Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Multitimer Opel Vectra b 2000.r

03 Gru 2015 12:33 1803 13
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich:)

    Będę wdzięczny za kazdą podpowiedz! Posiadam Opla vectrę B (polift) 2000.r
    Z autem nigdy nie było problemów aż do momentu gdy wysiadło oświetlenie licznika i srodkowego panelu,brak halogenów i przeciwmgielnych boczne lampki w drzwiach migotały i nie działała czasówka wycieraczki. Przekazniki i bezpieczniki wszystkie ok, pan elektryk zdiagnozował ze moduł komfortu spalony w jednym miejscu i do wymiany:przy tym zlokalizował przetarty kabel w klapie. Auto odebrałem i było ok kilka godzin po czym to samo powtórka moduł znowu spalony! Po drugiej wizycie auto odebrałem wszystko było sprawne prócz świecenia zegarów licznika. Dodatkowo przed modułem elektryk załozył bezpiecznik zeby w razie co .... wywaliło bezpiecznik a nie moduł spaliło. Wróciłem żeby naprawić nie świecące zegary licznika. Pan elektryk wyjął moduł obejrzał pod lupą i stwierdził ze są zimne luty na nim, poprawił owe zimne luty i zamontował wszystko. Przekluczył ztacyjkę odpalił auto zaczął bawić się swiatłami dmuchawą itp w momencie właczenia grzania tylnej szyby i lusterek zaśmierdziało i okazało się ze kolejny moduł spalony a bezpiecznik nie ruszony...Brak mi już sił na to ponieważ auto jest już 3 tydzień naprawiane czy ma ktoś jakies pomysły lub sugestie co moze byc przyczyna ze pali moduł i gdzie szukac???Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    Witam ponownie

    W tej chwili wypięty jest przekaznik od ogrzewania tylnej szyby i nic sie złego nie dzieje... jedynie brak jest oświetlenia zegarów co wysiadło prawdopodobnie w momencie jak spalił się multitimer reszta działa bez zarzutów. Wie ktoś może jak sprawdzic owy przekaznik lub czy można go podmienic z obojętnie jakim??
  • Poziom 35  
    Zrozumieć działanie przekaźnika.
    Skoro pali moduł, to znaczy że po drodze do szyby masz gdzieś zwarcie.
  • Poziom 6  
    Dzięki pepe150 za podpowiedz, dam znać czy masz rację:)Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    pepe150 założyłem bezpiecznik przed multitimerem 7.5A żeby nie spaliło modułu tylko żeby ewentualnie wywaliło bezpiecznik. Na wyciągniętym przekazniku od tylnej szyby załaczyłem grzanie i lusterka ciepłe wszystko działa. Pózniej wpiąłem SPRAWNY przekażnik od grzania tylnej szyby właczyłem i przestała działać czasówka wycieraczki i szyba była zimna!! Okazało się że bezpiecznik przed multitimerem wywaliło!! po zgaszeniu silnika i wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki świeci dioda na przycisku od grzania i grzeje lusterka(szyba zimna) Wyciagnałem przekażnik tylnej szyby i załozyłem nowy bezpiecznik przed multitimerem ponownie 7.5A. Właczyłem auto i wróciło do normy czyli czasówka wycieraczki działa i grzeje lusterka włacza i wyłącza ( nie swieci dioda po zgaszeniu auta) Mam pytanie w takim razie- czy przyczyną mogą byc przerwane kable idące gdzieś do tylnej szyby i czy mozliwe ze to jest winowajcą mych problemów???Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Blisko jesteś ale szukasz nie tam gdzie trzeba. Multitimer steruje tylko przekaźnikiem, więc albo w nim albo w skrzynce coś się dzieje. Może w ogóle przekaźnik nie taki jak trzeba.
  • Poziom 6  
    Zobaczę czy stanie się to co poprzednio (wywali bezpiecznik przed modułem) jeżeli wepnę na ogrzewanie tylnej szyby inny przekaznik w ramach sprawdzenia ... wydaje mi sie ze wtedy można by wykluczyć uszkodzony przekażnik. Swoją drogą ten od tylnej szyby po podłaczeniu do zasilacza niby działam łapka styka do blaszki więc możliwe ze przekaznik jednak ok. Musze jeszcze zerknąć na przewody za skrzynką bezpieczników może tam są przetarte od otwierania ...dam znać co dalej się dzieje w tym temacie. Dziekuję każdemu kto próbuje pomóc i naprowadzić na jakiś trop:)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Generalnie elektryk samochodowy do pewnych wniosków doszedł , lecz auto nadal nie sprawne dlatego szukam jakichś porad na forum ponieważ nie jeden już forumowicz pomógł i chwała takim ludziom:)
  • Poziom 31  
    tomi2908 napisał:
    Przekluczył ztacyjkę odpalił auto zaczął bawić się swiatłami dmuchawą itp w momencie właczenia grzania tylnej szyby i lusterek zaśmierdziało i okazało się ze kolejny moduł spalony a bezpiecznik nie ruszony


    Kolego do 3 razy sztuka , skoro człowiek nie ogarnia VB to olej go .
    Jedź gdzie indziej.
    Równo dobrze może być zwarcie w przelotkach drzwi, gdzie są przewody grzania lusterek.
  • Poziom 6  
    Zgadza się DJ ANNUS przewody miały połamane izolacje, to już wyeliminował a problem nadal występuje:(
  • Moderator Samochody
    DJ ANNUS napisał:
    Równo dobrze może być zwarcie w przelotkach drzwi, gdzie są przewody grzania lusterek.

    Nie wprowadzaj w błąd, żadne przewody, nic poza skrzynką skrzynką bezpieczników. Największe prądy jakie płyną przez multitimer to do oświetlenia wnętrza, po za tym steruje on tylko przekaźnikami w skrzynce. Najbardziej podejrzewam że został po prostu włożony niewłaściwy przekaźnik od grzania tylnej szyby, ma mieć on nóżki 85 i 86 po skosie, nie naprzeciwko siebie.
  • Poziom 31  
    Ale to przecież widać czy leci tranzystor sterujący w timerze czy ścieżka prądowa od xxxx. wie czego czy masa.
  • Poziom 6  
    Witam ponownie

    Dziś wpiąłem przekażnik inny i się okazało że w momencie właczenia ogrzewania tylnej szyby od razu wywaliło bezpiecznik przed mutitimerem który mam dorobiony aby nie paliło modułu(7.5A).
    Było słychać charakterystyczne cyknięcie przekażnika. Zaswieciły sie kierunki i wsteczne, po wypięciu przekażnika R1 od tylnej szyby i wpięciu nowego bezpiecznika przed modułem 7.5A kierunki i wsteczne zgasły i powróciło do poprzedniego stanu. Najgorsze jest to że zeby sprawdzic czy prąd dochodzi do tylnej szyby to musiał bym wpiąć przekaznik od tylnej szyby i załaczyc guzikiem grzanie ale wtedy spali od razu bezpiecznik lub multitimer...
  • Moderator Samochody
    Odłącz ogrzewanie tylnej szyby i w jego miejsce, możliwie blisko przekaźnika wepnij żarówkę 21W... jak zadziała to przywróć instalację i wepnij żarówkę przy szybie (oczywiście grzałkę szyby odłącz). Szyba bierze ok 11-14A (150-200W), więc jeśli jest zasilana przez dołożony bezpiecznik 7,5A (nie mam przed sobą schematu, więc jeśli palnąłem głupotę to przepraszam) to nic dziwnego, że ten się przepala.
  • Poziom 6  
    Witam

    Vectra odebrana , wszystko działa wszystkie tropy sprawdzone i w efekcie przyczyna jest nadal nie znana ale auto jest całkiem sprawne. Pan elektryk poprowadził instalację do tylnej szyby na nowo i działa jak powinno na tym samym właczniku i nie pali modułu. Wszystkim którzy chcieli pomóc i udzielali się w temacie WIELKIE DZIĘKUJĘ i Pozdrawiam :)