Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen c4 grand picasso - dziwne zachowanie

krzysk81 04 Gru 2015 21:27 2106 14
  • #1 04 Gru 2015 21:27
    krzysk81
    Poziom 6  

    Dobry wieczór.
    Mam pytanie odnośnie mojej cytryny.
    A mianowicie co się dzieje gdy przyspieszam ,jak normalnie stopniowo nic się nie dzieje ale jak chce depnąć ostro to przytyka auto i pojawia się jakiś dziwny dźwięk jakby świst ( jakby z tuningowanego auta) coś odcina mu moc puszczam pedał gazu i wciskam znów i jest ok. moje podejrzenia to coś z powietrzem .
    Może ktoś się spotkał z podobnym problemem???
    W innym poście pisałem że wąż od inter-curlera się zasysa nawet wstawiłem zdjęcie na którym się to dzieje. Może to być powodem ???

    0 14
  • #2 04 Gru 2015 22:49
    marcin_70
    Poziom 21  

    Witam
    Nie jest normalnym, że zasysa się wąż mogłoby to świadczyć o niedrożności układu dolotowego (zapotrzebowanie na powietrze jest większe niż zdolność dostarczenia). Turbosprężarka jak sama nazwa mówi ma pompować powietrze... jak złapiesz wąż i dodasz gazu powinien się robić twardy. Czuć w twoim aucie te 136 km z dołu czy raczej jest muł?

    0
  • #4 05 Gru 2015 14:44
    Kune
    Poziom 23  

    Czy jest jakiś błąd na desce? Czy sprawdzałeś auto komputerem?
    Na powyższy stan rzeczy może składać się kilka rzeczy. NA pewno rura o której piszesz, także może powodować zwężanie się układu dolotowego, a przez co brak mocy. Może byc to także problem samej turbiny (luzy na wirniku stad pisk/swist) lub nieszczelny dolot (uszkodzona rura, intercooler) etc. Nie mniej jednak, warto zareagować od razu i sprawdzić wszystko.

    0
  • #6 05 Gru 2015 21:35
    szymon198312
    Poziom 30  

    A spalanie paliwa jest w normie? Kiedy był zmieniany filtr powietrza?

    0
  • #7 06 Gru 2015 14:17
    krzysk81
    Poziom 6  

    Dzień dobry .
    Na początku chciałem podziękować za podpowiedzi i odpowiedzi, nie pod kompanie podłączałem , ten silnik to 150KM to ten sam co 163KM tylko z inna elektroniką.Dodam jeszcze raz zdjęcie ten wąż co trzymam ręka to mi zassało , i tez do was pytanie od czego on idzie na moje idzie do turbiny ale jest tam ciasno i podłoga od spodu zasłania i nie widzę. Takie moje spostrzeżenie to tak mi się wydaje ze jak się rozgrzeje to mniej się tak dzieje. oleje filtry były wszystkie wymienione na początku teraz został mi tylko rozrząd do zrobienia , może przy okazji sprawdzę ten wąż u mechanika , tylko muszę zacząć od najbardziej prawdopodobnych rzeczy. tak że nadal proszę o pomoc.Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    citroen c4 grand picasso - dziwne zachowanie citroen c4 grand picasso - dziwne zachowanie

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dodam jeszcze że to jest silnik z fabem ale to pewnie niem nić do tego węża. to niema reguły nieraz jest tak że idzie jak rakieta aż sam się dziwie ze na ta masę tak się zbiera, innym razem wciskam gaz jest niby ok odcina moc jak nie puszcze gazu to tak jak by szarpie puszcze gaz i dodam znowu i zrywa się dalej. spalanie kolega pytał powiem tak za krótko mam to auto wydaje się w miarę rozsądne choć w porównaniu do sharana 115KM większe no ale i pedał kusi bardziej.

    1
  • #8 06 Gru 2015 14:34
    marcin_70
    Poziom 21  

    krzysk81 napisał:
    i tez do was pytanie od czego on idzie na moje idzie do turbiny

    Tak, idzie od turbiny jest to by-pass coolera niezbędny podczas regeneracji fapu (przerzucą się przepustnice). Tak sobie myślę, że gdyby cooler był niedrożny to mogłoby zasysać ten wąż..

    0
  • #9 06 Gru 2015 14:40
    krzysk81
    Poziom 6  

    Witam ale jak by był nie drożny to chyba cały czas , bardziej by pasowało na wąż , tylko tym wężem turbina pompuje powietrze czy zasysa?

    0
  • #10 06 Gru 2015 15:31
    szymon198312
    Poziom 30  

    Silnik zasysa, turbina pompuje.

    0
  • #11 06 Gru 2015 15:55
    krzysk81
    Poziom 6  

    Czyli jak waż idzie od turbiny to nie powinno go zasysać tylko pompować czyli o co tu chodzi a ma Pan jakiś schemat tego silnika tak żebym to widział obrazowo z kont do kont co idzie.

    0
  • #12 06 Gru 2015 19:13
    szymon198312
    Poziom 30  

    Schematu poszukaj w Google, jest tego pełno. Jeśli zasysa przewód za turbina, to znaczy ze ciśnienie z turbiny nie wędruje do silnika. Coś po drodze jest przyblokowane, lub wydajność turbiny jest za mała a turbina jest ze zmienna geometria i może to nie działa wlasciwie

    1
  • #14 06 Gru 2015 21:02
    krzysk81
    Poziom 6  

    Do tego silnika nie mogę znaleźć schematu , ale tak chyba zacznę od sprawdzenia tego węża. Proszę nasuwać jeszcze jakieś sugestie. A filtry wszystkie wymienione już pisałem Pozdrawiam

    0
  • #15 02 Sty 2016 22:50
    krzysk81
    Poziom 6  

    Dobry wieczór . Na początku muszę wszystkim podziękować za wskazówki . Sprawa się chyba wyjaśniła sama ,zapychał się filtr cząstek stałych dość mocno bo wyskoczył komunikat i "kontrolka "SERWIS , moja wina bo jak sobie pomyśle to cały miesiąc tylko po mieście , no i problem gotowy. pojechałem się przejechać no wiadomo przegonić autko kontrolka zgasła komunikat też i jak później zwróciłem uwagę to i to dziwne zachowanie auta też ,wiec na razie obserwuje ale myślę że to mógł być powód. Tylko dlaczego doszło aż do takiego zatkania że wyskoczył komunikat i ostrzeżenie , na moje to się powinno wcześniej wypalać skoro tak szarpie już wcześniej a taka informacja dopiero przed zatkaniem żal takiej ekologi dla której muszę zrobić 20km żeby usunąć z filtra sadze, ten kto to wymyślił nieźle musiał dostać w łapę żeby taki szit wymyślić ,pomijając już fakt to że silnik w du..... dostaje , mówię o obciążeniach dodatkowych i oleju napędowym w oleju silnikowym. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
    P.S. mam nadzieje że jak będę miał problem będę mógł liczyć na waszą pomoc.

    0