Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault kangoo 1.9d - kąt wtrysku kangoo 1.9d lucas dpc

Ryland 04 Dec 2015 19:49 14457 9
  • #1
    Ryland
    Level 13  
    Witam, czy posiada ktoś dane jaki powinien być kąt wtrysku w silniku renault 1.9d najsłabsza wolnossąca jednostka (z tego co pamiętam to 54km), pompa lucas dpc R8448B201A.
    Czy może znajdzie się osoba która miała do czynienia z tym lub podobnym wynalazkiem (głównie chodzi mi o budowę koła pompy, bo za jego pomocą ustawiamy kąt wtrysku oczywiście przy użyciu specjalnego narzędzia, a nie jak w większości poprzez poluzowanie śrub).
  • Helpful post
    #2
    wielecki
    Level 21  
    renault kangoo 1.9d - kąt wtrysku kangoo 1.9d lucas dpc


    renault kangoo 1.9d - kąt wtrysku kangoo 1.9d lucas dpc
  • #3
    Ryland
    Level 13  
    Wszystko super, tylko w którym miejscu na pompie jest zawarta informacja o kącie wtrysku, bo to mnie najbardziej interesuje. W esi tronicu też jest napisane żeby szukać tej informacji na niej ale nie podają gdzie. Na tabliczce znamionowej nic nie ma no chyba, że to ja nie umiem tego rozszyfrować.
  • #5
    Ryland
    Level 13  
    Dziękuje, tak właśnie podejrzewałem ale pewien nie byłem. Jeśli komuś jeszcze się to przyda to dla tej konkretnej pompy jest to 8.10.
    O odpowiednim trzpieniu też już wiem. Jeszcze raz dzięki za wszystko.
  • #7
    Ryland
    Level 13  
    Ciąg dalszy moich zmagań.

    Nie mogę sobie poradzić z ustawieniem kąta wtrysku. Żeby móc go ustawić, muszę przestawić rozrząd na pompie o 4 zęby! W innym wypadku (kiedy rozrzd jest ustawiony na znaki) wychodzą jakieś herezje i nic się nie zgadza, kąt jest przestawiony nawet o kilkadziesiąt mm, czego nie jestem w stanie przestawić kołem pompy.
    Obecnie auto z przestawionym rozrządem i ustawionym kątem odpala na samostart ale z wielkim trudem, a w dodatku niemiłosiernie dymi (jasny dym) tak jak by go zalewało. (po 10 sekundach na hali jest siwo i nic nie widać). Do tego nie chce trzymać obrotów dopiero jak się nagrzeje to pracuje sam ale jest to praca bardzo nierówna i nie ma wtedy mocy no i oczywiście dymi.

    Pompa jest po regeneracji, wtryskiwacze też są w porządku. Przed rozebraniem wszystkiego silnik pracował twardo i miał problemy z rozruchem, do czasu kiedy temp. nie spadła poniżej 5 stopni wtedy już całkiem odmówił współpracy i palił tylko na starta. W dodatku podczas rozbierania okazało się że ktoś przede mną też już przestawiał rozrząd na pompie tylko nie za bardzo wiem w jakim celu (też o 4 zęby).


    Może ktoś ma jakiś pomysł?
  • #8
    wielecki
    Level 21  
    Ta pompa z kołem ma swój urok :D ale zaczynasz od ustawiania wału blokadą (kolkiem fi8mm) lub na znak na kole zamachowym.Potem ustawiasz wałek rozrzadu (znak w okienku). I na końcu pompę. Ja ją kilkukrotnie ustawiałem suwmiarką i było ok. Koło na pompie nie moze byc przestawione, chyba ze jest zerwany klin. Ale coś czuję ze trzeba mierzyc kompresje.
  • #9
    pchelek_18
    Level 10  
    Witam.
    w jaki sposób niby ustawiłeś go suwmiarką?
  • #10
    piotrek1559
    Level 1  
    Witam a wie ktos co oznacza H-zasilanie B5 z potencjometru ? ile tam wynosi napiecie?