Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B5 TDI - Brudny nastawnik?

05 Gru 2015 11:09 1950 10
  • Poziom 8  
    Witam jakis czas temu zmienilem ECU bo mialem ze tak powiem pol chipa tzn. poprzedni wlasciciel z niemiec byl w firmie ABT na zmianie softu.
    Firma taka tandete odwalila ze podniosla tylko dawke a innych parametrow nie ruszyla nawet powietrza. Po zmianie ECU silnik troche sie wyciszyl ale na poczatku obroty mi na zimnym falowaly ale to byla wina zbyt wysokiej dawki bodajze byla 0.9mg a ustawilem na 4,5mg ale drobny problem a mianowicie zachowanie przy delikatnym dodawaniem gazu tak jak na brudnym nastawniku czyli poszarpywanie co jest malo komfortowe np. w korkach. Czy brudny nastawnik objawia sie tylko takimi objawami czy tez inne moga wystepowac?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Dawkę najlepiej ustaw ma rozgrzanym silniku bez odbiorników w okolice 2.5-3mg/skok, a co do nastawnika, zazwyczaj przy lekkim gazie puszcza i ciągnie naprzemiennie.

    Szarpać raczej przez to nie powinien.

    Nie zaszkodzi też demontaż i sprawdzanie wtrysków.
  • Poziom 8  
    To szarpanie mialem na mysli skoki dawki czego na vagu nie sprawdzalem tylko tak wynika z zachowania pracy silnika
  • Poziom 27  
    dziki87 napisał:
    Czy brudny nastawnik objawia sie tylko takimi objawami czy tez inne moga wystepowac?

    Nastawnik najlepiej sprawdzić przez wypięcie impulsatora ze skrzyni.
  • Poziom 8  
    Wiem ze jest mozliwosc sprawdzenia przez odpiecie wtyczki ze skrzyni biegow. Ostatnio zmienilem delikatnie kat wtrysku z 52 na 48 jednostek i jakby mniej odczuwalne byly te skoki obrotow.Tak jak w pierwszym poscie czy wystepuja jeszcze jakies inne objawy brudnego nastawnika?
  • Poziom 10  
    dziki87 napisał:
    Wiem ze jest mozliwosc sprawdzenia przez odpiecie wtyczki ze skrzyni biegow. Ostatnio zmienilem delikatnie kat wtrysku z 52 na 48 jednostek i jakby mniej odczuwalne byly te skoki obrotow.Tak jak w pierwszym poscie czy wystepuja jeszcze jakies inne objawy brudnego nastawnika?


    Wrzuć logi z VAG-COM-a
  • Poziom 8  
    jakie grupy?
  • Poziom 10  
    Zrób
    -dynamicznie : 000,003,008,010,011
    -statycznie : 000,001,007,013
    -BS 000

    Póki co wystarczy ;)
  • Poziom 8  
    logi robione we wrzesniu

    BS
    000- http://vaglog.pl/log_228153.html
    Statyczne
    000- http://vaglog.pl/log_228147.html
    001- http://vaglog.pl/log_228148.html
    007- http://vaglog.pl/log_228151.html
    013- http://vaglog.pl/log_228152.html
    Dynamiczne
    000- http://vaglog.pl/log_228140.html
    003- http://vaglog.pl/log_228141.html
    008+010- http://vaglog.pl/log_232918.html
    003+011- http://vaglog.pl/log_232917.html
    w dynamicznych trzeba wziasc poprawke ze wzgledu na to ze specjalnie oszukalem ECU by inaczej pompowalo
  • Moderator Samochody
    Dioda czy opornik na map sensor?

    Zrób logi jak zaczyna szarpać. 001 i 010 blok.
  • Poziom 8  
    opornik
    silnik glosno pracuje jak jest zimny ale czasami cos mu sie odwidzi i chodzi tak ze malo co go sloychac
    takie zmiany najczesciej widac w lecie tak jakby upaly mu sluzyly
    mysle ze wina jest gdzies po stronie ukladu paliwowego bo potrafil sie wyciszyc po zmianie filtra ale to na pare minut a objawy sa takie jakby byl zle sterowany dynamiczny kat wtrysku
    pompa byla zmieniana i wtryski i nic to nie dalo a zostalo zmienione bo pompke 11 dostalem za darmo a wtryski 216 wstawilem ale dziwi mnie ta korekcja na jednym garku i moze tu tkwi problem