Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy MK1 - centralka centralnego zameka po zalaniu

03 Gru 2015 16:51 2517 5
  • Poziom 15  
    Witam,
    Od kupna auta nie działał centralny zamek w Galaxy mk1 96r 2.0 benzyna. Pilot od centralnego jest osobny, dokładany. Centralka dokładana c.z. (ta zalana) znajdowała się w lewym słupku przy klapie bagażnika. Wstawiłem nową centralkę (z nowymi pilotami), poprzekładałem odpowiednio kable od zasilania, kierunków... i pozostał problem 6-ciu przewodów od sterowania siłownikami. Żółty i żółto/czarny są wpięte razem do plusa. zielony i szary są wpięte do instalacji - wiązki idącej do klapy bagażnika (najprawdopodobniej idące do elektrycznego siłownika zamka klapy). Pozostałe dwa wiszą tak jak by miały gdzieś być wpięte lecz nie są.
    Ogólny efekt jest taki że nie otwiera żadnych drzwi ani nie zamyka.

    Powiedzcie mi który z czterech schematów (z obrazka który zamieszczam poniżej) mam zastosować w moim aucie. No i impuls 1 sek a nie 3,5 bo to są zamki elektryczne a nie pneumatyczne, zgadza się?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    w instrukcji powinno być wszystko opisane
    te prtzewody pewnie od kodowania czy maja byc sterowane plusem czy masą
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Właśnie chodzi o to że zdjęcie które zamieściłem jest przykładowym zdjęciem. Ja mam inny sterownik centralnego zamka lecz chciałbym zapytać który z czterech schematów podłączeniowych siłowniki (a dokładniej móiąc z trzech bo schemat z pneumatycznymi siłownikami pomijam gdyż tam są siłowniki elektryczne) mam w moim fordzie zastosować.

    Myślę że bezpośrednie podłączenie siłowników też odpada gdyż przypuszczam że siłowniki w drzwiach będą podpięte do modułu komfortu!? Układ pneumatycznych siłowników też odpada więc pozostaje tylko schemat z zasilaniem stałym plusem i drugi zasilany stałą masą. Który schemat w tym aucie mam zastosować?
  • Poziom 15  
    witam,
    podłączyłem według drugiego od góry schematu czyli sterownie plusem. Efekt jest taki że po zaryglowaniu wszystkich drzwi za pomocą klamki kierowcy to centralka z pilota otwiera natomiast za nic w świecie nie chce zamykać zamków. Co może być przyczyną i gdzie szukać problemu. Martwi mnie też ten przekaźnik który ktoś dodatkowo stosował, tak jest polutowany jak by służył do zmiany biegunowości, ale tego nie wiem.
  • Poziom 15  
    jak zostały ci wolne przewody to wychodzi na to za 4 schemat powinienes zasosowac
  • Poziom 15  
    Witam,
    problem rozwiązany a przyczyną okazała się w przednich drzwiach od kierowcy. Wisiała kostka trzy przewodowa właśnie z kabelkiem do zamykania tym samym pod którym była wpięta centralka z tyłu. Rozizolowałem ten przewód i podpiąłem go do wiązki z siłownika (wszystko w drzwiach kierowcy) i działa.

    Zastanawia mnie jedna rzecz, skąd tam wzięła się ta trzy pinowa kostka która wisiała luźno. Nie była bardzo zakurzona więc była gdzieś wpięta jednak wykręciłem siłownik i przepatrzyłem tam wszystko w tych drzwiach gdzie by mogła dostać ta kostka i nigdzie nie ma na nią miejsca. Zaznaczam że siłownik jest fabryczny z forda galaxy.