Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Octavia 2.0 8V AQY - Kompresja - interpretacja wyników pomiaru

05 Dec 2015 20:25 2514 15
  • Level 19  
    Wyniki pomiarów kompresji 1,5MPa ± 0,1MPa
    Wg instrukcji serwisowej kompresja nowego silnika 1,0 do 1,3MPa, czyli jest za wysokie.
    Limit zużycia 0,75MPa, maks. różnica pomiędzy cylindrami 0,3MPa.
    Próba olejowa na 4 cylindrze (nie miałem czasu robić reszty) wynik 1,75MPa
    Ciśnienie wolno narasta - potrzebnych kilkanaście obrotów wału żeby "zaskoczyło".
    Inne rzeczy:
    - trzeba parę sekund kręcić żeby odpalił,
    - minimalnie nierówna praca na wolnych obrotach (jakby pojedyncze wypadające zapłony)
    - bierze ~0,2l oleju na 1000km
    - brak błędów, okazjonalnie wyskakuje zbyt bogata mieszanka
    - LTFT na poziomie -14% (to raczej nie związane z tematem)
    :arrow: Pierścienie?
    Pacjent: Octavia I, 2.0 8V AQY
    W załączeniu zdjęcie świecy - czarny osad to olej? a te grudki nagaru?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 24  
    Jeżeli piszesz o tym aucie ,,pacjent" to rozumiem że te auto naprawiasz klientowi i ze go nie znasz...., sugeruję że jak spala 0.2 l. na 1 tyś km. to prawdopodobnie spalał kiedyś więcej i ktoś go zalał mineralnym olejem i do tego dolał moto doktora. No bo skąd taka kompresja ? . No chyba że tester pomiaru ciśnienia pokazuje błędne wskazania.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 19  
    Nie, to mój samochód. A dokładniej żony :)
    Zalany półsyntetykiem Lotosa jakiś 3kkm temu i od tego czasu mniej więcej 0,6l dolałem.
    Tester pożyczony, wg właściciela jest sprawny i pokazuje prawidłowo.
  • Level 24  
    No to jeżeli auto znane , to jest możliwe że dużo nagaru i syfu odłożyło się na denku tłoka i na ściankach komory spalania . Spróbuj od kogoś użyczyć endoskop i może coś w środku przez otwór świecy zobaczysz.....inaczej jak nie to trzeba będzie rwać głowicę.
  • Level 34  
    Popieram przedmówcę, raczej bardzo dużo nagaru jest w cylindrze. W innym przypadku nie spotkałem się ze zbyt wysoką kompresją w seryjnym silniku.
  • Level 19  
    gdzieś czytałem że zużycie pierścieni zgarniających olej ma efekt w postaci zbyt wysokiej kompresji (olej uszczelnia wyższe pierścienie).
    sprawdzę ten nagar, spróbuję dorwać endoskop. jak się okaże że faktycznie jest dużo to co dalej? głowica do góry i skrobiemy?
    zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli rosnące 0,5-0,6MPa i po kilkunastu dopiero wskakuje na ciśnienie docelowe. mniej więcej tyle samo czasu zajmuje uruchomienie silnika.
  • Level 34  
    Możesz próbować zacząć od dobrej płukanki, np Millers.
  • Moderator of Cars
    Panowie " doradcy" będą uprzejmi przestać zabierać glos w tym temacie. Ciśnienie 15atm. nie jest niczym ani dziwnym, ani niezwykłym, pomimo deklarowanego przez producenta niższego. Proszę na początek swiece wymienić.
  • Level 19  
    Świece i przewody WN byly wymienione 3000km temu. Na poprzednim zestawie identyczne objawy.
    Wszystkie filtry nowe.
    Staram się określić w którą stronę pójść dalej bo nie sztuka wymieniać na chybił trafił.
  • VAG group specialist
    szczupx wrote:
    zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli rosnące 0,5-0,6MPa i po kilkunastu dopiero wskakuje na ciśnienie docelowe. mniej więcej tyle samo czasu zajmuje uruchomienie silnika.

    Dajesz gaz do dechy przy pomiarze?
    Rozrusznik kręci poprawnie?
    Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji.
  • Moderator of Cars
    Kolor świecy i nagar na niej sugerują albo źle dobraną wartość cieplną, albo jej zużycie. Druga możliwość, to praca na zbyt ubogiej mieszance- zapnij manometr w przewód zasilający paliwa i niech ktoś zacznie kręcić. Interesuje mnie jak szybko ciśnienie wzrośnie o czy wogle osiągnie wartość nominalną. Oraz czy od razu po wyłączeniu nie spadnie do zera.
  • VAG group specialist
    Nie uważasz że przy ubogiej mieszance byłby odpowiedni błąd w ECU?
    Napisał na początku że ma "okazjonalnie" bogatą mieszankę.
    Nie zastanawia Cię ten powolny wzrost ciśnienia na tłokach?
  • Moderator of Cars
    grala1 wrote:
    Napisał na początku że ma "okazjonalnie" bogatą mieszankę.


    Weglowodory spalanego oleju, ewentualnie zużyta sonda, to wpływa na pomiar mieszanki, a co za tym idzie przekłamuje, i sztucznie zubaża mieszankę, mimo że ta jest odpowiednia, a sterownik widzi za bogatą.

    Na wartość ciśnienia może mieć też wpływ stan popychaczy i wałka rozrządu.

    Gaz jest w aucie?
  • Moderator of Cars
    grala1 wrote:

    Nie zastanawia Cię ten powolny wzrost ciśnienia na tłokach?
    A nie uważasz że może być spowodowany "napsikaną" w trakcie kręcenia benzyną? Przecież czujnik zegarowy ma wentyl, który ciśnienie musi przebić - stąd kręci się rozrusznikiem dotąd, aż strzałka przestanie rosnąć. Całkowicie opróżnione z oleju szklanki też mogą mieć swój udział.
  • Level 19  
    grala1 wrote:

    Dajesz gaz do dechy przy pomiarze?
    Rozrusznik kręci poprawnie?
    Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji.

    Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze.
    Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor czy inny ceramizer, być może wymiana uszczelniaczy (powinno dać się bez ściągania głowicy), tylko pytanie czy to w ogóle jest sens robić.

    robokop wrote:
    Kolor świecy i nagar na niej sugerują albo źle dobraną wartość cieplną, albo jej zużycie.

    świece wymienione 3kkm temu, dobrane z katalogu.

    robokop wrote:
    zapnij manometr w przewód zasilający paliwa i niech ktoś zacznie kręcić. Interesuje mnie jak szybko ciśnienie wzrośnie o czy wogle osiągnie wartość nominalną. Oraz czy od razu po wyłączeniu nie spadnie do zera.

    swego czasu podmieniałem regulator ciśnienia paliwa na inny. przy wymianie było ciśnienie w układzie więc na pewno nie spada do zera. membrana regulatora jest szczelna nie leci z niego paliwo.
    korekta długoterminowa jest ujemna więc raczej ciśnienie jest prawidłowe, gdyby było za niskie korekta byłaby dodatnia.
    gdzieś miałem jakiś manometr spróbuję to pomierzyć w wolnej chwili.

    domex32 wrote:
    ewentualnie zużyta sonda, to wpływa na pomiar mieszanki, a co za tym idzie przekłamuje, i sztucznie zubaża mieszankę, mimo że ta jest odpowiednia, a sterownik widzi za bogatą.
    Na wartość ciśnienia może mieć też wpływ popychaczy i wałka rozrządu.
    Gaz jest w aucie?

    Gazu nie ma.
    Przebieg rejestrowany przez sondę jest prawidłowy, ładnie się buja. No chyba że przebieg może wyglądać OK a pomiar jest zaniżony?

    Dodano po 7 [minuty]:

    robokop wrote:
    ]A nie uważasz że może być spowodowany "napsikaną" w trakcie kręcenia benzyną?

    wtryski odłączone
  • Moderator of Cars
    Korekcję masz na minus, więc patrząc na świece charakterystyka sygnału sondy może być przesunięta w stronę bogatej mieszanki i sterownik zniża nie słusznie dawkę co widać na świecach. Efekt starzenia sondy.