Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co wybrać Serwomotor czy silnik krokowy??

kris1992is 03 Dec 2015 15:08 1275 0
Testo
    kris1992is
    Level 7  
    Witam,
    Jestem studentem informatyki i chciałbym sobie zrobić robota który będzie namierzał cel zadany mu przez mój program (używając Arduino uno). W teorii wymyśliłem że mój wskaźnik będzie się poruszał na klocku drewnianym przymocowanym do pręta (wymontowanego z drukarki) drugi pręt stabilizujący w pionie będzie miał za zadanie podniesienie 1 pręta z klockiem na daną wysokość (określoną przez program). Czytałem trochę na temat różnych rozwiązań i wybrałem silniki krokowe bo silniki DC się do tego według mnie średnio nadają a serwomotory których szukałem były zbyt drogie. Tak oto wymontowałem silnik krokowy ze skanera.Chce sterować nim poprzez zadawanie mu ilości kroków które ma wykonać i za pomocą paska i rolki będę przesuwał mój klocek. Niestety w drukarce na którą również liczyłem były zastosowane zwykłe silniczki DC.Znowu zacząłem szukać silników krokowych na kupno i znalazłem:
    42HS34-0404 12V SIL.KROK. 200/obr 5mm
    Dane techniczne: • Ilość kroków na obrót: 200 kroków 1,8° • Napięcie zasilania: 12V • Pobór prądu na cewkę: 0,4 A • Rezystancja cewki 30 Ω • Indukcyjność uzwojenia: 35 mH • Moment trzymający 2,6 kg*cm • bipolarny (cztery przewody) • Wymiary: 42x42x34mm (bez wału) • Średnica wału: 5 mm

Zamierzam do niego dołączyć mostek l293d. Moja ciekawość świata jednak kazała mi kliknąć w serwa.I jest w miarę tanie serwo, 360 stopni obrotu, moment obrotowy większy niż mojego silnika.
    SERWO FS-5106R 5,2kG*cm 0,18s/60°