Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran 2003 .TDI 74KW AVQ - Czy to uszkodzona pompa wody?

bodzio1975 03 Gru 2015 13:22 1137 13
  • #1 03 Gru 2015 13:22
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Witam
    Mam następujący problem
    Touran 2003r silnik AVQ Tdi 101KM
    -Silnik nagrzewa się bardzo szybko 2 km i wskazówka na 90st przy 8st. na zewnątrz.-
    -jazda po mieście podpięty VAG temperatura podchodzi do 97 st.
    -z nawiewów leci ciepłe powietrze i podczas jazdy gdy włączę nawiew ciepłego powietrza temp. spada do 90,91st.
    -wąż górny chłodnicy ciepły ale nie gorący i można go dotknąć
    -wąż dolny zimny bądź letni
    -Płyn w zbiorniczku czysty temp. około 65st
    --Przy 92 st włączają się wentylatory --co jest denerwujące
    Przy szybkiej jeździe po autostradzie 130-140 km/h temperatura rosła do 115st lecz nigdy nie osiągnęła czerwonego pola-
    Rozrząd robiony wraz z pompą Oryginalną 65 000 km temu
    Sytuacja stwierdzona po wymianie czujnika temperatury G62
    -Widoczny niewielki wyciek z dołu chłodnicy przy większym wiatraku--dolewka płynu około 0.5 l na 2000km
    -Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego lekkie psyknięcie powietrza.
    -Olej czysty
    --Dodam jeszcze że na zimnym silniku i wolnych obrotach silnika po ściągnięciu małego wężyka ze zbiorniczka wyrównawczego---płyn się leje
    Proszę o porady jak stwierdzić czy to pompa lub coś innego
    Dodam jeszcze że na zimnym silniku i wolnych obrotach silnika po ściągnięciu małego wężyka ze zbiorniczka wyrównawczego---płyn się leje

  • Fibaro
  • #2 03 Gru 2015 16:39
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Nie szukaj dziury w całym włącza ci się dogrzewacz i wszystko jest prawidłowo

  • #3 04 Gru 2015 16:06
    bodzio1975
    Poziom 10  

    jarciu_11 napisał:
    Nie szukaj dziury w całym włącza ci się dogrzewacz i wszystko jest prawidłowo


    Jednak uważam że coś jest nie tak
    Dogrzewacz załącza się przy temperaturze 5st i mniej a powyższa sytuacja występuje przy temp. wyższych

  • #4 04 Gru 2015 19:46
    woj250
    Poziom 12  

    Pompa raczej ok jak Ci grzeje w środku. Obstawiam uszkodzony termostat lub coś zatkane. Przy nagrzanym silniku na 97 powinieneś nie utrzymać węża ręką, a przy 115 to sam sobie odpowiedz, dużo z dużo. Jeszcze kilka stopni i zacznie Ci piszczeć zegar że zagotowałeś auto.

    Wentylatory włączają się poprawnie.

  • Fibaro
  • #5 06 Gru 2015 21:32
    bodzio1975
    Poziom 10  

    woj250 napisał:
    Pompa raczej ok jak Ci grzeje w środku. Obstawiam uszkodzony termostat lub coś zatkane. Przy nagrzanym silniku na 97 powinieneś nie utrzymać węża ręką, a przy 115 to sam sobie odpowiedz, dużo z dużo. Jeszcze kilka stopni i zacznie Ci piszczeć zegar że zagotowałeś auto.

    Wentylatory włączają się poprawnie.


    97 stopni pokazuje VAG ja dotykam węża przy chłodnicy na górze---albo przekłamuje vag-czujnik albo ciecz o takiej temperaturze nie zostaje dotłoczona na tą odległość.
    Temperatura 115st zdarzyła mi się raz po jeździe autostradą latem
    Teraz jeżdżę po mieście i wskazówka jest na 90st. na chwilę obecną denerwują mnie załączające sie wentylatory które pracują prawie cały czas

  • Fibaro
  • #6 09 Gru 2015 19:03
    bula17
    Poziom 20  

    Uszczelka pod głowica ;/

    Uszczelka stalowa problem będzie występował tylko przy większych prędkościach .

  • #7 09 Gru 2015 21:39
    domex32
    Moderator Samochody

    Wymień termostat.

  • #8 10 Gru 2015 09:17
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Dziękuje za sugestie w sobotę będę wymieniał cieknącą chłodnice a przy okazji termostat.
    O efektach dam znać.

  • #10 10 Gru 2015 11:12
    konradx
    Poziom 18  

    Akurat w tej konstrukcji uszkodzony termostat to problem z nagrzaniem silnika. W zimie to w środku nie da się go nagrzać. U Ciebie mogą być dwa problemy - 1)wymieniłeś czujnik, czy sprawdzałeś jego charakterystykę? Szajsu sygnowanego znaczkiem VW Audi jest mnóstwo, a charakterystyki odbiegają sporo powodując błędne wskazania. Miernik przyłóż do czujnika i sprawdź - 1-2 i 3-4, jedne jest na zegary , drugi na ECU. 2) Odpal samochód w temp powyżej lub równej 6 stopni ( tak aby na Fisie pokazywało Ci 6 lub więcej stopni ), niech pochodzi np. 30-40 sek i zgaś.
    Nie powinieneś słyszeć dmuchawy Webasto.

  • #11 17 Gru 2015 16:30
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Witam ponownie
    jestem po wymianie chłodnicy ponieważ tamta lekko ciekła.
    Po odpaleniu auta ku zdziwieniu mechanika i mojemu autko na zegarze osiągnęło temp. 90 st. a silnik zimny po niedługim czasie załączyły się wentylatory.Po około 7 minutowej pracy silnika węże górny i dolny zaczęły robić się ciepłe.
    Diagnoza wymienić czujnik temp. ten przy bloku silnika jest on szary dwubiegunowy---de facto cyrki zaczęły się właśnie po wymianie tego czujnika(firmy Polcar).
    Nowy czujnik zamówiony
    Pytanie: Za co odpowiada czujnik przy chłodnicy wody??
    Pozdrawiam i dziękuje za dotychczasowe sugestie.

  • #12 17 Gru 2015 22:14
    bula17
    Poziom 20  

    Czujnik przy chłodnicy załącza wentylatory .

  • #13 03 Sty 2016 19:00
    bodzio1975
    Poziom 10  

    Witam wszystkich po świątecznej i noworocznej przerwie
    Chyba znalazłem winnego mojego problemu oto ON
    VW Touran 2003 .TDI 74KW AVQ - Czy to uszkodzona pompa wody?
    Widoczna wartość temperatury czujnika G62 nijak się nie ma do wartości pozostałych (dodam że temp. zewnętrzna wynosiła 14,5 st.). Czujnik firmy Polcar chińszczyzna przekłamuje wzwyż o dobre 20 st. Celsjusza załącza wentylatory-pokazuje na Vagu temp. płynu 100st. Celsjusza gdy ona ma naprawdę około80 st.

    VW Touran 2003 .TDI 74KW AVQ - Czy to uszkodzona pompa wody?
    Oraz sytuacja po wymianie czujnika na oryginalny--widać różnice temperatury

  • #14 04 Sty 2016 17:33
    konradx
    Poziom 18  

    Czytaj mój post z 10 grudnia 2015
    "Szajsu sygnowanego znaczkiem VW Audi jest mnóstwo, a charakterystyki odbiegają sporo powodując błędne wskazania." Miałem to samo przy golfie IV, wolałem kupić używkę od anglika, działa do dzisiaj i wskazuje perfekcyjne - różnica między odczytami VAG/zegarami a pirometrem na poziomie 2st.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson