Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 1.9 TDI AFN - Problem z dwumasą? Wymiana na sztywne koło czy dwumase?

emswisnia 06 Dec 2015 21:43 3426 13
  • #1
    emswisnia
    Level 15  
    Witam,

    Od pewnego czasu zauważyłem w swojej Ibizie że na wolnych obrotach słychać metaliczny dzwięk gdy wcisne sprzęgło to przestaje i po puszczeniu dopiero po jakimś czasie pojawia się z powrotem.
    Czy jest to objaw kończącego się koła dwumasowego?

    Czy jest szansa wymienić na sztywne koło w silniku AFN i czy warto oraz jakie są plusy i minusy takiej wymiany?

    Jak powinna być grubość tarczy sprzęgła?

    Czy takie zestawy będą pasować:
    http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.html
    http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.html

    Jest sens kupowania używanego koła dwumasowego


    Moderated By domex32:


    Odnośniki usunąłem.

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #4
    keepper45
    Level 9  
    Najrozsądniej jest założyć sztywne koło zamachowe ze szrotu i kupić nowe sprzęgło. Przerabiałem ten temat w swoich prywatnych samochodach (AFN / 1Z). Na nowy dwumas szkoda pieniędzy a używanego absolutnie nie zakładaj, tak samo nieregenerować!

    Pamietaj żeby tylko dobrać odpowiednie sprzęgło do sztywnego koła.
  • #5
    emswisnia
    Level 15  
    Czyli znaleźć np golfa 3 1Z albo ibizę 90KM i wymontować z niego sztywne koło i kupić nowe sprzęgło ale wówczas jakie to sprzęgło?
  • #7
    SEED_29
    Level 17  
    Sprzęgło zakładałem od VR6-tki, koło jak wyżej
  • #8
    bula17
    Level 22  
    Koło sztywne pasuje od 1Z ale wzdłużnego od poprzecznego ma inny wieniec na rozrusznik i nie pasuje .
  • #9
    Dawid W
    Level 15  
    Zdecydowanie zakładaj sztywne koło. Ja w swoim tolku założyłem pół roku temu i do tej pory nie widzę różnicy. A jak dobrać? poszedłem do zaufanego sprzedawcy powiedziałem co i jak i za niecałe 1000 plnów wziąłem koło zamachowe, tarczę, docisk, łożysko i śrubki. Zestaw valeo
  • #10
    spawacz81.
    Level 11  
    Kola zamachowe jak i cały zestaw mozna założyć z Golf 3 1.9tdi 90km/2.0 16v ,Passat B3/4 2.0 8v/16v ,Golf II 1.8 g60 PG, toledo 1 TDi jak i 2.0 ,golf4 1.9 tdi 90km AGR - ale tu nie zawsze byly 1 masy. Można jeszcze składać zestaw na VR6 ale na taczy z VR czasem dzwonią sprężynki w tarczy. Jest tylko 1 ale ,jezeli bada jakies mody grubsze i duzyyy NM na dole potrafi taki zestaw zamrowić 350NM@2000rpm, jezeli seria + chip spokojnie będzie latac komfortowo.
  • #11
    lleszek11
    Level 11  
    U siebie w pasku AFN założyłem sztywne i bardzo polecam. Sprzęgło chodzi dużo lżej niż na dwumasie.
  • #12
    emswisnia
    Level 15  
    To nie bawić się w dwumase tym bardziej koszt nowej i robocizna do auta które jest mało warte pewnie mija się z celem.

    Zastanawiam się czy taki zestaw byłby dobry:
    Link

    Na serwisie aukcyjnym można kupić już za 399zł.

    I do tego znaleźć używane koło zamachowe z aut wymienionych przez kolegę spawacz81.

    Wówczas do mechanika na wymianę i cieszyć się ciszą i spokojem :)
  • #14
    emswisnia
    Level 15  
    Temat rozwiązany ponieważ udało mi się wyrwać dwumase LUK 417001911 i łożysko oporowe SACHS 3151000388 i całość za 530zł z wysyłką.
    Teraz tylko czekać na montaż i weryfikacja czy będzie lepiej czy gorzej.

    Dziękuje wszystkim za rady i pomoc w temacie.