Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co wybrać Serwomotor czy silnik krokowy??

kris1992is 03 Gru 2015 15:08 858 0
  • #1 03 Gru 2015 15:08
    kris1992is
    Poziom 6  

Witam,
    Jestem studentem informatyki i chciałbym sobie zrobić robota który będzie namierzał cel zadany mu przez mój program (używając Arduino uno). W teorii wymyśliłem że mój wskaźnik będzie się poruszał na klocku drewnianym przymocowanym do pręta (wymontowanego z drukarki) drugi pręt stabilizujący w pionie będzie miał za zadanie podniesienie 1 pręta z klockiem na daną wysokość (określoną przez program). Czytałem trochę na temat różnych rozwiązań i wybrałem silniki krokowe bo silniki DC się do tego według mnie średnio nadają a serwomotory których szukałem były zbyt drogie. Tak oto wymontowałem silnik krokowy ze skanera.Chce sterować nim poprzez zadawanie mu ilości kroków które ma wykonać i za pomocą paska i rolki będę przesuwał mój klocek. Niestety w drukarce na którą również liczyłem były zastosowane zwykłe silniczki DC.Znowu zacząłem szukać silników krokowych na kupno i znalazłem:
    42HS34-0404 12V SIL.KROK. 200/obr 5mm
    Dane techniczne: • Ilość kroków na obrót: 200 kroków 1,8° • Napięcie zasilania: 12V • Pobór prądu na cewkę: 0,4 A • Rezystancja cewki 30 Ω • Indukcyjność uzwojenia: 35 mH • Moment trzymający 2,6 kg*cm • bipolarny (cztery przewody) • Wymiary: 42x42x34mm (bez wału) • Średnica wału: 5 mm

Zamierzam do niego dołączyć mostek l293d. Moja ciekawość świata jednak kazała mi kliknąć w serwa.I jest w miarę tanie serwo, 360 stopni obrotu, moment obrotowy większy niż mojego silnika.
    SERWO FS-5106R 5,2kG*cm 0,18s/60°