Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2.0 16V Zalewa silnik, faluja obroty

kolcz0309 07 Gru 2015 21:46 1104 10
  • #1 07 Gru 2015 21:46
    kolcz0309
    Poziom 4  

    Witam, mój problem z Astra II 2.0 16v wygląda tak:
    Kiedy auto się zagrzeje, zaczynają falowac obroty od 1.5 tys do 3 tys.Normalnie auto ma trochę za
    Niskie obroty około 600 obr/min. Kiedy obroty zaczynają falowac czujnik temperatury pokazuje
    że temperatura silnika spada do minimum (na wskazniku). Jak auto zacznie normalnie pracować
    Czujnik pokazuje od razu normalna temperature silnika. Czasem podczas falowania obrotów
    Gasnie silnik no i wtedy zaczyna się gramat, nie można odpalić silnika, rozrusznik długo kręci
    Auto po długim ,,kręceniu'' zaczyna odpalać i wtedy strasznie moco kopci, tak jak by się zalewo,
    Na początku ciężko wkreca się na obroty. Problem pojawia sie zarówno na LPG jak i na benzynie. Dodam że nie zapala się żółta kontrolka silnika.
    Miał ktoś z was podobny problem ?

  • Fibaro
  • #2 07 Gru 2015 21:54
    Damnian
    Poziom 34  

    Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa, zły odczyt powoduje być może zbyt bogatą mieszankę.

  • #3 07 Gru 2015 22:02
    PKO86
    Poziom 11  

    Myślę podobnie, z tym że może nie łączyć poprostu koskta od tego czujnika

  • Fibaro
  • #4 07 Gru 2015 22:46
    kolcz0309
    Poziom 4  

    Dzięki, Panowie za odpowiedz :) Tylko czemu jeśli kostka czy czujnik nie działa, to problem pojawia się jak silnik się zagrzeje? obroty faluja a potem działa wszystko poprawnie ? Tzn mam na myśli odczyt temperatury silnika ze wskazówka wraca na swoje miejsce i silnik pracuje poprawnie.

  • #5 07 Gru 2015 23:19
    PKO86
    Poziom 11  

    Być może na początku silnik chodzi na czymś jakby "ssanie" i pomija odczyt temperatury, tzn do pewnego momentu.

  • #6 07 Gru 2015 23:46
    T5
    Moderator Samochody

    kolcz0309 napisał:
    Dzięki, Panowie za odpowiedz :) Tylko czemu jeśli kostka czy czujnik nie działa, to problem pojawia się jak silnik się zagrzeje? obroty faluja a potem działa wszystko poprawnie ? Tzn mam na myśli odczyt temperatury silnika ze wskazówka wraca na swoje miejsce i silnik pracuje poprawnie.



    Pomyśl, jaka jest dawka paliwa dla zimnego silnika a jaka dla ciepłego?
    Co się stanie jak dla rozgrzanego silnika zasymulujesz temperaturę ujemną?
    Jaka będzie wtedy dawka paliwa?

  • #7 09 Gru 2015 09:50
    kolcz0309
    Poziom 4  

    Ok, Panowie, wymienię czujnik temperatury i dam znać czy pomogło :)
    Dzięki za pomoc 😊

  • Fibaro
  • #8 09 Gru 2015 12:38
    cursor
    Poziom 30  

    To niekoniecznie musi być czujnik.
    Sprawdź wiązkę, czy przewód nie jest gdzieś zerwany.
    Często przy wtyku czujnika okazywało się, że jeden z przewodów był zerwany.

  • #9 03 Sty 2016 13:19
    kolcz0309
    Poziom 4  

    https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL4

    Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.

  • #10 07 Sty 2016 10:51
    cursor
    Poziom 30  

    Patrząc po schematach to licznik informację o temperaturze silnika dostaje ze sterownika silnika a z osobnego czujnika jak było dawniej.

    Więc czujnik temperatury dla sterownika silnika i licznika jest wspólny

  • #11 19 Kwi 2016 21:55
    kolcz0309
    Poziom 4  

    Panowie,
    Wymieniłem czujnik temperatury silnika i wszystko jest OK !
    Dzięki za pomoc ! :)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo