Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Romet 727 nie odpala 4t

Piootrek1 04 Dec 2015 20:59 3681 15
  • #1
    Piootrek1
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam problem że skuterem Romet 727 pojemność 50cm.
    Problem jest taki że nie chce odpalić tzn. Iskra jest, a jak pryskam strzykawką pod świece lub do dolotu powietrza to nie odpala. Dziś wymieniłem tłok z pierścieniami także z uszczelkami cylindra nie wymieniałem bo był dobry.
    Jaki może być problem moze ktoś wie?
    Ostatnio zdemontowałem boczną stopkę.
    Z. Gory dzięki.
  • Helpful post
    #2
    Cezaria
    Level 11  
    Witam, odkręć czarną pokrywę gaźnika i ostrożnie podnieś. Pod pokrywą powinna być membrana z iglicą. Zobacz czy membrana nie jest zdeformowana pęknięta, zawieszona itp., jeśli tak, to należy wymienić, nie zgub iglicy. Jeżeli membrana jest ok, spróbuj podmienić świece. Bywa tak, że na zewnątrz będzie iskra, a jak wkręcisz do komory spalania, to już iskra na świecy nie powstaje. To na razie wszystko co przychodzi mi do głowy.
  • Helpful post
    #3
    nece616
    Level 26  
    Bezpośrednio do stopki przychodzi czujnik który rozłącza zapłon?
  • #4
    Piootrek1
    Level 10  
    Właśnie nie wiem czy koło stopki jest czujnik jutro zobacze.
  • Helpful post
    #5
    web69
    Level 31  
    Pisałeś, że iskra jest, to po co kombinować z tą kosą? Jak nie zapala po podlaniu benzyny, brak kompresji, lub popierniczony rozrząd.
  • Helpful post
    #6
    gruby2290
    Level 10  
    Proponuję sprawdzić zawory. Częstym problemem jest przedstawianie się luzu zaworowego :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    No i jeszcze pytanie, czy przy wymianie części nie został przedstawiony rozrząd.
  • #7
    Piootrek1
    Level 10  
    Rorząd ustawiłem tak jak powonien być.
  • Helpful post
    #8
    gruby2290
    Level 10  
    No to teraz zawory.
  • #9
    Piootrek1
    Level 10  
    Rozrząd ustawiony dobrze, zawory wyregulowane dobrze. Jak zakładałem tłok to wszystkob złożone dobrze. Pryskam do dolotu powoetrza w gaźniku i nie odpala nawet jak prysne pod świece nie odpala nie wiem co to moze byc wie ktos moze?
  • Helpful post
    #10
    speed256
    Level 11  
    zmierz kompresie może ci perścionek pękł przy składaniu,kompresia + paliwo +zapłon, a jaki był problem ze wymieniałeś tego tłoka, moze jest przykrzywiony zawór i nie trzyma. czesto jak się zerwie pasek to wpada w obroty i jest kolizja zawór tłok i krzywi zawory.
  • #11
    Piootrek1
    Level 10  
    Na 100% nie pękł. Kompresji nie sprawdzę bo nie mam czym a paliwo dochodzi bo świeca jest mokra.
    Zapłon ustawiony dobrze. Problem był taki ze nie chciał odpalać to zdjąłem głowicę i cylinder. Obejrzałem cylinder to był okey, następnie zdjąłem jeden z pierścieni i włożyłem go do cylindra to wyszła duża przerwa. Pomyślałem, że to tego przyczyna, więc zakupiłem nowy tłok z pierścieniami oraz z uszczelkami i to wszystko złożyłem, ustawiłem rozrząd tak jak powinien być, luz na zaworach tez i nie odpala. A mi akurat paska nie zerwało.

    Moderated By tzok:

    Po polsku pisze się (i mówi) zdjąłem, nie zdjełem.
    Poprawiłem to i parę innych błędów.

    3.1.13. Dbaj o poprawność językową, zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości, które trudno jest przeczytać i zrozumieć co druga strona miała tak naprawdę na myśli.

  • Helpful post
    #12
    speed256
    Level 11  
    Ja bym najpierw manometrem zmierzył tą kompresje, powinna byc około 10 jezeli jest ponizej 6 to nie zapali, sprawdzanie na palec jest nie dokładne, moze zeczywiscie zawory ci nie trzymaja.
  • #13
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli zamontowałeś nowy tłok z pierścionkami (o właściwym wymiarze) i jesteś pewien, że cylinder jest w dobrym stanie, to przy poprawnym ustawieniu rozrządu i luzów zaworowych oraz podaniu paliwa silnik powinien "zaskoczyć". Sugeruję jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu tj. ustawienie tłoka w GMP, koła magnesowego na znaki oraz wałka rozrządu ( dużo materiałów poglądowych na forach). Po dokładnym ustawieniu powyższego, ustaw luzy zaworowe i uruchamiaj silnik.
    Dodam, że musisz mieć też sprawną świecę zapłonową (dedykowaną do tego silnika) i "dobrą" iskrę.
  • #14
    Piootrek1
    Level 10  
    No tłok z pierścieniami założyłem tak jak powinno być. I rozrząd ustawiony dobrze pozycja T i na zembatce duże kułko było u góry a dwa małe po boku to jest dobrze. Luz zaworów też ustawiony dobrze sprawdzane szczelinomierzem. A iskra powiem ci ze jest taka licha...
  • #15
    Staszek49
    Level 35  
    To sprawdź jeszcze odległość impulsatora od koła magnesowego. Powinna być ok. 0,3 mm od "występu" na kole magnesowym (nie może ocierać).
  • #16
    szalony84
    Level 1  
    witam jestem nowy tu jeśli coś nie tak to sorki .
    moim problemem jest odpalenie,mianowicie zmieniałem pojemność ze 65 na 70 no i tak uprzedzę wszelkie domysły po wymianie zostało wszystko złożone wedle schematu mianowicie rozrząd wedle cech na magnecie jak i na zębatce przy klawiaturze pierścienie ok wszystkie uszczelki ok ,gaźnik czyściłem 5 razy i co nie odpala pierw myślałem cewka bo iskra była ale nie kopało mnie wiec kupiłem nawa jest ok, moduł nowy iskra konia zabije ,dodam ze jak naleje pod gaźnik paliwa to zaczyna pierdzieć ale muszę zatkać palcem lub po założeniu gaźnika muszę z tylu go zatkać wtedy coś się odzywa lecz niewiele wiec może jakieś pomysły co dalej

    Dodano po 54 [sekundy]: