Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 2.0 8V AQY - Kompresja - interpretacja wyników pomiaru

05 Gru 2015 20:25 2142 15
  • Poziom 19  
    Wyniki pomiarów kompresji 1,5MPa ± 0,1MPa
    Wg instrukcji serwisowej kompresja nowego silnika 1,0 do 1,3MPa, czyli jest za wysokie.
    Limit zużycia 0,75MPa, maks. różnica pomiędzy cylindrami 0,3MPa.
    Próba olejowa na 4 cylindrze (nie miałem czasu robić reszty) wynik 1,75MPa
    Ciśnienie wolno narasta - potrzebnych kilkanaście obrotów wału żeby "zaskoczyło".
    Inne rzeczy:
    - trzeba parę sekund kręcić żeby odpalił,
    - minimalnie nierówna praca na wolnych obrotach (jakby pojedyncze wypadające zapłony)
    - bierze ~0,2l oleju na 1000km
    - brak błędów, okazjonalnie wyskakuje zbyt bogata mieszanka
    - LTFT na poziomie -14% (to raczej nie związane z tematem)
    :arrow: Pierścienie?
    Pacjent: Octavia I, 2.0 8V AQY
    W załączeniu zdjęcie świecy - czarny osad to olej? a te grudki nagaru?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Jeżeli piszesz o tym aucie ,,pacjent" to rozumiem że te auto naprawiasz klientowi i ze go nie znasz...., sugeruję że jak spala 0.2 l. na 1 tyś km. to prawdopodobnie spalał kiedyś więcej i ktoś go zalał mineralnym olejem i do tego dolał moto doktora. No bo skąd taka kompresja ? . No chyba że tester pomiaru ciśnienia pokazuje błędne wskazania.
  • Poziom 19  
    Nie, to mój samochód. A dokładniej żony :)
    Zalany półsyntetykiem Lotosa jakiś 3kkm temu i od tego czasu mniej więcej 0,6l dolałem.
    Tester pożyczony, wg właściciela jest sprawny i pokazuje prawidłowo.
  • Poziom 24  
    No to jeżeli auto znane , to jest możliwe że dużo nagaru i syfu odłożyło się na denku tłoka i na ściankach komory spalania . Spróbuj od kogoś użyczyć endoskop i może coś w środku przez otwór świecy zobaczysz.....inaczej jak nie to trzeba będzie rwać głowicę.
  • Poziom 34  
    Popieram przedmówcę, raczej bardzo dużo nagaru jest w cylindrze. W innym przypadku nie spotkałem się ze zbyt wysoką kompresją w seryjnym silniku.
  • Poziom 19  
    gdzieś czytałem że zużycie pierścieni zgarniających olej ma efekt w postaci zbyt wysokiej kompresji (olej uszczelnia wyższe pierścienie).
    sprawdzę ten nagar, spróbuję dorwać endoskop. jak się okaże że faktycznie jest dużo to co dalej? głowica do góry i skrobiemy?
    zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli rosnące 0,5-0,6MPa i po kilkunastu dopiero wskakuje na ciśnienie docelowe. mniej więcej tyle samo czasu zajmuje uruchomienie silnika.
  • Poziom 34  
    Możesz próbować zacząć od dobrej płukanki, np Millers.
  • Moderator Samochody
    Panowie " doradcy" będą uprzejmi przestać zabierać glos w tym temacie. Ciśnienie 15atm. nie jest niczym ani dziwnym, ani niezwykłym, pomimo deklarowanego przez producenta niższego. Proszę na początek swiece wymienić.
  • Poziom 19  
    Świece i przewody WN byly wymienione 3000km temu. Na poprzednim zestawie identyczne objawy.
    Wszystkie filtry nowe.
    Staram się określić w którą stronę pójść dalej bo nie sztuka wymieniać na chybił trafił.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    szczupx napisał:
    zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli rosnące 0,5-0,6MPa i po kilkunastu dopiero wskakuje na ciśnienie docelowe. mniej więcej tyle samo czasu zajmuje uruchomienie silnika.

    Dajesz gaz do dechy przy pomiarze?
    Rozrusznik kręci poprawnie?
    Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji.
  • Moderator Samochody
    Kolor świecy i nagar na niej sugerują albo źle dobraną wartość cieplną, albo jej zużycie. Druga możliwość, to praca na zbyt ubogiej mieszance- zapnij manometr w przewód zasilający paliwa i niech ktoś zacznie kręcić. Interesuje mnie jak szybko ciśnienie wzrośnie o czy wogle osiągnie wartość nominalną. Oraz czy od razu po wyłączeniu nie spadnie do zera.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie uważasz że przy ubogiej mieszance byłby odpowiedni błąd w ECU?
    Napisał na początku że ma "okazjonalnie" bogatą mieszankę.
    Nie zastanawia Cię ten powolny wzrost ciśnienia na tłokach?
  • Moderator Samochody
    grala1 napisał:
    Napisał na początku że ma "okazjonalnie" bogatą mieszankę.


    Weglowodory spalanego oleju, ewentualnie zużyta sonda, to wpływa na pomiar mieszanki, a co za tym idzie przekłamuje, i sztucznie zubaża mieszankę, mimo że ta jest odpowiednia, a sterownik widzi za bogatą.

    Na wartość ciśnienia może mieć też wpływ stan popychaczy i wałka rozrządu.

    Gaz jest w aucie?
  • Moderator Samochody
    grala1 napisał:

    Nie zastanawia Cię ten powolny wzrost ciśnienia na tłokach?
    A nie uważasz że może być spowodowany "napsikaną" w trakcie kręcenia benzyną? Przecież czujnik zegarowy ma wentyl, który ciśnienie musi przebić - stąd kręci się rozrusznikiem dotąd, aż strzałka przestanie rosnąć. Całkowicie opróżnione z oleju szklanki też mogą mieć swój udział.
  • Poziom 19  
    grala1 napisał:

    Dajesz gaz do dechy przy pomiarze?
    Rozrusznik kręci poprawnie?
    Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji.

    Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze.
    Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor czy inny ceramizer, być może wymiana uszczelniaczy (powinno dać się bez ściągania głowicy), tylko pytanie czy to w ogóle jest sens robić.

    robokop napisał:
    Kolor świecy i nagar na niej sugerują albo źle dobraną wartość cieplną, albo jej zużycie.

    świece wymienione 3kkm temu, dobrane z katalogu.

    robokop napisał:
    zapnij manometr w przewód zasilający paliwa i niech ktoś zacznie kręcić. Interesuje mnie jak szybko ciśnienie wzrośnie o czy wogle osiągnie wartość nominalną. Oraz czy od razu po wyłączeniu nie spadnie do zera.

    swego czasu podmieniałem regulator ciśnienia paliwa na inny. przy wymianie było ciśnienie w układzie więc na pewno nie spada do zera. membrana regulatora jest szczelna nie leci z niego paliwo.
    korekta długoterminowa jest ujemna więc raczej ciśnienie jest prawidłowe, gdyby było za niskie korekta byłaby dodatnia.
    gdzieś miałem jakiś manometr spróbuję to pomierzyć w wolnej chwili.

    domex32 napisał:
    ewentualnie zużyta sonda, to wpływa na pomiar mieszanki, a co za tym idzie przekłamuje, i sztucznie zubaża mieszankę, mimo że ta jest odpowiednia, a sterownik widzi za bogatą.
    Na wartość ciśnienia może mieć też wpływ popychaczy i wałka rozrządu.
    Gaz jest w aucie?

    Gazu nie ma.
    Przebieg rejestrowany przez sondę jest prawidłowy, ładnie się buja. No chyba że przebieg może wyglądać OK a pomiar jest zaniżony?

    Dodano po 7 [minuty]:

    robokop napisał:
    ]A nie uważasz że może być spowodowany "napsikaną" w trakcie kręcenia benzyną?

    wtryski odłączone
  • Moderator Samochody
    Korekcję masz na minus, więc patrząc na świece charakterystyka sygnału sondy może być przesunięta w stronę bogatej mieszanki i sterownik zniża nie słusznie dawkę co widać na świecach. Efekt starzenia sondy.