Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skuter 4t - zatarty tłok, górna część

Grzegorz21v6 05 Gru 2015 22:52 3525 20
  • #1 05 Gru 2015 22:52
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Mam problem, zatarł się skuter 4t z silnikiem gy6 80ccm. Zdarło całą górna powierzchnię tłoka od strony gaźnika, od strony wydechu gładki jak nowy. Skuter był zalany świeżym olejem, pompa działa. Proszę o pomoc.

    0 20
  • #2 05 Gru 2015 22:57
    2695224
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Gru 2015 12:12
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Właśnie o to chodzi, że motor był po wymianie wału wszystko ustawione, odpalił od strzała, zrobił tylko 500m, gaźnik czysty, i dlaczego go złapało na sworzniu tłoka na korbowodzie, tarła tylko góra, dół gładki?

    0
  • #4 06 Gru 2015 15:30
    Staszek49
    Poziom 34  

    Czy podczas składania silnika zamontowałeś (sprawną) pompkę oleju. Podejrzewam, że gdy zdemontowałeś dekiel rozrządu nie było śladu oleju w rozrządzie. Może nie zalałeś oleju do silnika, ewentualnie zbyt mało (ok. 0,6 l ).

    0
  • #5 06 Gru 2015 22:04
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    To normalne w tych silnikach. Nawet przy sprawnym silniku tłok ma ślady jak po zatarciu - na płaszczu od strony ssania, czyli na powierzchni roboczej, wynikającej z siły bocznej suwu pracy. Z resztą do czterosuwów robi się tłoki z gorszych stopów aluminium, a co dopiero chińczyki mogą w ramach niskiej ceny zrobić... Jak się zatarł na sworzniu tłoka to masz szczęście że tłok nie pękł w pół i nie rozleciał się na kilka części. Teraz musisz zwrócić uwagę na otwór główki korbowodu, sworzeń musi wejść z luzem kilkunastu mikronów, bez specjalistycznych narzędzi (małej honownicy) pozostaje Ci wymienić cały wał korbowy. Pompka oleju i smarowanie - pompka służy do smarowania wałków rozrządu oraz do podania oleju do odrzutnika oleju w wale korbowym (smarowanie stopy korbowodu), reszta smaruje się rozbryzgowo. Co do poziomu oleju, wydaje mi się że należy sprawdzać tak jak w Hondzie (bez wkręcania korka). Niestety chyba nikt tej ważnej kwestii nie poruszył pisząc instrukcje serwisowe/obsługi do tych silników.

    0
  • #6 07 Gru 2015 18:30
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Naprawiam motory, wiec był zalany olejem i rozrząd też był mokry, wymiana wału, pomka sprawna i składam cylinder, wszystko ok bo odpalał i ładnie chodzi na obrotach, wyjechałem na ulice, 500m i cylek zatarty, a to chyba nie normalne zcieranie tłoka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    skuter 4t - zatarty tłok, górna część skuter 4t - zatarty tłok, górna część

    0
  • #7 10 Gru 2015 17:50
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Dziś zatar sie koleiny cylinder, błagam o pomoc, bo juz nie wiem co sie dzieje, wszystko sie dzieje po załozeniu nowego wału

    0
  • #8 10 Gru 2015 19:06
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego, czy masz na pewno zapewnione chłodzenie silnika. Czy założyłeś dokładnie osłony cylindra i głowicy, może nie założyłeś "wentylatora" na kole magnesowym. Objawy uszkodzenie takie, jakby silnik nie miał smarowania lub chłodzenia (chyba, że nabyłeś części o marnej jakości). Myślę, że po remoncie nie "katujesz" silnika.

    0
  • #9 10 Gru 2015 22:39
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    kolego wszystko złozyłem jak sie patrzy, to mój 5 silnik jaki remontowałem, ale ten jest moj i masakra, juz nie wiem co jest łapie go na 40 km na godzine gasnie, czekam minute odpala od strzała, jade dalej juz normalnie

    0
  • #10 10 Gru 2015 23:17
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego a nie masz syfu w karterach, zmieniasz olej za każdym razem, w oleju jest coś?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie zaciągło ci piachu z filtra powietrza, patrzyłęś tam czy jest czysto jak na lusterku to ścieżki?

    0
  • #11 11 Gru 2015 00:16
    robokop
    Moderator Samochody

    Brak smarowania. Chłodzenia pewnie też.

    0
  • #12 11 Gru 2015 10:23
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Powiedz jak brak smarowania i chłodzenia? Ja sądzę że jest wadliwy wał, bo po jego założeniu, wszystko sie pieprzy, a pompkę oleju sie ustawia jakoś tą zębatke względem wału? Czy obojętnie jak wsadze byle pompa miała strzałkę na dole?

    2
  • #13 11 Gru 2015 10:57
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Smarowanie tłoka jest tylko rozbryzgowe, może za mało oliwy lejesz albo masz syf w silniku.

    0
  • #14 11 Gru 2015 12:36
    robokop
    Moderator Samochody

    Grzegorz21v6 napisał:
    Powiedz jak brak smarowania i chłodzenia?

    Normalnie. Rozbryzgowo rozprowadzany olej smaruje i chłodzi tłok.
    Cytat:

    Ja sądzę że jest wadliwy wał, bo po jego założeniu, wszystko sie pieprzy,

    A na czym ta jego wadliwość ma polegać?

    0
  • #15 11 Gru 2015 13:07
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego autorze może wał jest obły i nie rzuca olejem, albo masz za krótką miarkę o 1cm, i za mało oleju lejesz, tak samo nie będzie smarowania.
    Tam wchodzi jakieś 700ml oleju i nie trwawola ani innego ''rzepakowego''.

    0
  • #16 11 Gru 2015 17:38
    Staszek49
    Poziom 34  

    Zwróć uwagę w jaki sposób zakładasz tłok - znak "IN" z większym wycięciem do góry a mniejszym do dołu. Zawory w tym silniku są różnych wymiarów, więc odwrotnie zamontowany tłok może kolidować z zaworem większym (ssącym). Sprawdź, czy po zatarciu silnika korbowód nie został skrzywiony.

    0
  • #17 11 Gru 2015 18:29
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska).
    Chyba że problem tkwi w jakości wykonania części, tj. tłok+cylindra (luz montażowy) oraz wału korbowego (może sworzeń korbowodu nie ma drożności).

    0
  • #18 12 Gru 2015 08:32
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Drodzy koledzy, miarka jest dobra, stan oleju prawidłowy, tłoki założone poprawnie, syfu brak w karterach, on normalnie odpala, raz jade 12km normalnie z prędkością 40-60km/h i nic chodzi jak złoto, a teraz jechałem z tatą i 30 słychać jal trze i gaśnie, odczekam chwile pali jadę juz normalnie, dla mnie to jest szok po prostu, skupiam się nad tą pompą olejowa czy nie powinna mieć swojego ustawienia względem wału

    0
  • #19 12 Gru 2015 09:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Więc masz uszkodzony napęd pompki - trybik albo na wale, albo na pompce siedzi luzno i nie napędza jej.

    0
  • #20 12 Gru 2015 10:16
    Grzegorz21v6
    Poziom 5  

    Właśnie o to chodzi ze pompka działa

    0
  • #21 23 Gru 2015 18:07
    Grzegorz21v6
    Poziom 5