Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 - Błąd Oil Max Czujnik poziomu i temperatury oleju

03 Gru 2015 16:39 2229 11
  • Poziom 5  
    Witam,
    Mam problem z czujnikiem temp i poziomu oleju. Na liczniku pali się kontrolka oil max. Zamiast temperatury na liczniku widnieją --- które co kilkanaście s przeskakują na ułamek s na jakaś liczbę z kosmosu. Zmieniłem czujnik bez zmian. Zrobiłem nową instalację pod czujnik masa, plus i podałem pin do licznika zamiast ori i niestety nie pomogło. Może ktoś ma pojęcie o co może chodzić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 5  
    Licznik RS4 b7, instalacja auta rs4 b7 natomiast silnik rs4 b5. Raz pojawił się błąd o niezrozumiałym sygnale. Czujnik zmieniłem na ten z rs4 b7 pod temp oleju. Na czujnik b6/b5 ten sam objaw. Mogę go wyłączyć w vcds ale chciał bym żeby jednak jakieś ostrzeżenie było. Coś gdzieś czytałem że może być czujnik zamknięcia maski walnie ale co ma czujnik maski do czujnika oleju?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 5  
    Z RS4 B5 (2.7 bit) :) Zmasowałem jeszcze czujnik maski ale nic też nie zmieniło ;/ Co jeszcze może być przyczyną, że nie działa ten czujnik?
  • Moderator Samochody
    Chyba już nic, instalacje sprawdziłeś, czujnik drugi, wiec jak @Falubaz1 napisał, zegary zostają.
  • Poziom 5  
    Wracam do tematu gdyz problem wciaz nie rozwiazany. Rozmawialem z kilkoma osobami ktorzy wrzucali licznik z rs4 do audi a4 b7 / b6 i maja te same problemy ale im np nie wywala oil max.
    Vagowalem go i w kanalach odnosnie np temperatury oleju pojawiaja sie wartosci teoretycznie dobre ale sa to wartosci na - czyli np -75° . Czy moze miec to wplyw, ze to nie dziala? Druga sprawa w rs4 temperatura pojawia sie po starcie silnika i z tad pytanie czy moze byc tak ze np ktorys pn z lixzbika jest spiety z ECU i wlasnie w chwili odpalenia auta dopiero zapala sie temperatura?

    Probowalem juz wszystkiego i niestety nic nie pomaga :-/ moze ktos ma schematy i mogl by rzucic fachowym okiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 5  
    Wiec tak silnik Audi Rs4 B5 2000 ASJ ( 2.7 bi turbo)
    Wiązka auta audi rs4 b7 2006 w którym siedział motor 4.2 v8 BNS. Licznik i wszystko inne audi rs4 b7 2006r.
    Wszystkie moduły komfortu od audi rs4.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 5  
    Więc tak, co do okablowania silnika jest to 2000r lub 1999r (możliwe, że okablowanie z silnika S4 B5 2.7BiT AGB (mniej więcej to samo) bo jak robili poprawki elektryki w firmie w warszawie to stwierdzili, że wiązka od S4).
    generalnie w podszybiu łączone było wszystko w/g schematów i robione było tam generalnie wszystko. Co do połączenia w podszybiu to wygląda to tak jak opisałeś, ale w tym momencie dałem osobną wiązke bezpośrednio podpiąłem ją pod minus, plus dałem pod bezpiecznik 10A jakiś no i sygnałowy bezpośrednio wpiąłem pod licznik 23pin.
    Licznik od RS4 B7 (BNS) <-- i w tym momencie zamontowany jest czujnik oleju od RS4 B7 dokładnie od takiego motoru w misce.

    W asj z tego co kiedyś patrzyłem to był dodatkowy czujnik temperatury G8, ale w rs4 b5 temperatura szła analogowo w licznik (w liczniku temp pokazywała wskazówka) ale ten jest niepodpięty w tym momencie, ale też sprawdzaliśmy pod nim.

    Tempereature w blokac pomiarowych kiedyś sprawdzałem to pokazuje ale jest to temperatura np -87 stopni zamiast 87 stopni.


    Dziwnym jest to, że jak sprawdzam przy odłączonym czujniku w misce temperatura w blokach pomiarowych też jest pokazywana a na liczniku dalej przeskakują przypadkowe liczby.


    Kolejna sprawa to cały czas pokazuje na blacie oil maxxx jak włącze mu sprawdzanie oleju w misce. W blokach pomiarowych pokazuje wartośc 2.6l chyba ale pokazuje odczytana ze ECU

    W RS4 B7 temperatura oleju pokazywana jest po starcie silnika (jakieś kilka s po straice z tego co patrzyłem na filmiki) Może Ecu przesyła jeszcze jakiś dodatkowy szygnał lun nie wiem co ? czy może być tak, że w rs4 b7 BNS jest jeszcz ejakiś inny czujnik?


    Jak patrze w schematy to roczniki 98 do 99 z czujnika szły do pinu 21 w zielonej 32 pinowej kostce natomiast 99-01 już jest to 15 pin w zielonej kostce bo 21 odpowiada abs,


    Uszkodzenie licznika raczej odpda bo kilka osób walczy w podobnych modach z tym samym problemem.
  • Użytkownik usunął konto