Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.2 6V - Czy istnieje poprawiona prowadnica do tego silnika ?

kubas10 04 Gru 2015 19:38 2280 22
  • #1 04 Gru 2015 19:38
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, czy do silnika 1.2 6V 40kW także istnieje poprawiona płoza napinająca łańcuch ? Czytając informację techniczną, napisane jest że poprawiona wersja jest do 1.2 12V

    Dodano po 7 [minuty]:

    A może ten problem dotyczy tylko silników z dwoma wałkami rozrządu ?

    0 22
  • #2 04 Gru 2015 20:51
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Nie chce strzelić gafy ale chyba tyczy się tylko 12v po lifcie.

    0
  • #3 06 Gru 2015 14:19
    kubas10
    Poziom 25  

    W takim razie jest to pierwszy 6 zaworowy silnik 1.2 w którym przeleciał łańcuch.

    1
  • #4 06 Gru 2015 15:20
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Przesadzasz.. Miałem takiego w lipcu :)

    0
  • #6 09 Gru 2015 11:26
    kubas10
    Poziom 25  

    Wymieniłem rozrząd i na drugi dzień pojawiły się problemy. Samochód pali na dotyk ale jak się nim zaczyna jechać to szarpie zapala się check / EPC i falują obroty. Błędy:

    17524 - sonda 1 rząd 1 przerwa w obwodzie;
    17796 - sterownik silnika uszkodzony;
    16725 - czujnik położenia wałka rozrządu sygnał nieprawidłowy;

    Po uruchomieniu silnika brak błędów, dopiero jak się nim zaczyna jechać.

    0
  • #7 09 Gru 2015 12:24
    DawNow 23
    Poziom 7  

    Może przestawiło się koło na wałku rozrządu,z tego co pamietam nie ma tam klina .

    0
  • #8 09 Gru 2015 18:08
    kubas10
    Poziom 25  

    Rozrząd złożony na blokady, napinacz odpuszczony na luźnym kole wałka. Jakby rozrząd był źle złożony to po uruchomieniu silnika od razu wywalałbym błąd czujnika wałka rozrząd. Tak jak się działo przed naprawą. Po uruchomieniu jest tylko błąd grzałki sondy lambda. Błąd czujnika wałka rozrządu pojawia się jak mu się depnie w gaz.

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Wracając do tematu, silnik po wymianie rozrządu pali na dotyk i po uruchomieniu nie ma żadnych błędów oprócz błędu sondy:

    17524 - ogrzewanie sondy 1 rząd 1 przed katalizatorem / przerwa w obwodzie;

    Jak się chce nim jechać to zaczyna szarpać a na wyższych obrotach dudni w dolot. I w tedy pojawiają się błędy:

    16725 - czujnik położenia wałka rozrządu / sygnał nieprawidłowy;
    16795 - czujnik obrotów silnika / anormalny sygnał;
    17796 - sterownik / sterownik uszkodzony;

    Rzutem na taśmę wymieniłem świece (z rezystorem) i dałem na podmianę nowe cewki i odłączyłem sondę i zrobiłem rundę przez miasto i było ok. Potem znów to samo...

    Dodano po 27 [minuty]:

    kubas10 napisał:


    17796 - sterownik / sterownik uszkodzony;



    Znalazłem tłumaczenie tego kodu mianowicie: ECM, czujnik ETS - uszkodzenie, co to za czujnik ?

    0
  • #9 10 Gru 2015 13:47
    kubas10
    Poziom 25  

    Czy zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej powinien mieć przelot w obydwie strony ?

    0
  • #11 10 Gru 2015 18:35
    kubas10
    Poziom 25  

    Dzięki za zeszyt. Cały czas wydaje mi się że powodem tych nielogicznych anomalii może być uszkodzony sterownik silnika. Czy one psuły się na taką awarie ?

    0
  • #12 10 Gru 2015 19:08
    manta
    Poziom 39  

    Ja trafiłem jakieś cztery, znajomy też kilka.

    0
  • #13 14 Gru 2015 17:48
    kubas10
    Poziom 25  

    Podłożyłem sterownik i dupa. Pierwsza jazda była ok, po ponownym uruchomieniu silnika problem powrócił jak bumerang.

    0
  • #14 14 Gru 2015 17:57
    manta
    Poziom 39  

    Dupa to z C... Brak masy i lub zasilania.

    0
  • #15 14 Gru 2015 17:58
    kubas10
    Poziom 25  

    Do sterownika czy czujników ?

    0
  • #17 14 Gru 2015 18:02
    kubas10
    Poziom 25  

    Jutro rozpruje wiązkę i zobaczę.

    0
  • #18 15 Gru 2015 20:06
    kubas10
    Poziom 25  

    Z kablami jest wszystko ok. Czy po wymianie rozrządu jest przewidziana funkcja adaptacji łańcucha rozrządu ?

    Moderowany przez T5:

    Za to pytanie powinna być nagroda :D
    A jak to sobie Kolega wyobraża? Adaptację łańcucha rozrządu? :D



    Dodano po 5 [godziny] 39 [minuty]:

    Potrzebowały schemat silnika do tej że skody, AWY

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    manta napisał:
    Instalacji?

    Na rysunku poniżej zaznaczyłem przewód na którym mierząc miernikiem rezystancję, wynik zmienia się od 0 do 15 omów.

    B14 wałek rozrządu;
    B56 wał korbowy;

    0
  • #19 15 Gru 2015 20:11
    kubas10
    Poziom 25  

    Na pozostałych innych wartość wynosi 0.

    0
  • #20 15 Gru 2015 21:24
    invisibleman
    Poziom 19  

    Używałeś tych blokad wcześniej na innym aucie? Kiedyś kupiłem takie blokady z Tesamu - były źle wykonane i nie dało się ich założyć, musiałem wymienić. Przy zerwanym łańcuchu może wadliwe blokady dało się założyć przestawiając rozrząd. W następnej kolejności sprawdziłbym czy nie zanika zasilanie na czujniku wałka podczas jazdy, oraz ciśnienie oleju - czy nie jest zbyt wysokie lub za niskie.

    0
  • #21 15 Gru 2015 23:18
    andrend
    Poziom 26  

    Jak wymieniłeś cały rozrząd łącznie z napinaczem i dobrze ustawiłeś to szukaj usterki w kablach, lubią gnić w peszlach.

    0
  • #22 15 Gru 2015 23:26
    T5
    Admin grupy Samochody

    andrend napisał:
    lubią gnić w peszlach.
    Na podłużnicy pod akumulatorem w pobliżu ściany grodziowej. Z zewnątrz wygląda ok a w środku zgnilizna i smród.

    0
  • #23 16 Gru 2015 00:53
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zmostkuj sobie piny 111 i 99. Opisz wynik. Moim zdaniem, jeśli to nic nie da, masz problem z masą do/w sterowniku. Po podłączeniu nowego masz ponownie uszkodzony. Na pocieszenie dodam, nie Ty pierwszy, nie ostatni. :)

    0