Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?

misterbociek 04 Dec 2015 10:58 9744 39
  • #1
    misterbociek
    Level 21  
    Witam!
    Golf 4 1.4 16V 1998r., LPG.

    Problem mam następujący.
    -Kiedy silnik jest zimny pracuje na 1200 obr/min. i działa idealnie.
    -Po paru minutach nagrzewa się i obroty spadają do 800, po lekkim dodaniu gazu silnik tak jakby przerywa i słuchać takie pierdzenie z wydechu.
    -Obroty jałowe na LPG falują i po lekkim dodaniu gazu też słychać przerywanie i pierdzenie.

    Skupiłem się na sondzie lambda, podłączyłem multimetr cyfrowy i jakieś tam wartości są od 0,8V do 0,2V.
    Po odpięciu(na stałe) sondy i akumulatora (na parę godzin) obroty na LPG są stabilne.

    Jak to jest że zimny silnik działa na wyższych obrotach idealne? Po jakim czasie włącza się sonda lambda? Sonda jest podgrzewana, dwa białe kabelki od grzałki, masa i czarny to sygnał. Po odpięciu jej nie powinna się świecić czasem "check engine"? Sondę kupię w następnym roku jak będę miał pieniądze na jakąś lepszą.
  • Helpful post
    #2
    Lazer
    Level 23  
    Najpierw sprawdź czy ci ten silnik dobrze działa na BP bo jeśli nie to na LPG będą dziać się czary i nie dojdziesz do ładu jak rozgrzebiesz wszystko.
    To, że najpierw masz duże obroty a potem spadają to normalne. Sonda działa i na zimnym silniku "załącza ci ssanie" a tak naprawdę daje większą dawkę paliwa jako iż tam są wtryskiwacze. Po rozgrzaniu obroty spadają czyli sonda robi korektę i zmniejsza dawkę paliwa czyli działa poprawnie a działa ona cały czas od chwili przekręcenia kluczyka i się nie wyłącza chyba że zgasisz silnik przekręcając kluczyk, oczywiście mowa o pierwszej sondzie przed katalizatorem czyli regulacyjnej.
    Falowanie obrotów na LPG może być spowodowane brudną przepustnicą, źle wyregulowanym ciśnieniem na reduktorze, brudnymi filtrami LPG czy powietrza. Stare świece, kable WN, cewka powodują wypadania zapłonów i nierówną pracę silnika ...



    Moderated By T5:

    Bzdura, sonda działa dopiero od momentu jak osiągnie temperaturę pracy i nie załącza żadnego ssania.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.



    Najpierw sprawdź działanie na BP potem zajmij się LPG.
  • #3
    misterbociek
    Level 21  
    Lazer wrote:
    Stare świece, kable WN, cewka powodują wypadania zapłonów i nierówną pracę silnika ...

    Ale gdyby były uszkodzone kabelki lub świece to i na zimnym silniku chyba też by przerywało?

    Lazer wrote:

    Po rozgrzaniu obroty spadają czyli sonda robi korektę i zmniejsza dawkę paliwa czyli działa poprawnie

    Ale jak odpiąłem sondę też obroty spadają. A komputer zresetowałem odłączając akumulator

    Dodam też że auto dużo pali, i na benzynie jak dodam leciutko gazu to przepustnica sama się delikatnie otwiera a potem zamyka na obroty jałowe.
  • Helpful post
    #4
    Lazer
    Level 23  
    Weź w nocy zrób test o ile masz kable a nie cewki bezpośrednio na świecach. Psiknij lekko po kablach, rozdzielaczu wodą ze spryskiwacza do mycia szyb, taką mgiełką a nie tak aby je utopić . Jeśli są uszkodzone te elementy to zobaczysz niebieskie przeskoki z kabli do masy a jako iż jest wilgotno bo taka pora roku to czkawki może dostawać. Kable nie muszą być uszkodzone całkowicie ale jakieś przebicia mogą się pojawiać. Jak odepniesz sondę to komputer ustawia sobie stałą wartość i przechodzi w tryb awaryjny. Często zapala się CHECK.
    To iż przepustnica się otwiera i zamyka o niczym nie świadczy. Zabrudzona będzie miała mniejszą reakcję a silnik krokowy w niej będzie miał większy problem aby nią sterować... dość często można to zaobserwować dojeżdżając do np. świateł hamując silnikiem i nie dotykając gazu a pod koniec sprzęgło i potrafi zgasnąć bo silnik krokowy ma za ciężko aby się dopasować z ustawieniem jej otwarcia.
  • #5
    misterbociek
    Level 21  
    Trochę silnik rozebrałem. Przesyłam zdjęcie przepustnicy. Trochę miałem problemy z odmą i wywaliło tą maź ale na szczęście nie wpadło za przepustnicę. Poprzednikowi chyba ona zamarzła i wywaliło olej przez bagnet.

    Od przepustnicy idzie taki gruby wąż i do niego jest podłączony jeden cieńszy idący do zaworu EGRa. Na zdjęciu zaznaczyłem dość mocne otarcie i czuć że tam prawdopodobnie jest dziura. Może iść tędy lewe powietrze? Jeśli zawór EGR jest zaślepiony mogę tą rurkę też zaślepić?

    W plastikowym kolektorze są zaklejone dziury(poprzednik najprawdopodobniej dał bliżej dysze od LPG) jakimś specyfikiem i na drugim dolocie jest tak jakby plama. Prawdopodobnie jest to nieszczelne bo jest stara plama i jak leciutko to dotknąłem ukruszyło się. Trochę się boje do zdzierać bo może kawałem wpaść do środka.

    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
  • Helpful post
    #6
    Lazer
    Level 23  
    1. zrób porządek z odmą i tym syfem który się zgromadził jeśli nadal go tam pełno. Pod korkiem wlewu oleju jest masło????
    2. ogarnij ten uszkodzony wężyk (po kiego ktoś tam EGR załatał heh... )
    3. Skoro była rzeźba z wtryskami LPG to poskładaj to wszystko i popsikaj PLAKiem albo samostartem na wolnych obrotach i zobacz czy przy tryśnięciu nie rosną obroty lub nie dławi go co świadczyło by o zaciąganiu lewego powietrza.
    Przepustnicę przeczyść dla świętego spokoju nawet takim sprayem do mycia tarcz i bębnów hamulcowych. Oczywiście musisz ją zdemontować. Potem składasz i adaptacja po kablu albo sama się zrobi po ok 50-100 km...
  • #7
    misterbociek
    Level 21  
    1. Odę wyczyściłem i wyprowadziłem na zewnątrz silnika. Otwór na wężyk w filtrze powietrza zaślepiłem.
    2.Wężyk sprawdziłem i jest jednak dobry na 100% ale chyba dam zaślepkę.

    Nie daje mi jedna sprawa spokoju. Gdyby to przerywanie i pierdzenie było od zaciągania lewego powietrza to sonda lambda kazał by dać więcej paliwa i powinno być ok.
  • #8
    Lazer
    Level 23  
    ... tylko że z czujnika temperatury silnika (nie tego w chłodnicy) idzie sygnał do ECU "jestem gorący - SSANIE OFF" więc sonda może sobie chcieć a czy dostanie to zależy od ECU i zaszytej w nim mapie. Prędzej zadławi się i zgaśnie niż dostanie więcej paliwa .... a sama sonda będzie krzyczeć mieszanka za bogata w O2

    Jeszcze jedną rzecz, którą możesz zrobić to sprawdzić ciśnienia na cylindrach na zimnym i na rozgrzanym silniku. Wyeliminujesz sobie wypalone zawory czy uszczelkę pod głowicą o ile nie ma masła pod korkiem oleju i w samego oleju w płynie chłodniczym czy puchnących przewodach chłodzenia...
    Fura po magiku więc można się spodziewać atrakcji .... :)


    Moderated By domex32:



    Gwoli ścisłości : Po uruchomieniu zimnego silnika ECU wzbogaca mieszankę ( praca w pętli otwartej OL) do momentu rozgrzania się sondy powyżej 300 stopni C, (pomagają jej w tym umieszczone wewnątrz grzałki), element pomiarowy zaczyna właściwie mierzyć, a ECU jest w stanie prawidłowo zinterpretować ten wynik i przejść w pętle zamkniętą CL i zaczyna regulować skład mieszanki za pomocą sondy.

    Czas od momentu odpalenia do czasu przejścia w CL nie powinien przekroczyć minuty ( kiedy sonda jest nowa i silnik w dobrej kondycji jest to około 30 sekund).

    Tyle też powinno działać, jak to nazwałeś "ssanie".

    Mieszaka uboga (dużo tlenu) napięcie sondy mniejsze od 0,5V.

    Mieszanka bogata (mało tlenu) napięcie sondy większe od 0,5V.

  • Helpful post
    #9
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Kolego jaki masz silnik z nazwy 3 literki na osłonie rozrządu?
  • Helpful post
    #12
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Masz sekwencje czy mieszalnik?
  • #13
    misterbociek
    Level 21  
    DJ ANNUS wrote:
    Masz sekwencje czy mieszalnik?

    Sekwencja- OMVL DREAM XXI.
    Co do instalacji- może mi ktoś powiedzieć jak powinna być ta soda podpięta ? Teraz pod sygnał są pięta oba sterowniki czyli jak w rysunku pierwszym .

    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
  • #14
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Dream To taka sobie sekwencja żyje własnym życiem .


    Po pierwsze ciśnienie sprężania zmierzyć po drugie odczyt temperatury płynu na sterowniku silnika, po trzecie pomiar podciśnienia na jałowym biegu , zwrócenie uwagi czy wskazówka stoi czy pulsuje.
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    Całkiem możliwe że masz wypalone gniazda zaworowe lub pęknięty zawór.

    Zrób pomiar kompresji na zimnym silniku, następnie rozgrzej go aż włączą się wentylatory i powtórz pomiar kompresji.

    Kolejną sprawą jest konkretna diagnostyka komputerowa z wglądem w parametry pracy silnika, to może wiele wyjaśnić.

    Sprawa EGR i katalizatora, który może być przypchany, również może mieć wpływ na falowanie obrotów.
  • #16
    Lazer
    Level 23  
    T5 wrote:
    Bzdura, sonda działa dopiero od momentu jak osiągnie temperaturę pracy i nie załącza żadnego ssania.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    Pozwól iż się poprawię i zapytam co jest bzdurą ????
    Przy starcie silnika ECU jedzie w trybie "rozruchowym" czyli na umownym "ssaniu" i dopiero jak sonda osiągnie punkt pracy jak to napisałeś ( 15 -30s i czasem dłużej) czy to od grzałki w niej czy od spalin, dopiero wtedy ECU zaczyna ustalać mapę i czasy wtrysków. Sonda może i nie załącza niczego (może się zagalopowałem) ale ECU ustala na początku stałą wartość wtrysku pomijając odczyt z sondy dlatego obroty silnika są wyższe jak jest on zimny. Przy rozruchu sonda NIE MA WPŁYWU na pracę silnika za to MA wpływ: przepływomierz, czujnik temperatury... inne elementy zależnie od konstrukcji silnika... i w tym przypadku przychylam się do przypisu domex32

    Ostrzeżenie bezzasadne ... chyba że trzeba cytować książki serwisowe litera po literze ...
  • #17
    T5
    Admin of Cars group
    Lazer wrote:
    Pozwól iż się poprawię i zapytam co jest bzdurą ????

    Lazer wrote:
    Sonda działa i na zimnym silniku "załącza ci ssanie" a tak naprawdę daje większą dawkę paliwa jako iż tam są wtryskiwacze.

    Lazer wrote:
    Sonda może i nie załącza niczego (może się zagalopowałem) ale ECU ustala na początku stałą wartość wtrysku pomijając odczyt z sondy

    Lazer wrote:
    Przy starcie silnika ECU jedzie w trybie "rozruchowym" czyli na umownym "ssaniu" i dopiero jak sonda osiągnie punkt pracy jak to napisałeś ( 15 -30s i czasem dłużej) czy to od grzałki w niej czy od spalin, dopiero wtedy ECU zaczyna ustalać mapę i czasy wtrysków



    Więc jak to jest w końcu?
    To jest forum techniczne a nie kółko gospodyń wiejskich. Informacje muszą być konkretne.
    Regulamin forum mówi o tym wyraźnie.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
  • #18
    Lazer
    Level 23  
    ... robi się offtopic ... i wypowiem się ostatni raz...
    Nie jest to kółko gospodyń ale tłumaczenie łopatologiczne, które więcej wnosi niż twarde regułki wedle sztywnego regulaminu. Skoro informacje muszą być konkretne jak to określiłeś to wedle mojego rozumowania po przeczytaniu SERVICE MANUAL każdy wiedział by co zrobić bez zadawania pytań po forach a tym bardziej odstawiania fury po mechanikach ... zadaj sobie pytanie czy doświadczenie nabyte w danej dziedzinie to nie odbieganie od sztywnych zasad. Skoro stoisz na straży jako MOD to dlaczego nie pomożesz koledze (mając wiedzę praktyczną i teoretyczną) a jedynie siedzisz cicho i wklejasz punkty z regulaminu... wystarczyło by się wypowiedzieć i rozwiać wątpliwości wszystkich zainteresowanych...

    więc...
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy (i) nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Moderated By manta:

    Tak jak wpisałeś w specjalizacji, coś wiesz, ale nie do końca...
    Masz zażalenie na działanie mod? Jest link gdzie możesz takowe złożyć.
    Pisanie legend miejskich, w tym dziale nie będzie tolerowane.
    Ostrzeżenie.

  • #19
    marcino2000
    Level 24  
    Mam podobny silnik, wykonuję przy nim wszystkie prace serwisowe od dawna. Jestem nie mal przekonany że przyczyną będą kable i/lub świece. Standardowy temat, przerabiałem już ze trzy razy. Jeśli jest zle zapalona mieszanka w cylindrze lubi dać o sobie lambda, czasem wypadają zapłony, silnik może mieć problem z wkręcaniem na obroty itd itd. Do tegowymień filtr powietrza.Nie doszukuj się kwadratowych jaj w tym silniku, zacznij od podstaw.

    Ps błędòw nie kasuje się odpinając akumulator. Najtańszy kabelek Vag com lub uniwersalny elm327
  • #20
    misterbociek
    Level 21  
    Filtr powietrza wymieniłem, czujnik temperatury też bo się zepsuł. Auto odpala bez żadnych problemów. Pytałem się ile kosztuje test kompresji to powiedzieli że 50zł, już wole sobie kupić tester bo kosztuje podobne pieniądze...
  • Helpful post
    #21
    marcino2000
    Level 24  
    Nie doszukuj sie cudòw w silniku, zacznij od podstaw, zròb to co Ci mòwię, na 99% to bedzie to.
  • Helpful post
    #22
    marcino2000
    Level 24  
    No i na czym się skończyło?
  • #23
    misterbociek
    Level 21  
    W następnym roku po styczniu:
    -Kupuję nowe świecę bo te już mają taki gruby osad. Na zdjęciu jest trochę wyczyszczona.
    -Prawdopodobnie kupię sondę Lambda.
    -Kupię ten miernik ciśnienia bo test kompresji w warsztacie kosztuje tyle samo a to mi się jeszcze przyda do choć czego.
    -Jeszcze olej będę prawdopodobnie wymieniał. Mam pół miarki na bagnecie a w bańce nic nie ma.

    Ogólnie auto dużo pali bo jeżdżę bardzo delikatnie i za 40zł zrobię 250km na LPG.

    GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
  • #24
    marcino2000
    Level 24  
    Swiece i filtr powietrza to podstawa przy gazie. Jak wymienisz to zròb nową mapę i ma śmigać:-) szerokości
  • #26
    misterbociek
    Level 21  
    marcino2000 wrote:
    Swiece i filtr powietrza to podstawa przy gazie. Jak wymienisz to zròb nową mapę i ma śmigać szerokości

    Filtr powietrza, filtry gazu kupione w miesiąc temu.
    T5 wrote:
    A ile oleju bierze? Z tego co widać nie mało.

    Od czerwonej kreski do teraz dokładnie 2,174km. Widać jaki syf. Auto stoi pół dnia więc cały olej jest w misce. Auto kopci na biało jak by bo. GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda? GOLF IV 1.4 16V LPG-Silnik źle pracuje po nagrzaniu. Kiedy włącza się sonda?
  • Helpful post
    #27
    marcino2000
    Level 24  
    Lejesz za dużo oleju. W tym aucie polowa kreskowanego pola bagnetu, inaczej uszczelnienia po dupie dostają. Teraz to i tak za pòźno

    Moderated By domex32:


    Możesz rozwinąć swą teorie? Wydaje mi się ze o czymś nie wiem.

  • #28
    misterbociek
    Level 21  
    Witam!
    Jednak zmienił bym już teraz świece. Znalazłem taki temat jakie świece kupić. 12 BCPR6E lub 17 BCP6E będzie dobra z odstępem 0.9mm?
  • #29
    marcino2000
    Level 24  
    Domex32 za wysoki poziom oleju przekłada się na wyższe jego ciśnienie. Przepych go przez uszczelniacze, pierścienie, wali w odmę, katalozator dostaje swoje, zwiększa się ilość nagaru, dolot jest zasyfiony. Za mało źle, za dużo ròwnież. Wesołych świąt:-)
  • #30
    grala1
    VAG group specialist
    misterbociek wrote:
    Ogólnie auto dużo pali bo jeżdżę bardzo delikatnie i za 40zł zrobię 250km na LPG.

    Jakie Ty byś chciał spalanie - 4l/100km?
    Przecież ten silnik ledwo co jedzie a ma co ciągnąć. To jest 16V więc żeby to jechało to muszą być obroty.