Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CORSA C Z13DT 1.3 cdti - Silnik ciezko pali po postoju

04 Gru 2015 17:47 2385 5
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich,

    Zwracam sie z prosba o pomoc do was bo juz sie poddaje i nie mam pojecia co jest z autem, a mianowice:

    Auto po postoju, nawet po godzinie dlugo kreci zeby odpalic, czuc jak by jeden cylinder chcial a reszta nie.

    Na poczatku jedna swieca byla peknieta, wiec wymienilem wszystkie na nowe, okazalo sie ze nie grzeja poniewaz przekaznik swiec byl spalony, przekaznik tez zostal wymieniony, bylo troche lepiej, ale tylko troche.

    Nastepnie wyciagnolem EGR poniewaz pokazywalo ze jest otwarty, no i rzeczywiscie byl zaciety w pozycji 'otwartej' i zrobil straszny syfek w dolocie.

    EGR zakupiony nowy i auto caly czas ciezko odpala.

    Kupilem nowy akumulator, sprawdzilem przelewy na wtryskach i wachaja sie pomiedzy 14 a 16 ml, cisnienie na listwie podczas krecenia pokazuje 38 MPa, zawor EGR podczas krecenia jest zamkniety szczelnie.

    Czasami zapali sie kluczyk z autkiem i pokazuje otwarty obwod swiec zarowych, ale swiece grzeja wszystkie zaraz po przekreceniu kluczyka.


    Autkiem moja zona zawozi corke do szkoly i boje sie ze pewnego razu nie odpali, a ja nie jestem w stanie jej pomoc poniewaz jezdze ciezarowka i nocami nie ma mnie w domu.

    Prosze czy jest jakis spec ktory pokierowal by mnie w dobrym kierunku?.

    Sa dwie rzeczy ktore wydaja mi sie byc nie w porzadku: swiece grzeja po przekreceniu kluczyka przez kilkanasie sekund nawet jak jest 12 stopni i plyn po wymianie po chwili zrobil sie brudnu brazowawy.


    Z gory dziekuje wszystkim za pomoc

    Zbyniu
  • Poziom 18  
    Jeździłem Agilą z tym silnikiem i nawet w mrozy świece pracowały przez 5 sekund dlatego niejednokrotnie robiłem to 2 razy przy porannym uruchamianiu w mrozy. Tu może pomorze konkretna diagnostyka bo coś walą czujniki lub sam komputer.
  • Spec od samochodów
    Na rozruch za wysokie ciśnienie na railu, SCV na pompie albo sensor ciśnienia na railu do wymiany.Przy 25 Mpa powinien wystartować.
  • Poziom 15  
    ciśnienie sprężania sprawdzić zaworek na pompie wydmuchac może pomoże
  • Poziom 18  
    Po odpaleniu silnik pracuje równo ? Jeżeli nie to jak pisał kolega wyżej, należy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli auto pracuje dobrze po tym ciężkim rozruchu to sprawdź czy przy filtrze paliwa nie ma wycieków, głównie przy króćcach w obudowie filtra paliwa, gdzie prawie pionowo wchodzą 2 przewody paliwowe. Ostatnio przerabialem to w Combo C z takim samym silnikiem, uszkodzony byl jeden oring w króćcu przez co sie zapowietrzał . Po 3 jak już będziesz miał wyciągnięte te 2 przewody z filtra, wsadź je w butelkę, włącz zapłon i zobacz czy leci paliwo do butelki . W zbiorniku jest pompka paliwa trzeba sprawdzić czy podaje paliwo :-) możesz tez podnieść tylna kanapę, odkręć dekielek od pompy wtedy druga osoba włącza ci zapłon a Ty słuchasz czy pompka pracuje. Jezeli pompa nie będzie pracować to bedzie ciezko palil, gdyz pompa wysokiego cisnienia nie jest w stanie przy samym rozruchu nabić odrazy takiego ciśnienia żeby otworzyć wtryskiwacze.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam,

    Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

    Okazalo sie ze nowy egr przy pierwszym rozruchu zawiesil sie na otwartej pozycji, najprawdopodobniej przez syf jakis po czyszczeniu kolektora.

    Po rozkreceniu i zlozeniu do kupy auto idealnie odpala i chodzi mieciutko jak benzynka

    Teraz tylko pojawia sie kontrolka niskiego stanu oleje, wiec zabawy nigdy dosc.