Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ELM 327 - Nie łączy z Skoda Fabia 2002 r.

rafaleczek_74 05 Dec 2015 17:42 7887 17
  • #1
    rafaleczek_74
    Level 10  
    Witajcie.
    Dostałem w spadku kabel diagnostyczny ELM 327 ver. firmware 1.4 Broblem z tym że nie mam płytki ze sterownikami i programami. Z neta ściągnąłem sterowniki i program Vauxal Chek. Udało mi się połączyć z Oplem Zafira rok 99 natomiast nie mogę nawiązać połączenia z samochodem żony - Skoda Fabia 2002 r. Jaka może być przyczyna wina sterowników czy programu. A i próbowałem jeszcz Skantool. net i też się nie udaje. Dzięki za pomoc.
  • #3
    rafaleczek_74
    Level 10  
    Próbowałem sciągnąć vw tool ale po rozpakowaniu i uruchomieniu instalki wyskakuje błąd. Ściągnąłem z dwóch różnych stron i to samo.
  • #4
    autoas
    Level 42  
    ELM nie obsłuży tego autka a "vw tool" nie pójdzie na tym "kabelku" i chyba dalej jak na XP też...
  • #5
    rafaleczek_74
    Level 10  
    W opisie kabla wymieniony marki pojazdów Opel jak i Skoda. Może wina samego programu?
  • #7
    ALIBABA I
    Level 29  
    autoas wrote:
    Do VW nie pchaj ELMa...


    Popieram kol. nie pchaj LMA nie idzie ,
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Niestety pod stare VW brak jest softu dla ELM327. Ponadto ELM nie obsługuje protokołu KWP1281 stosowanego w starych VW, obsługuje dopiero KWP2000 (po K-Line i po CAN) ale i tak brak softu pod VAGa.
  • #9
    adroit
    Level 12  
    Ten kabelek ELM327 nie będzie działał z tym autem, potrzebujesz kabelka KKL. Pozdrawiam.
  • #11
    rafaleczek_74
    Level 10  
    Znacie jakiś godny polecenia darmowy program do Opla na kabel ELM327?
  • #12
    autoas
    Level 42  
    Chyba nie rozumiesz jak ten kabelek działa, z zasady nie ma tu podziału na marki aut jedynie na to czy transmisja jest zgodna czy nie...
    No może Fiat i Ford coś tam ma innego....
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Darmowy to on nie jest ale VauxCheck nadaje się do Opli, są też pluginy do ScanXL. Masz też krajowy produkt MaxiECU Opel.

    autoas wrote:
    z zasady nie ma tu podziału na marki aut jedynie na to czy transmisja jest zgodna czy nie
    Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić... oczywiście, że można zrobić specjalizowany soft pod określoną markę, który współpracuje z ELM327. Protokoły fabryczne obsługują znacznie więcej poleceń (PIDów) niż przewiduje standard OBD-II i ELM327 daje do nich dostęp, ale to soft musi je zinterpretować.
  • #14
    autoas
    Level 42  
    tzok wrote:
    oczywiście, że można zrobić specjalizowany

    Widziałeś lub masz coś takiego oprócz oczywiście dobrej teorii bo rację masz?
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Po prostu wiem jak to działa... i tak widziałem/mam MultiEcuScan, ForScan, ELMConfig, VauxCheck. Cała komunikacja to wysłanie odpowiedniej ramki z żądaniem i odebranie odpowiedzi. Całą resztę robi soft. Tylko w "markowych" skanerach część softu jest zaszyta w samej "głowicy diagnostycznej" ale tylko po to aby trudniej to było skopiować. Jeśli mamy sterownik który "rozmawia" po KKL to zwykłym kabelkiem za 15zł możemy z nim zrobić wszystko - tylko kwestia napisania odpowiedniego softu. z CANem jest trochę trudniej, bo np. ELM327 nie ma trybu RAW, dlatego nie umożliwia flashowania przez złącze OBD, mimo że niektóre sterowniki to umożliwiają i nie połączy się ze sterownikami które nie "rozmawiają" w jednym ze znanych mu protokołów. W trybie RAW bity w formie strumienia są przesyłane do PC i tylko oprogramowanie na PC odpowiada za stosowanie protokołu/formowanie ramek. ELM327 sam formuje i dekoduje ramki, wysyła się żądania i odbiera dane, nie ma się natomiast wpływu na format samej ramki i nie można zdefiniować własnego formatu ramki.
  • #16
    autoas
    Level 42  
    Tyle że piszemy w temacie dla fachowców wymieniających doświadczeniem o transmisji i wymianie danych czy podajemy informacje dla kogoś kto żuli na warsztat samochodowy i sprzętem za trzy dychy chce postawić właściwą diagnozę na forum dla początkujących?
    Bez urazy dla ogółu....
    The End....
  • #17
    adroit
    Level 12  
    ELM 327 - Nie łączy z Skoda Fabia 2002 r.
    Jest to widok gniazda OBD2.
    Kabel ELM327 działa po lini Can.
    Spójrz w gniazdo i sprawdź czy masz piny nr6 i nr14 jeżeli są powinien się połączyć jeżeli nie ma to się nie połączysz przez ELM327
    Jeżeli masz pin7 lub pin7 i pin15 to trzeba mieć kabelek KKL.
    I to wszystko.
  • #18
    grala1
    VAG group specialist
    W tym aucie komunikacja z silnikiem idzie bezpośrednio z OBD, komunikacja z resztą modułów jest już po CAN za pomocą modułu centralnej elektryki z którym to komunikacja jest po K.