Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 MK2 - Szarpie kierownica przy gwałtownym przyspieszaniu - niezawsze

dayus 06 Dec 2015 22:03 2724 2
  • #1
    dayus
    Level 21  
    Dzień dobry,
    problem męczy mnie już pół roku, a mianowicie:
    podczas gwałtownego przyspieszania (choć nie zawsze) czuć drgania samochodu i drgania kierownicy.

    Zostało zrobione:
    - tarcze nowe
    - felga wyprostowana + wyważone na "0" (opony letnie 2013r)
    - zamienione na zimówki i wyważone na "0" (zimowe 2014)
    - półosie zregenerowane w jakimś zakładzie w Kłobucku
    - wymienione sprzęgłe + dwumasa na nowe
    - wymienione dwie poduszki pod silnikiem
    - wymieniona prawa polos na nowa GSP

    Po regeneracji półosi - problem ustąpił powiedzmy tak na 1-2 tygodni - wrócił po tym czasie i trżesie dlej tak samo.

    Jako,ze po regeneracji problem niejako został zażegnany, a wrócił po krótkim czasie, pomyślałem,ze regeneracja została spartaczona, dlatego prawa (dluższa) półos zostala wymieniona na nową (myśląc,że to ona moze powodować te drgania) na półoś z firmy GSP i o dziwo problem znowu ustapil, lecz znowu na krotki okres czasu- ok. 2 tyg.

    Nasuwa się pytanie,czy to raczej przypadek,że ten tydz-dwa tyg nie szarpało,czy może mój samochód jakoś wykrzywia te półosie?
    A moze to cos w skrzyni: łożyska, mechanizm dyferencjału.

    Jak sprawdzić, z której półosi pochodzą drgania?
  • #2
    Kune
    Level 24  
    A jak mechanizm różnicowy?
    Łożyska kół?

    Teoretycznie jeśli po wymianie półosi problem ustępuje, to na logikę to winowajca... Skoro półoś jest stosunkowo długa i masz starą to daj ją do sprawdzenia, komuś kto jest to wstanie sprawdzic dynamicznie.
  • #3
    dayus
    Level 21  
    Powiem tak: warsztat, ktory je regenerował dostał je spowrotem i stwierdził,że są sprawne. Prawa ze względu na to, że jest dłuższa i może w wiekszym stopniu powodować te bicia, została wymieniona na nową GSP,lecz problem po 2 tyg. powrócił.

    Lozyska kół nie były wymieniane, ale narazie nic nie huczy, mechanik nie stwierdził luzów.
    Dyferencjał - nie wiem jak sprawdzić.