Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.2 6V - Czy istnieje poprawiona prowadnica do tego silnika ?

kubas10 04 Dec 2015 19:31 4641 22
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, czy do silnika 1.2 6V 40kW także istnieje poprawiona płoza napinająca łańcuch ? Czytając informację techniczną, napisane jest że poprawiona wersja jest do 1.2 12V

    Dodano po 7 [minuty]:

    A może ten problem dotyczy tylko silników z dwoma wałkami rozrządu ?
  • #2
    Jarzab M
    Level 17  
    Nie chce strzelić gafy ale chyba tyczy się tylko 12v po lifcie.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    W takim razie jest to pierwszy 6 zaworowy silnik 1.2 w którym przeleciał łańcuch.
  • #4
    Jarzab M
    Level 17  
    Przesadzasz.. Miałem takiego w lipcu :)
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Wymieniłem rozrząd i na drugi dzień pojawiły się problemy. Samochód pali na dotyk ale jak się nim zaczyna jechać to szarpie zapala się check / EPC i falują obroty. Błędy:

    17524 - sonda 1 rząd 1 przerwa w obwodzie;
    17796 - sterownik silnika uszkodzony;
    16725 - czujnik położenia wałka rozrządu sygnał nieprawidłowy;

    Po uruchomieniu silnika brak błędów, dopiero jak się nim zaczyna jechać.
  • #7
    DawNow 23
    Level 9  
    Może przestawiło się koło na wałku rozrządu,z tego co pamietam nie ma tam klina .
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Rozrząd złożony na blokady, napinacz odpuszczony na luźnym kole wałka. Jakby rozrząd był źle złożony to po uruchomieniu silnika od razu wywalałbym błąd czujnika wałka rozrząd. Tak jak się działo przed naprawą. Po uruchomieniu jest tylko błąd grzałki sondy lambda. Błąd czujnika wałka rozrządu pojawia się jak mu się depnie w gaz.

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Wracając do tematu, silnik po wymianie rozrządu pali na dotyk i po uruchomieniu nie ma żadnych błędów oprócz błędu sondy:

    17524 - ogrzewanie sondy 1 rząd 1 przed katalizatorem / przerwa w obwodzie;

    Jak się chce nim jechać to zaczyna szarpać a na wyższych obrotach dudni w dolot. I w tedy pojawiają się błędy:

    16725 - czujnik położenia wałka rozrządu / sygnał nieprawidłowy;
    16795 - czujnik obrotów silnika / anormalny sygnał;
    17796 - sterownik / sterownik uszkodzony;

    Rzutem na taśmę wymieniłem świece (z rezystorem) i dałem na podmianę nowe cewki i odłączyłem sondę i zrobiłem rundę przez miasto i było ok. Potem znów to samo...

    Dodano po 27 [minuty]:

    kubas10 wrote:


    17796 - sterownik / sterownik uszkodzony;



    Znalazłem tłumaczenie tego kodu mianowicie: ECM, czujnik ETS - uszkodzenie, co to za czujnik ?
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Dzięki za zeszyt. Cały czas wydaje mi się że powodem tych nielogicznych anomalii może być uszkodzony sterownik silnika. Czy one psuły się na taką awarie ?
  • #12
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja trafiłem jakieś cztery, znajomy też kilka.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Podłożyłem sterownik i dupa. Pierwsza jazda była ok, po ponownym uruchomieniu silnika problem powrócił jak bumerang.
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dupa to z C... Brak masy i lub zasilania.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Do sterownika czy czujników ?
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    Jutro rozpruje wiązkę i zobaczę.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    Z kablami jest wszystko ok. Czy po wymianie rozrządu jest przewidziana funkcja adaptacji łańcucha rozrządu ?

    Moderated By T5:

    Za to pytanie powinna być nagroda :D
    A jak to sobie Kolega wyobraża? Adaptację łańcucha rozrządu? :D



    Dodano po 5 [godziny] 39 [minuty]:

    Potrzebowały schemat silnika do tej że skody, AWY

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    manta wrote:
    Instalacji?

    Na rysunku poniżej zaznaczyłem przewód na którym mierząc miernikiem rezystancję, wynik zmienia się od 0 do 15 omów.

    B14 wałek rozrządu;
    B56 wał korbowy;
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Na pozostałych innych wartość wynosi 0.
  • #20
    invisibleman
    Level 20  
    Używałeś tych blokad wcześniej na innym aucie? Kiedyś kupiłem takie blokady z Tesamu - były źle wykonane i nie dało się ich założyć, musiałem wymienić. Przy zerwanym łańcuchu może wadliwe blokady dało się założyć przestawiając rozrząd. W następnej kolejności sprawdziłbym czy nie zanika zasilanie na czujniku wałka podczas jazdy, oraz ciśnienie oleju - czy nie jest zbyt wysokie lub za niskie.
  • #21
    andrend
    Level 26  
    Jak wymieniłeś cały rozrząd łącznie z napinaczem i dobrze ustawiłeś to szukaj usterki w kablach, lubią gnić w peszlach.
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zmostkuj sobie piny 111 i 99. Opisz wynik. Moim zdaniem, jeśli to nic nie da, masz problem z masą do/w sterowniku. Po podłączeniu nowego masz ponownie uszkodzony. Na pocieszenie dodam, nie Ty pierwszy, nie ostatni. :)