Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus 1.8 tddi - Spadające ładowanie, dziwnie spadające obroty, błedy kompa

guciolukasz123 07 Dec 2015 20:25 3723 34
e-mierniki
  • #1
    guciolukasz123
    Level 15  
    Witam kolegów, Od pewnego czasu walczę w moim tddi z ładowaniem. Wymieniony regulator, później cały alternator na regenerowany, później w tym regenerowanym znów wymieniłem regulator i cały czas ten sam problem. Bez obciążenia ładowanie na poziomie 14,7, włączę światła 14,7 zacznę włączać wentylację to z każdym kolejnym biegiem spada coraz niżej, aż do 12.8. Nadal nie znalazłem rozwiązania i poszukując go natknąłem się na kilka dziwnych problemów. Zacznijmy od tego, że trzymając obroty na poziomie ok tysiąca ładowanie jest poprawne i nie spada. Jednak Kiedy trzymam 1k obrotów i wtedy włącznie dmuchawę, to obroty spadają na 750. Podłączyłem komputer i wywalił mi błąd P0110 - obwód IAT, czyli przepływomierz. Poprawiłem kostkę itp, usunąłem błąd, ponowne skanowanie P0110 zginął pojawił się P0515(też dotyczy przepływomierza), znów odpiąłem kostkę, oraz B2141. Od tamtego czasu już nic nie daje poprawianie kostki i usuwanie błędów. Pojawiają się cały czas.
    I teraz kilka pytań:
    1. Jakie są prawidłowe obroty w tddi bez dodawania gazu?
    2. Czy przepływomierz ma wpływ na wysokość obrotów silnika?
    3. Czy ktoś wie, dlaczego te błędy mogły się tak zmieniać? Dodam, że przepływka dostaje napięcie, Forscan pokazuje napięcie IAT w przedziale 3.8-4v, gdy włożę miernik w kostkę to jest 4,7v.
  • e-mierniki
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Sprawdź dokładnie wszystkie masy. Tam jest chyba taka jedna pod podstawą akumulatora, często jest zardzewiała. Sprawdź napięcie IAT względem masy przepływomierza.
  • #3
    guciolukasz123
    Level 15  
    Mógłbyś dokładnie napisać jak to sprawdzić? Dobrze rozumiem, że plus od miernika do kostki przepływomierza a minus do karoserii ? Bo w błędzie P0110 było właśnie napisane, że może być zwarcie masy.
  • e-mierniki
  • #4
    andexp
    Level 20  
    1. Focus 1.8 TDDI nie ma przepływomierza, to coś z wtyczką zaraz za filtrem powietrza to czujnik temperatury zasysanego powietrza.
    2. Obroty na wolnych wynoszą 850 rpm niezależnie od obciążenia.
    3. Sprawdź, a najlepiej wymień przewód prądowy od akumulatora do rozrusznika i alternatora lub chociaż wymień od alternatora na 16 mm2.
    4. Sprawdź lub wymień/dołóż masy.
    5. Dobrze by było sprawdzić oscyloskopem sygnał sterujący i powrotny do ECU z alternatora.

    Ale przede wszystkim prądowy do sprawdzenia zwłaszcza przy rozruszniku.
  • #5
    guciolukasz123
    Level 15  
    Wcześniej ładowanie spadało, kiedy włączałem podgrzewanie przedniej szyby bardzo mocne spadki, z 14.7 na 12. Spadało również gdy włączyłem nawiew na szybę na 3 lub 4 bieg, gdy mam na szybę włącza się automatycznie klima, gdy nawiew włączony jest na nogi, lub normalnie na nawiewy to ładowanie było ok. Obroty u mnie wynosiły 795-805 rpm na wolnych więc mniej niż piszesz. Zrobiłem tak jak pisałeś. Z tym, że nie wymieniałem przewodu ale dołożyłem 2, gdyż u mnie przewód idzie od aku do alternatora i zaprasowany jest przy rozruszniku. Tak samo zrobiłem z główną masą, po prostu dodałem 2 przewód. Dodałem też przewód do masy idącej od aku do karoserii, w tych które już były powymieniałem końcówki. Po wszystkim jednak efekt był, ale bardzo krótko. Wszystko było ok, przede wszystkim obroty na poziomie ok 850 rmp, ładowanie 14.6/7, z nawiewami, klimą i wszystkim innym. Efekt prysł gdy włączyłem podgrzewanie przedniej szyby. Spadły obroty silnika i spadło ładowanie. Od tamtego czasu obroty znów cały czas 795-805 rpm a ładowanie spada znów przy nawiewie na szybę przy 3,4 biegu.. Myślę, że problem u mnie jest gdzieś przy obrotach i szybie. Możliwe, że szyba robi jakieś zwarcie i dlatego spadają obroty? A po tych zabiegach podniosły się dlatego, że aku było odłączone i się zresetował komputer?
    Dodam jeszcze, że błędy o których pisałem w pierwszym poście po restarcie w forscanie się już nie pojawiają.
  • #6
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle?
    Tddi i TDci regulatory nie są zamienne.

    Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Mierzyłes to napięcie bezpośrednio na alternatorze?? Plus i masa miernika z alternatora
  • #8
    guciolukasz123
    Level 15  
    DJ ANNUS wrote:
    Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle?
    Tddi i TDci regulatory nie są zamienne.

    Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach.


    Nie mierzyłem, a powiedz mi jak to zrobić? po prostu odpiąć kostkę i z wtyczki regulatora powinienem mieć napięcie? Jakie powinno być prawidłowe? I jaki jest prawidłowy prąd pobierany przez alternator?
  • #9
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Nie odpinaj kostki, pobór prądu jest taki jaki odbiorniki pobierają byle nie był większy niż prąd znamionowy alternatora.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada?
    Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika?
    W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością steruje ECM, jeśli uzna, że akumulator jest naładowany to obniża napięcie generowane przez alternator.
  • #12
    mod22
    Level 28  
    Proponuję pomiar prądu z akumulatora przed i po włączeniu nawiewu.Coś mi tu wygląda że coś jest zbyt prądożerne.
  • #14
    guciolukasz123
    Level 15  
    @milejow - światła przygasają i spadają obroty nawiewów, kontrolka się nie pojawia

    @mod22 - pomiary robione kilka razy i wygląda to tak:
    - bez obciążenia: 14.7v,
    - na światłach: 14,7v,
    - światła plus nawiew na 1: 14,6v
    - światła plus nawiew na 2: 14,4v
    - swiatła plus nawiew na 3 : 14,2v
    - światła plus nawiew na 4 : 13.8v
    - światła plus przednia szyba 12.3v
    - światła, szyba przednia, i nawiewy na maxa 11
    I spada tylko przy nawiewach na szybę(włącza się wtedy klima), jak nawiewy ustawione na inne pozycję to spada najwyżej do 14,5, jednak po włączeniu przedniej szyby spadki są bardzo gwałtowne.

    @kiri33 alternator jest nowy( po regeneracji), na moim starym było to samo. Regulatorów z kolei było 4 i na każdym podobnie więc też raczej odpada...
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    @guciolukasz123
    Sprawdziłeś już te napięcie BEZPOŚREDNIO na alternatorze??? Plus i masa miernika. I zasilanie na 3 pinie regulatora.
  • #17
    guciolukasz123
    Level 15  
    @ladamaniac pisząc przednia szyba miałem na myśli jej ogrzewanie, a o nawiewach też gdy włączone są na szybę. Tak jak pisałem gdy nawiew jest w innej pozycji i nie działa klimatyzacja to ładowanie jest ok.

    @andrzej20001 sprawdzałem, różnica jest 0.1v czyli raczej dużo prądu nie gubi.

    Dałem do wymiany komutator od starego alternatora, jak wróci i będzie to samo to już pomysłu żadnego nie będę miał.
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    A zasilanie odniesienia na 3 pinie regulatora?
  • #19
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Dopuki się nie dowiemy poboru prądu, doputy nie wiadomo czy układ jest przeciążony.
    Alternator 105A.
  • #20
    guciolukasz123
    Level 15  
    @andrzej20001 albo ja coś źle rozumiem (bardzo możliwe gdyż jestem laikiem, i proszę o wyrozumiałość) albo nie da się zmierzyć tak jak mówisz. Regulator u mnie wygląda tak : Focus 1.8 tddi - Spadające ładowanie, dziwnie spadające obroty, błedy kompa więc kiedy kostka jest wpięta w regulator nie mam możliwości wsadzić tam końcówki miernika, chyba że pisząć "3 pin" nie masz na myśli 3 "bolca" na który wchodzi wtyczka? Jeśli natomiast chodzi o to ile v dochodzi do wtyczki to 3.9v.

    @dj annus mam tylko zwykły miernik gdzie jest max 20a, więc z tego co czytałem w sieci takim nie dam rady, potrzebne są do tego specjalne szczypce do mierzenia obciążenia?
  • #22
    DJ ANNUS
    Level 31  
    kiri33 wrote:
    A pasek czasem sie nie ślizga

    No kolego mikropasek w tddi prędzej się urwie niż ślizgnie.
  • #23
    kiri33
    Level 11  
    Ale koło może być lekko wyślizgane

    Dodano po 5 [minuty]:

    Na zimnym silniku po odpaleniu po 30s. sprawdż czy kółko jest gorące
  • #24
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Prędzej bym uwierzył z uszkodzone wolne koło ale nie, nadal myślę że właściciel przeciąża alternator.
  • #25
    mod22
    Level 28  
    guciolukasz123 wrote:
    bez obciążenia: 14.7v,
    - na światłach: 14,7v,
    - światła plus nawiew na 1: 14,6v
    - światła plus nawiew na 2: 14,4v
    - swiatła plus nawiew na 3 : 14,2v
    - światła plus nawiew na 4 : 13.8v
    - światła plus przednia szyba 12.3v
    - światła, szyba przednia, i nawiewy na maxa 11

    Mi chodzi o pomiar prądu nie napięcia.
  • #26
    DJ ANNUS
    Level 31  
    mod22 wrote:
    guciolukasz123 napisał:


    bez obciążenia: 14.7v,
    - na światłach: 14,7v,
    - światła plus nawiew na 1: 14,6v
    - światła plus nawiew na 2: 14,4v
    - swiatła plus nawiew na 3 : 14,2v
    - światła plus nawiew na 4 : 13.8v
    - światła plus przednia szyba 12.3v
    - światła, szyba przednia, i nawiewy na maxa 11



    Mi chodzi o pomiar prądu nie napięcia.

    Przy jakich obrotach to mierzone?
  • #27
    guciolukasz123
    Level 15  
    Wszystko mierzone na wolnych ok 800rpm. Przy ok 1k obrotów i wyżej ładowanie trzyma ok 14.5 i nie spada.
  • #28
    kiri33
    Level 11  
    według mnie to nic nie zmienisz a co jest z napięciem jak się nagrzeje woda do temp. 80.c
  • #29
    DJ ANNUS
    Level 31  
    guciolukasz123 wrote:
    Przy ok 1k obrotów i wyżej ładowanie trzyma ok 14.5 i nie spada.

    No to po co szukasz bolca skoro każdy w miarę rozgarnięty człowiek wie że alternator na jałowych ma ok 50% prądu znamionowego.
    Tak obiektywnie raczej mniej niż 50%.