Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI - Silnik nie odpala, brak pomyslow

piachu1994 04 Dec 2015 00:27 21687 13
Texa Poland
  • #1
    piachu1994
    Level 38  
    Witam.
    Dzisiejszy klient to Mondeo w TDCI.
    Wymienione: wtryski, pompa, czujnik na listwie.
    Podczas krecenia rozrusznikiem miga kontrolka swiec zarowych. Uklad odpowietrzony, silnik pracuje jedynie na plaku. Brak bledow na silniku, jedynie podczas krecenia, kiedy sie zapali w/w kontrolka to cos piszczy. Ma ktos jakies pomysly?
    Pozdrawiam i z gory dziekuje.
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    piachu1994
    Level 38  
    Pompa wymieniana wraz z regulatorem, wtryski były kodowane. Logów nie robiłem jeszcze. Obrotomierz skakał jak szalony na plaku (dochodziło do 4000), po przeczyszczeniu go obroty też na plaku pokazywał 1500 - 2000 obr/min.
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    A to wszystko co wymienione zostało to nowe czy uzywka?
  • #5
    piachu1994
    Level 38  
    Sprawne, używane, wyciągane ze sprawnego auta.
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jakie ciśnienie pokazuje na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem? Powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, silnik nie odpali.
    Jak był odpowietrzany? Dopóki jest powietrze, nie odpali. Najlepiej zdjąć powroty przelewów z wtryskiwaczy i dokładnie zamknąć by powietrze nie szło do pompy, pompę zasilić albo opadowo z dodatkowego baniaka, albo najlepiej pompką pod ciśnieniem.
    Plakiem można go podtrzymać wtedy dłużej na obrotach rzędu 1500 obrotów małymi ale częstymi strzyknięciami, potrzebne dwie osoby do tego - jedna dawkuje z umiarem plak, druga przy stacyjce. Ważne: wpierw zaczyna się kręcić rozrusznikiem, dopiero potem daje mu się plak. Nigdy odwrotnie.

    Ten pisk - nie brzmi to dobrze, nie da się go zlokalizować?
  • #7
    piachu1994
    Level 38  
    wojciechjanusz wrote:
    Jakie ciśnienie pokazuje na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem? Powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, silnik nie odpali.

    Nie mam opcji zmierzenia póki co.
    wojciechjanusz wrote:
    Jak był odpowietrzany? Dopóki jest powietrze, nie odpali. Najlepiej zdjąć powroty przelewów z wtryskiwaczy i dokładnie zamknąć by powietrze nie szło do pompy, pompę zasilić albo opadowo z dodatkowego baniaka, albo najlepiej pompką pod ciśnieniem.

    Pompką elektryczną 12V. Paliwo dochodzi, gdyż chce załapać, lecz w momencie zapalenia kontrolki świec odcina paliwo.
    wojciechjanusz wrote:
    Plakiem można go podtrzymać wtedy dłużej na obrotach rzędu 1500 obrotów małymi ale częstymi strzyknięciami, potrzebne dwie osoby do tego - jedna dawkuje z umiarem plak, druga przy stacyjce. Ważne: wpierw zaczyna się kręcić rozrusznikiem, dopiero potem daje mu się plak. Nigdy odwrotnie.

    Tak było robione, jak kolega wspomniał.
    wojciechjanusz wrote:
    Ten pisk - nie brzmi to dobrze, nie da się go zlokalizować?

    Ten pisk jakby dochodził z okolic prawego mcpersona, lecz pewności nie mam.
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    No to potrzebny jest dobry tester, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie. Nie ma co się szarpać na ślepo.
    Skoro chce załapać, ale potem przestaje, to jest wskazanie na nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Więc na ślepo jeszcze można spróbować podmienić zawór IMV. Załóż może zawór ze starej pompy.


    Ten pisk to może być też zawór IMV w pompie...
  • #9
    kakibara
    Level 33  
    Kolego jeżeli piszesz, że wg Ciebie odpowietrzony jest dobrze, to bez testera sprawdz czy wszystkie czujniki, które musiałeś rozłączyć zostały prawidłowo połączone. sygnały z wału, rozrządu. Czemu nie wymieniłeś całej listwy z czujnikiem? Auto dawca przy tobie jeździł odpalał? -Jeżeli tylko z zapewnień może sprawdź czy w pompie na czujniku jest jeszcze oring? może był wymieniany, zle zamontowany, blebleble - przez sprzedawcę.
  • #10
    szymon198312
    Level 30  
    Układ paliwowy w Mondeo był już przerabiany setki razy w internecie. W obecnej sytuacji proponuje podłączyć tester i sprawdzić co pokazuje, bo gdybanie nic nie da. Kilka razy przerabialem problem podobny do twojego, i wniosek wyciągnąłem taki, że zanim wymienię pompę cr lub wtryski na używki daje to do sprawdzenia. Koszt niewielki a montaż robisz ze spokojna głową. Wtryski należały do bardzo kiepskich, gubily ciśnienie nagminnie, pompy zaś się luszczyly. Dla spokoju zrobił bym test wtryskow, bo nawet jeśli nie gubią cinienia to mogą mieć uszkodzone końcówki i możesz w krótkim czasie uszkodzić silnik. Do tego sprawdź zawór na listwie i pompę, czy napewno podaje pod dobrym ciśnieniem. Co do kontrolki świec, że pojawia się po krótkim kręceniu i odcina zapłon to jest to normalne, ponieważ jeśli komputer nie widzi ciśnienia w układzie to aby nie uszkodzić układu blokuje rozruch.
  • #11
    kakibara
    Level 33  
    To wszystko wiemy, kolega prosi o podpowiedz bez użycia testera. Co do gdybania swoim srebrnym mondeo z 2002 r 2.0 115 km tdci 6 lat temu wymieniałem 2 razy wtryski więc już pare lat temu to przerabiałem.
  • #12
    szymon198312
    Level 30  
    Bez jakiegokolwiek testera to malucha można naprawiać a nie układ cr.
  • #13
    kakibara
    Level 33  
    Nie byłbym taki pewny. i nie chodzi tylko o forda.
  • #14
    piachu1994
    Level 38  
    Wymieniłem:
    -czujnik położenia wału
    -czujnik położenia wałka rozrządu
    -nowa pompa wraz z czujnikami i zaworkami
    -nowe wtryskiwacze
    -pełna oraz szczera regeneracja alternatora oraz rozrusznika
    -nowe sprzęgło kompletne
    -sprawdzenie poprzez elektronika wszystkiej elektroniki w samochodzie
    Można dodać parę innych elementów mniej kosztownych, tj: konektory, przewód od alternatora do rozrusznika, lecz to nie był problem w tychże skromnych wydatkach.
    Zapłaciłem co musiałem, ale Mondeo nie sprawia żadnych problemów, po 3 latach kiedy napisałem wątek.