Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 1.6 diesel - Trzęsie nadwoziem tylko na biegu

loku295714 07 Gru 2015 20:54 669 9
  • #1 07 Gru 2015 20:54
    loku295714
    Poziom 3  

    Witam.Tak jak w temacie trzęsie nadwoziem w czasie jazdy głównie przy prędkości 110-120 ale przy np 70 też.Głownie odczuwalne jest to na kierownicy gdy wyrzuci się na luz wszysko ucicha i nie ma wibracij i nie trzesie ,po dodaniu gaz nawet na max wibracji nie ma występują tylko na biegu teraz zaczął też strasznie klekotać przy przyspieszaniu ale czy to powiązane z trzęsieniem to nie wiem.Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    0 9
  • #2 08 Gru 2015 17:14
    loku295714
    Poziom 3  

    jakies propozycje panowie?

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Gru 2015 21:43
    SEED_29
    Poziom 17  

    Przeniesienie napędu do przeglądu, zwrócić uwagę na przeguby wewnętrzne

    Dodano po 2 [minuty]:

    ciężko to zdiagnozować, najlepiej rozłożyć przeguby i szukać nierówności, albo podmianka jak ma Pan takową możliwość

    0
  • #4 08 Gru 2015 22:28
    loku295714
    Poziom 3  

    a jak sprawdzic ktory przegub jest do wymiany?

    0
  • #5 08 Gru 2015 23:13
    Stanisław T
    Poziom 10  

    Przegub można sprawdzić w prosty sposób . Kierowca rusza z miejsca [trochę energiczniej ] z kierownicą mocno skręconą raz w lewo a następnie w prawą stronę a druga osoba stoi raz z lewej raz z prawej strony i nasłuchuje która strona puka \ uwaga aby nie przejechać gościa \ Niektóre auta mają na dłuższej półosi przeciw-wagę : dwie połówki skręcone z gumową podkładką - sprawdzić czy nie luźne. Wewnętrzne [od strony skrzyni ] przeguby trudniej sprawdzić ale one rzadko padają. Dla pewności warto sprawdzić wyważanie kół.

    0
  • #6 08 Gru 2015 23:21
    loku295714
    Poziom 3  

    A wie ktos jak sprawdzic wewnetrzne?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    a jakby je zamienic lewy na prawo a prawy na lewo?

    0
  • Pomocny post
    #7 09 Gru 2015 21:47
    Stanisław T
    Poziom 10  

    Według opisu wątpię aby to był wewnętrzny przegub ale kto wie... Wrzuć na luz pod-lewaruj + kobyłka jedno koło spróbuj pokręcić kołem i słuchaj czy coś niepokojącego nie słychać . Można odpalić silnik i wrzucić np 3 bieg ostrożnie obserwować czy nie występują wibrację , analogicznie drugą stronę. A gdyby naszła cię ochota wyciągać całe półosie z przegubami nie rób tego jednocześnie z obu stron. Jeśli wcześniej tego nie robiłeś daj sobie spokój i jedź do warsztatu. A tak przy okazji czy nie wpadłeś ostatnio w większą dziurę czy wysoki krawężnik ?

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Gru 2015 22:45
    SEED_29
    Poziom 17  

    ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały częściej niż zewnętrze, poza tym zewnętrzne trykają ale nie powodują wibracji, prędzej krzywa piasta. Moja propozycja sprawdzić czy nie ma bicia na tarczach ewentualnie piastach, później zdemontować jedną półoś bardziej podejrzaną, rozłożyć przegub wewnętrzny wypłukać kielich przegubu ze smaru i zrobić oględziny bieżni poziomych, osobiście wszystkie nierówności wyczuwałem palcem, tak samo wymacać kamienie przegubu, jeżeli nie ma podejrzanych miejsc wziąć sie za drugą stronę. pozdrawiam

    0
  • #9 09 Gru 2015 23:18
    loku295714
    Poziom 3  

    Sprawdzajac przeguby wewnętrzne luz jest około 1-2mm,czasami przy hamowaniu zaczynia szarpać kierownica a tarcze zostały wymienione miesiąc temu na nowe.Dzisiaj jechałem autostrada i najgorsze wibracje są przy 115 aż wszystko się trzęsie później trochę maleje i znowu ze wzrostem sie nasilaja na luzie nie ma ich wgl

    Dodano po 10 [minuty]:

    zacząć od lewego krótkiego przegubu czy prawego długiego który się częściej zużywa

    0
  • #10 10 Gru 2015 21:32
    SEED_29
    Poziom 17  

    hmm zaczął bym od długiego ale na to nie ma reguły. dłuższy dlatego że na nim powstaje większa dźwignia a co za tym idzie większy nacisk na bieżnie, tylko proszę pamiętać że to tylko moja sugestia podparta własnymi doświadczeniami

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo