Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I 1.4 8V 1993r. - Nastawnik biegu jałowego otwiera przepustnicę

07 Gru 2015 20:05 1686 12
  • Poziom 25  
    Witam, w Clio I nastawnik biegu jałowego na zgaszonym silniku jest tak wypchnięty że przepustnica jest cały czas otwarta. Po odpaleniu obroty ok 1400 obr/min. Jak go odkręcę to przepustnica się zamyka i obroty ok 750 obr/min. Piny w nastawniku 1i2 mają ok 5 Ohm 3i4 20 KoHm. Czy tak ma być ? Próbowałem go wcisnąć ale zaczyna brzęczeć pod ręką. Rys. poniżej.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 31  
    Kolego masz 1019 postów i jeszcze nie wiesz że należałoby podać przede wszystkim błędy , popatrzeć w parametry czy widzi bieg jałowy , bez tego dyskusja bezcelowa.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Daro122 napisał:
    Kolego masz 1019 postów i jeszcze nie wiesz że należałoby podać przede wszystkim błędy , popatrzeć w parametry czy widzi bieg jałowy , bez tego dyskusja bezcelowa.

    Nie wiem czy to sprawdzisz to tam pewnie tylko kody błyskowe.

    Rozumiem że pomiaru dokonałeś gdy trzpień był wysunięty.
    Podłącz baterie 9V pod zacisk 1 i 2 i poczekaj aż trzpień się wsunie (jeżeli się wysuwa to zmień polaryzacje) i wtedy zmierz rezystancję pomiędzy 3 i 4.
  • Poziom 25  
    Jakimś cudem połączyłem się ze sterownikiem i był 1 błąd "sygnał prędkości jazdy" bez numeru kodu usterki. Co do nastawnika to:

    PINY 1 i 2 to silniczek i jest ok bo jest 5Ohm;
    PINY 3 i 4 to zestyk biegu jałowego;

    Niestety odczyt parametrów był "na szybko" bo nie było czasu, jutro dokonam dokładnie podglądu testerem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Podłącz baterie 9V pod zacisk 1 i 2 i poczekaj aż trzpień się wsunie (jeżeli się wysuwa to zmień polaryzacje) i wtedy zmierz rezystancję pomiędzy 3 i 4.


    Dzięki jutro sprawdzę i dam znać. Pomiar dokonałem na wysuniętym trzpieniu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    3 Pin to sygnał do ECU 0V albo 5V w zależności czy jest bieg jałowy;
    4 Pin to masa;

    Dodano po 1 [minuty]:

    grala1 możesz mi powiedzieć kiedy jest informacja o biegu jałowym ? Dopiero jak trzpień jest schowany do końca ??
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Odwrotnie.
    Jak trzpień jest wsunięty to wtedy styk jest zamknięty.
    Styk jest w trzpieniu i gdy się wysuwa to schodzi ze ślizgu który przewodzi prąd.

    Renault Clio I 1.4 8V 1993r. - Nastawnik biegu jałowego otwiera przepustnicę
    Zdjęcie 2 - trzpień wsunięty
    Renault Clio I 1.4 8V 1993r. - Nastawnik biegu jałowego otwiera przepustnicę
    Zdjęcie 3 - trzpień wysunięty.
    Renault Clio I 1.4 8V 1993r. - Nastawnik biegu jałowego otwiera przepustnicę
  • Poziom 31  
    Jak by nie było info o biegu jałowym musi być jak puścimy nogę z gazu .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak styk jest w trzpieniu ale w normalnej pracy nigdy nie dochodzi do przerwania obwodu na ślizgach , chyba że na skutek awarii .
  • Poziom 25  
    Przetestowałem te nastawniki i wszystkie są ok. Po uruchomieniu silnika obroty ok 1500obr/min. Nie spadają i nastawnik biegu jałowego nie pracuje. Zauważyłem że jak podam napięcie na nastawnik i zamknę go to po ponownym włączeniu zapłonu nie rusza się ale po uruchomieniu silnika znowu otwiera przepustnicę i tak zostaje nawet po zgaszeniu silnika. Uszkodzony sterownik silnika ? Zdjęcie sterownika poniżej.
  • Poziom 25  
    Daro122 napisał:
    Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .


    Jest info o biegu jałowym i jest info o max wciśniętym gazie. Wszystko działa bez zarzutu. Widzi poprawnie położenie przepustnicy i temperaturę płynu chłodzenia.
  • Poziom 31  
    Przepustnica jakieś luzy , szczelność kolektora , jakie podciśnienie w kolektorze ssącym .Nastawnik otwiera przepustnicę bo tego żąda sterownik z jakiegoś powodu .
  • Poziom 25  
    Teoretycznie założyłem nowy nastawnik i włączam zapłon i nie powinien się ustawić do panujących warunków w silniku? Wszystko zaczyna się dziać dopiero po uruchomieniu silnika...
  • Poziom 31  
    Tak jak ci już napisałem nastawnik ustawia się tak jak tego żąda sterownik . Musisz przestudiować dokładnie parametry . Auto ma już swoją historię , osobiście wzbraniam się z kręceniem zaplombowanymi śrubkami ale czasem pół obrotu pomaga .Jeżeli już naprawę nic nie znajdziesz , porusz potencjometrem przepustnicy a obroty na pewno spadną . Musisz obserwować pracę sondy bo będzie to miało wpływ na skład spalin (oscyloskop).