Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa Sterownika, a dlugosci Magistral.

06 Gru 2015 23:35 2355 14
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich, tworze ten temat w celu dowiedzenia sie o dlugosciach magistral oraz szukam porad, jako ze jestem amatorem w tej dziedzinie na pewno lepiej bedzie jak zaczerpne porad od ludzi ktorzy sie na tym duzo lepiej znaja, a wiec przejde do rzeczy.

Planuje zrobic sterownik Pieca oraz Kolektorami.
    W sklad sterownika wchodzi
    8 czujnikow cyfrowych DS18B20
    2 moduly przekaznikow sterowane za pomoca I2C na kazdym z modulow znajduja sie 4 przekazniki
    2 wyswietlacze 2x-16 albo 4-16
    + kilka przyciskow potencjometrow i klawiatura.

Przedstawie mniej wiecej schemat blokowy sterownika. Budowa Sterownika, a dlugosci Magistral.

jak widac na schemacie sterownik bedzie centralny do ktorego beda sie schodzic wszystkie przewody, sterownik bedzie opieral sie na mikrokontrolerze ATMEGA328

A wiec przejde do pytan kierowanych w wasza strone.
    pewnie wiele pytan pojawi sie dopiero w procesie programowania albo tworzenia plytki.
    ale na poczatku zaczne od pytan dotyczacych odleglosci pomiedzy pojedyncyzmi komponentami

1.Czujniki Temeratry beda podlaczone poprzez magistrale OneWire, na jaka maksymalna odleglosc moge podciagnac ta magisrale ?

2.Wyswietlacze ktory jeden z nich bedzie znajdowal sie w odleglosci 10m od sterownika a drugi w innym budynku odleglosc okolo 40m, roywiazaniem byloby podlaczenie wyswietlaczy pod I2C ale z tego co czytalem ta magistrala sluzy jedynie do porozumiewiania sie pomiedz ukladami w odleglosci do w skrajnych pryzpadkach 30cm, z maksymalna dlugoscia do kilku metrow.
    W jaki inny sposob moge podlaczyc te wyswietlacze na odleglosc 40m

3. na etapie pisania programu na pewno bede mial wiele wiecej pytan.