroniczne znalazłem podział na sterowanie skalarne i wektorowe. Czy to jest poprawne podejście do tego tematu? Proszę o ewentualną literaturę.
    Z góry dziękuję.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Opisz jak działa falownik(na jakiej zasadzie zachodzi regulacja prędkości), znajdz do jakiegoś np Lenze małego instrukcje, poczytaj o opcjach, jakie możliwości stwarza falownik, możesz oczywiście napomknąć o sterowaniu skalarnym i wektorowym. Falowników używa się właśnie do silników trójfazowych więc skup się na tym. Uwzględnij sposoby komunikacji z falownikiem. Wspomnij o napędach do serwomotorów
    pozdro
  • Poziom 11  
    Domyślam się, że ta prezentacja ma być na poziomie studiów ?? Jeżeli tak to poszedł bym w kierunku podziału sterowania skalarne / wektorowe, objaśnił różnice pomiędzy nimi, opisałbym podstawy teoretyczne typów sterowań poparte wzorami matematycznymi, a na koniec zamieścił przykłady falowników (skalarnych, wektorowy) ich możliwości, funkcje, porównanie i zastosowania.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi. Opisałem sterowanie skalarne na przykładzie jednego napędu dla połączeń gwiazda/trójkąt w celu osiągnięcia zakresów 50/87 Hz.
    1. Czy są jakieś różnice w sterowaniu skalarnym U/f napięciowym, a prądowym? Niestety na ten temat nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
    2. Jakim rodzajem jest sterowanie PWM, albo PAM ?
    3. Jeśli tematem jest regulacja prędkości obrotowej to czy wektorowa metoda bezpośredniej regulacji momentu jest nadal metoda regulacji prędkości obrotowej ?
    4. Czy ktoś wie coś na temat sterowania nieliniowego - multiskalarnego ?
    Za wszelkie odpowiedzi i pomoc bardzo dziękuję.
  • Poziom 13  
    Witam,
    Czytając temat prezentacji odnoszę wrażenie że może chodzić o coś więcej. Mianowicie:
    - sterowanie skalarne (tylko pętla otwarta)
    - sterowanie wektorowe (otwarta)
    - sterowanie wektorowe (pętla zamknięta, z zewnętrznym sprzężeniem zwrotnym, np. enkoder lub resolver na wale silnika)
    Ten ostatni model sterowania umożliwia kontrolę prędkości obrotowej (również pozycji lub momentu obrotowego) z bardzo dużą dokładnością.
  • Poziom 11  
    Napisz jaki masz falownik i czego po nim oczekujesz.
    Każdy falownik jest przemiennikiem częstotliwości który steruje silnikiem indukcyjnym.Na obroty silnika indukcyjnego jak wiadomo maja wpływ dwa parametry, ilość biegunów i częstotliwość.Na ilość biegunów nie mamy wpływu bo zostały ustalone na poziomie produkcji silnika natomiast możemy regulować silnik częstotliwością.
    Parametru U/f to jest współbieżność napięcie częstotliwość i stosowany jest przy większości obciążeń. Gwiazda czy trójkąt ma wpływ na prace silnika i ustala się to podczas programowania falownika, w znakomitej większości stosuje się gwiazdę.
    Regulacja odbywa sie w na kilka sposobów, analogowo potencjometrem, jog czyli skokowo z zaprogramowanym skokiem, i z pulpitu.
    Napisz jaki masz falownik (firma typ) opisz konkretnie o co chodzi w miarę możliwości pomogę.