Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu

Tomek Sunshine 05 Gru 2015 17:02 2355 9
  • #1 05 Gru 2015 17:02
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    Witam. Jakiś czas temu w Clio I z 95-94 w 1.2 benzyna, wujowi padł alternator. Po odpaleniu go przy pomocy kabli i mojego auta podczas pracy stwierdziłem ładowanie rzędu 19V i więcej. Wuja przyznał że od miesiąca jakoś strasznie mocno mu reflektory świeca - rzecz normalna przy takim napięciu. Gdy próbowaliśmy go odpalić na jego aku było słychać tylko stukanie jakby z przekaźników. Włożyliśmy do niego nowy akumulator oraz alternator i przez około miesiąc auto chodziło jak złoto aż do dziś. Tym razem odpala od czasu do czasu a jak odpali to trochę wariuje z obrotami zalewa się, gaśnie - słowem cuda. Jutro jadę do wujaszka sprawdzić o co chodzi.
    Od czego polecacie zacząć poszukiwania? Przy założeniu że zmierzony prąd ładowania będzie w normie bo w końcu nowy alternator nie ma prawa działać źle. Podejrzewam że jak wuja jeździł przez ten miesiąc na >19V mogło coś się uszkodzić np sterowanie paliwem do wtrysków. Proszę o wskazówki

    0 9
  • #2 05 Gru 2015 17:38
    stachu_22
    Poziom 17  

    Pierw odczytałbym błędy (jeśli w tym wynalazku się da). Skoro auto chodziło przez miesiąc bez problemu to jest szansa, że z ECU wszystko ok. No ale dowiesz się conieco jak sprawdzisz to ładowanie

    0
  • #3 05 Gru 2015 18:13
    artin.bruyen
    Poziom 15  

    na moje to uszkodzenie nie ma nic wspolnego ze zbyt wysokim ladowanie
    do sprawdzenia uklad zapłonowy, zasilanie paliwem i cisnienie sprezania, szczelnosc kolektora dolotowego

    1
  • #4 06 Gru 2015 18:45
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    Witam. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Dzisiaj sprawdziłem prąd ładowania i przekaźniki - są ok. Wuja był wcześniej u mechanika i podłączył go pod komputer (w aucie jest sterownik SIMENS) który nie wykazał błędów a mechanik powiedział że jest wszystko ok. Auto gaśnie na jałowych obrotach i stuka, buczy z okolic silnika (pomijając stukanie z przekaźników które jest normalne gdy coś nie zwiera poprawnie). Odnalazłem element który na 90% powoduje usterkę - jest to jakiś stycznik współdziałający z dźwignia gazu. Gdy odpuści się gaz cięgiełko gazu opiera się i wciska go. Nie mam pojęcia co to jest, jestem średnio rozgarnięty mechanicznie - miałem też Clio I dawniej ale 1.9 Diesel a to zupełnie inne jednostki napędowe i ssanie miałem gdzie indziej. Podejrzewam że to ssanie lub jakiś element który załącza mieszankę jałową dla silnika. Załączę zdjęcia i film na końcu postu.
    Uderzyłem kilka razy ten element poprzez podciągnięcie linki gazu i energiczne jej puszczenie, działania te spowodowały że na chwilę "załapało" i udało mi się dojechać bezproblemowo autem do mnie na garaż. Zamierzam rozebrać to i wyczyścić. Auto gaśnie, dławi się gdy poruszam tym elementem i wydobywa się z niego bzyczenie.
    Wie ktoś może co to jest i do czego służy? Miałem kiedyś serwisówkę od CLIO I ale mi niestety przepadła :(
    Niestety nie mogę wrzucić filmiku na Elektrodę - timeout. Mam nadzieję że nie dostanę warna za link do YT. Proszę o zwiększenie głośności przy ewentualnym oglądaniu gdyż mój telefon słabo dźwięk nagrywa:
    Link

    Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu

    1
  • Pomocny post
    #5 06 Gru 2015 19:13
    milejow
    Poziom 42  

    To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty.
    Nastawnik też ma być porządnie przykręcony do korpusu przepustnicy, nie ma prawa być tam żadnych niepotrzebnych luzów.

    0
  • #6 06 Gru 2015 19:43
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    Wszystko chodzi gładko,sprężyna na przepustnicy pewnie i mocno odbija wciskając ten nastawnik biegu jałowego, zaś sam nastawnik nie odbija za dobrze zacina się i słychać dźwięk zwarcia elektrycznego. Nastawnik jest dobrze przykręcony do obudowy gaźnika Ciekawe czy on jest rozbieralny ? Zaraz się za to biorę - musiałem wymontować cały gaźnik gdyż ni jak nie doszedłbym do śrub nastawnika moim sprzętem (francuskie zakamarki).
    Ewentualnie będę poszukiwał takiego na necie/szrocie.
    Nastawnik ma taki symbol jak na zdjęciach:

    Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu

    EDIT: Przy okazji zauważyłem że górna uszczelka gaźnika jest pęknięta na całej długości i w 1 miejscu w poprzek. Co to może być za żółta kropla na zdjęciu ? To jakiś element który odpadł czy zwykłe zanieczyszczenie ?
    Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Gru 2015 20:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Rozbieralny jak go podgrzejesz, bo inaczej to połamiesz zatrzaski. Takiemu zachowaniu może być też winny TPS.

    0
  • #8 06 Gru 2015 20:57
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    TPS? Masz na myśli czujnik położenia przepustnicy? a dokładniej to:
    Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu
    Jak wspominałem średnio ogarnięty jestem mechanicznie ale staram się zawsze czegoś nauczyć nowego.
    Też racja, ale raczej bym stawiał na nastawnik - krokowiec gdyż jeżeli tylko nie puszcza się gazu do końca a co za tym idzie nie dotyka się stycznika na krokowcu to można autem na ogórki do Niemiec dojechać.
    Cały gaźnik wraz z uszczelką, czujnikiem TPS i krokowcem jest akurat na Aledrogo za 80zł trochę to podważa sens mojego dłubania w tym, ale zobaczymy co wyjdzie.

    Moderowany przez ociz:

    To dobrze że chcesz się uczyć, więc zanim znów zaczniesz pisać bzdury o jakichś "krokowcach" zapoznaj się z tym tematem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html

    0
  • #9 06 Gru 2015 22:06
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    Cytat:
    To dobrze że chcesz się uczyć, więc zanim znów zaczniesz pisać bzdury o jakichś "krokowcach" zapoznaj się z tym tematem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html


    W sklepach internetowych ten element (Bosh 0132008600) jest nazywany silnikiem krokowym:
    Link
    rzadziej zaś nastawnikiem. To mnie wprowadziło w stan plecenia bzdur.
    W takim razie w moim przypadku nie jest to silnik krokowy tylko serwomechanizm.

    0
  • #10 24 Sty 2016 18:01
    Tomek Sunshine
    Poziom 7  

    Witam.
    Reanimuję temat gdyż problem nadal występuje i walka z autkiem trwa.
    Podmieniłem gaźnik wraz z całym osprzętem (TPS i nastawnik biegu jałowego) na inny wyrwany ze szrotu za grosze w przyzwoitym stanie. Autko chodziło bez zarzutu przez kilkadziesiąt km a my już niemal świętowaliśmy sukces. Niestety problem wrócił niespodziewanie. Moje podejrzenie padło na wiązki elektryczne w szczególności te od nastawnika - są całe. Następnie pompa paliwa - też sprawna. Sonda lambda też jest ok. (wydaje mi się można było ją wykluczyć gdyż problem występuję nawet na kompletnie zimnym silniku zanim spaliny osiągną odpowiednią temperaturę).

    Po tym stwierdziłem że sprawa mnie przerasta, zaprowadziliśmy auto do mechanika gdzie jest już od 3 tyg. Mechanik na dzień dobry wymienił termostat chłodnicy (jaki to ma związek z problemem nie wiem), sprawdził pompę paliwa. Następnie po podłączeniu pod "komputer" stwierdzili że wszystko jest ok... i w sumie nie wiedzą co mu jest ale chcą komputer - sterownik silnika wymienić dlatego muszę taki poszukać na allegro.
    Tabliczka identyfikacyjna wygląda mniej więcej tak:
    Renault Clio I 1,2 - Nie odpala pstrykanie przy odpalaniu
    Którym symbolem się kierować przy poszukiwaniach ? Wydaje mi się że tym "S101729102G"
    "HOM(...)" to numer fabryczny więc każdy będzie inny.

    0