Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Krups EA 80 - Wyświetla komunikat; konieczne napełnienie ekspresu

2929 04 Dec 2015 21:20 12243 8
  • #1
    2929
    Level 14  
    Witam!
    Mam ekspres krups EA80. Po włączeniu od pewnego czasu pojawia się komunikat; konieczne napełnienie ekspresu ,następnie jest mielenie kawy, wylewa się z ekspresu około szklanki wody i pojawia się komunikat auto test.Oczywiście woda jest w zbiorniku,pływak jest u góry. Proszę o pomoc.
  • #2
    nioop

    Home appliances specialist
    Po pierwszę - Poprosimy o model sprzętu, bo EA80 to ciut przy mało.. ;)
  • #4
    2929
    Level 14  
    Typ ekspresu ; EA 8050
    1450W
    Model; FDB 1450 1111 M

    Nie wyświetla się żaden komunikat oprócz ;konieczne napełnienie ekspresu.
    Cały proces do zmielenia kawy włącznie przebiega normalnie.W momencje ,gdy powinna sie lać kawa pojawia się komunikat; konieczne napełnienie ekspresu wciskamy OK jest napełnianie ekspresu jak przy zmianie filtra,następnie autotest i trzeba cały proces parzenia kawy powtórzyć.Zadane jest 80ml kawy ,a przy napełnianiu ekspresu wylewa się talerz wody.Nie zwiększa się ilość wody w ociekaczu i nie ma wycieku.Ta usterka powstała po wymianie filtra FO88 .Przed wymianą ekspres działał poprawnie.Filtr jest zakupiony orginalny szwajcarski za 80 zł. Po włożeniu z powrotem starego filtra usterka nie ustąpiła.
  • #5
    nioop

    Home appliances specialist
    Przy probie zrobienia kawy ale bez wkreconego filtra usterka wystepuje?
  • #6
    Marcin1607
    Level 8  
    Przy wymianie filtra ja zawsze robiłem tak.Włączałem do sieci,ekspres porobił swoje auto testy i wyświetlały się rodzaje kaw.Wchodziłem w menu i wyświetlało instaluj lub usuń filtr.Usuwałem stary filtr z pamięci urządzenia wyłączałem ekspres przyciskiem i wyjmowałem wtyczkę na 1 lub 2 minuty.Następnie włączałem ekspres bez wkręconego filtra w zbiornik i czekałem aż porobi te swoje auto testy,dalej wchodziłem w menu wkręcałem filtr do zbiornika i wybierałem opcję instaluj filtr.Ekspres po zainstalowaniu wyświetla aby ustawić datę więc ustawiamy i musi chodzić.Proszę spróbować zainstalować filtr w ten sposób.
  • #7
    2929
    Level 14  
    U mnie nie ma funkcji usuń stary filtr ,jest tylko instalacja i wymiana. Robiłem obie funkcje i nic nie pomogło.Przy poprzedniej wymianie filtra naciskałem funkcję wymiana i wszystko było dobrze.Dzisiaj 2 kawy zrobił dobrze,zapomniałem napisać ze nieraz zrobi dobrze 1 lub 2 kawy.Zobaczę jak będzie jutro rano.Jeśli będzie żle spróbuję bez filtra .
  • #8
    2929
    Level 14  
    Wczoraj ekspres był wyłączony z sieci 230V na jakąś godzinę. Na pływaku w zbiorniku z wodą był brązowy osad w kształcie koła ,który usunąłem. Potem żona przeprowadziła instalację filtra. Dzisiaj 2 kawy poszły dobrze . Zobaczymy jak będzie jutro.
  • #9
    2929
    Level 14  
    Ekspres zrobił dobrze już 5 kaw.Myślę ,że się naprawił.Chyba pomogło dłuższe wyłączenie go z sieci i ponowna instalacja filtra. Dziękuję bardzo za pomoc i zainteresowanie . Zamykam temat.