Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra H 1.7 cdti Z17DTH ciśnienie doładowania

Zuberek69 05 Gru 2015 13:44 6663 6
  • #1 05 Gru 2015 13:44
    Zuberek69
    Poziom 2  

    koledzy bardzo prosiłbym o pomoc w walce ktora trwa juz 3 miesiace i nadal problem nie rozwiązany a mianowicie posiadam astre H z silnikiem 1.7 cdti Z17DTH przy zwykłej jezdzie w chwili gdy chce przyspieszyc i silnik dostaje wiekszego obciązenia z nizszych obrotow po krótkiej chwili (ok.6-10 sekund takiego przyspieszania) zapala sie kontrolka z kluczykiem i silnik pracuje w stanie awaryjnym (czyli max do 3000 obr/min) jezeli bede jechał dalej ze stałą predkościa kontrolka znika lub gdy zgasze silnik i odpale ponownie lecz za pare km problem powraca (strach wyprzedzać). Po wypedałowaniu pojawił sie błąd ECN 02345 pojechałem na kompa po podpieciu wyszły blędy:
    P0105-czujnik ciśnienia rury dolotowej ; sygnał nieprawidłowy
    P0234-ciśnienie doładowania ; za wysokie ciśnienie w kanale dolotowym
    Róznie mi znajomi mechanicy doradzali więc wykonałem takie czynności w związku z tymi doradami:
    - wyciągnolem turbine wyczysciłem (tak zeby nie było podejrzeń o zacinajaca sie kierownice zmiennej geometri)
    - sprawdziłem gruszke (na wychylenie zacinanie i trzymanie podciśnienia wszystko ok)
    - sprawdziłem wszystkie węzyki podcisnienia(na pekniecia przetarcia itp)
    - wymienilem elektrozawór sterujący turbiną
    - wymieniłem czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym bo na niego padło ostatnie podejrzenie
    I PROBLEM DALEJ JEST czy macie moze jakies pomysły pomuzcie proszę...???

    0 6
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 05 Gru 2015 13:56
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zuberek69 napisał:
    wyciągnolem turbine wyczysciłem (tak zeby nie było podejrzeń o zacinajaca sie kierownice zmiennej geometri)


    Możesz to rozwinąć? Bo nie widziałem tam zmiennej geometrii, nie mówię że nie ma.

    6
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 05 Gru 2015 14:16
    Zuberek69
    Poziom 2  

    wyciągnołem turbine bo padlo podejrzenie ze zacina sie sztanga ktura podciąga gruszka po wyciagnieciu tutrba sztanga chodziła leciutko ale jak juz mialem na wierzchu no to rozebrałem ja i wyczyscilem na zero ze tak powiem... sprawdzajac przy tym czy nie ma jakis duzych luzów złorzyłem do kupy i zamontowałem spowrotem.Jak sie nie myle to jest to turosprezarka mitsubiszi.

    4
  • #4 11 Maj 2017 20:41
    rutek445
    Poziom 1  

    Witam,
    udało Ci się rozwiązać problem?

    0
  • #5 21 Lis 2017 14:35
    Nieee
    Poziom 7  

    Udało się wam rozwiązać problem?

    0
  • #6 01 Lut 2018 14:14
    Scorpio_123
    Poziom 11  

    Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH.
    Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje.
    Ja póki co sprawdziłem/zrobilem:
    - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia)
    - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony intercooler
    - sprawdzony EGR, chłodnica EGR
    - sprawdzona szczelność układu dolotowego
    - sprawdzony przepływomierz powietrza (założony nówka sklepowa na próbe)
    - sprawdzony czujnik MAP (czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym)
    - sprawdzony układ wydechowy i wymontowany katalizator który rzekomo mógł być zatkany
    - sprawdzone ciśnienie na tłokach (jest idealne)
    - wymieniony filtr paliwa (rzekomo brudny też powoduje zamieszanie)
    - wymieniony filtr powietrza na oryginalny (podobno zamienniki powodują spadek przepływu)
    - sprawdzone na kompie dawkowanie wtryskiwaczy czy nie leją
    - sprawdzony rozrząd czy nie jest przestawiony co mogłoby powodować nieprawidłową prace zaworów

    Przeszukałem wszystkie fora i sprawdziłem chyba wszystkie sugestie z forów:
    forum.opel24.com
    Astra-3.pl
    astraH.pl
    astraklub.pl

    Nie omieszkam dać znać jak sie wkońcu dowiem co to za dziadostwo

    1
  • #7 01 Lut 2018 19:48
    Nieee
    Poziom 7  

    Hej,
    Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda czasu i cierpliwości) większość sprzedaje uszkodzone (puszczają olej, sam się naciąłem 2 razy) a co do elektrozaworów trafiają się podróbki na tym serwisie.
    Pozdrawiam :)

    Edit 3 lutego, mała aktualizacja i spostrzeżenia dla potomnych :)

    Vacum Pompa nie ma żadnych typowych uszczelnień w środku, działa "prawie" jak silnik vankla, ma same metalowe elementy pracujące jako tłok i uszczelnienia, które się wycierają i przepuszczają przez to olej do wężyka który idzie do elektro zaworu turbiny przez co grucha turbo się zacina i wyskakuje błąd (serwis). Budowa jej jest banalnie prosta, aż mnie zatkało jak ją rozebrałem. Jak pisałem możesz szukać na allegro ale jest tam wielu krętaczy i oszustów ja 2 pompy odsyłałem bo albo cisło olej na zawór albo nie działało wspomaganie hamulca od vacu. Złożenie z 2 pomp vacu 1 też jest złym pomysłem, próbowałem i nici z tego. Wczoraj przyszła do mnie 3 i 4 vacum pompa, założyłem jedną z nich z używanym elektro zaworem (taki zestawik kupiłem) od tej samej osoby z allegro, wyszło coś koło 200 (mam jeszcze 13 dni gw rozruchowej). Druga też jest dobra ale będzie na zapas.
    Zrobiłem trasę Cieszyn - Żywiec w ramach testu przy różnych warunkach pracy silnika i nic, mam nadzieję że wreszcie samochód będzie działać :)
    z problemem borykałem się od ponad 4 miesiące pisałem po różnych forach (głównie opla), wizyty w bardzo popularnym serwisie opla w Bielsku (wyczyścili scv i elektro zawór i powiedzieli że jest ok, serwis Żyw**ski, obok ul. Krakowskiej nie polecam, co prawda miałem tam 14 dni gwarancji na usługę ale jak poczułem że próbują tylko wyciągnąć kasę podziękowałem) i ciągle błędne stwierdzenia.

    Wracając do vacum pompy czy przewód do elektrozaworu ma zasysać czy cisnąć powietrze nie jestem tego na 100% pewny, ale obecnie założona vacum pompa zasysa z elektrozaworu tworząc podciśnienie.

    Pozdrawiam :)

    0