Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Stralis 450 - Wysokie spalanie 40l/100km

Tuning_Fun 07 Gru 2015 22:43 6609 28
  • #1 07 Gru 2015 22:43
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Witam serdecznie posiadam Iveco Stralis 450 E5 2011 rok . przebieg wg licznika ok 350 tyś km. Automat.

    Auto jest stosunkowo świeżo kupione, była to wersja standard na oponach 315/70 , kupione w Estoni, w PL założone opony 295/60 (przeróbka pod naczepę Mega).

    Pierwszy wyjazd ok 30l/100km (ładunek ok 5 ton...)
    Przełożony wkład mostu aby obroty silnika przy 90km/h wróciły z 1530 na 1350 obr/min
    Nie duża poprawa, może 1 litr mniej a moze kwestia ładunku, 2300km z ladunkiem do 5 ton ( PL-DK-PL) norma ok 28,5 litra , potem 500km 24t i całość podskoczyła do 32.50 litra.
    Pierwszy wyjazd normalnie ładowany po 24 tony czechy--belgia-niemcy SZOK 40 litrów na 100km, po Niemczech 38 litrów , po Polsce tak samo. Mega spalanie oleju ok 10-14 litrów na 6 000km.... Na górkach odpadał, słabł i reszta go brała
    Zrobiony remont silnika, tzn wymieniona tuleje (schody, widoczne oznaki zuzycia...) pierscienie, panewki + obrobka głowicy wraz z nowymi zaworami ( podobno były tak trzpienie wytarne) wymieniony cieknący wtryskiwacz adblue.
    Pierwsze kółku po wyjezdze ok 5000 km : nie pali oleju, spalania najmniej co przywiozło auto to 34.5 litra przy 24 t z Holandi do Granicy PL (płasko jak na stole) wiecej mocy, pod górki nie mieknie aż tak , górke zamiast na 9 biedu to na 11 wchodzi (identyczny ładunek/trasa).
    Znowu przeregulowane zawory / zapłon sprawdzony na pusto po PL 29-30 litrów, załadowane 5-6 ton to przez PL do Gdańsk-Zgorzelec 34 litry... Na trasie do Szwajcari spadło do 32 litrów.
    Turbina sprawdzona i porównana do nówki sztuki, na tym samym odcinku o tej samej porze, pompuje do 3.2 bara , kreci się do 69500 obrotów, ciagnie od dołu, chodzi poprawnie, ale strasznie chleje. Predkość oczywscie juz trzymana przez kierowce to 86-87 kmh.

    Mechanik który mi go robi a siedzi w Iveco tylko, nie dopuszcza opcji pompowtrysków, mówi ze trzeba poczekać az się ułoży (zrobione dopiero 6-7 tys) , proponuje podmienić wisko, tu widzi problem skali 2l/100km no i że powinien się ułożyć i zejść kolejne 2l/100km.

    Nie jestem przekonany o tym wyjściu, do 70km/h autko potrafi spalić normalne ilości paliwa ( 27litrów - fakt ale pusto) jak tylko dochodzi troche wiatru, lekko ladunku to od razu idzie w górę. Nie wiem czego już się doczepić. Moc ma, ale kosztem dużej ilości paliwa.

    Prosze o sugestię i ewentualnie co myślicie żeby mu wgrać soft silnika od modelu 450 EEV ... ? Będzie bardziej ekonomiczny ? Jeśli tak to czy macie namiar na dobrego elektronika który mi to ogarnie

    0 28
  • #2 16 Gru 2015 12:11
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Koledzy zero uwag ? Pomysłów ? Wisko sprawdzone, po zjezdzie z autostrady można je ręką ruszać , nie trzyma. Jak sprawdzić pompowtryski, co w nich sprawdzić ? tylko końcówki pod kątek rozpylania czy tez jego wydajność / ciśnienie ?

    0
  • #3 18 Gru 2015 00:09
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Może pełna regulacja silnika,skoro był po remoncie ustawienia fazy rozrzadu mogą być przestawione,no i wstepne ustawienie pompowtryskiwacz.Pełny test silnika.Ale 32,34 litry to jeszcze nie tragedia.Wymiana opon na inne wymaga przeprogramowania w kilku komputerach.To co wyświetla na desce nie do końca musi być wiarygodne.

    1
  • #4 18 Gru 2015 16:45
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Witam, wielkie dzieki za informacje . Luz na zaworach zrobiony, pompowtryski też *odkrecenie 180 stopni , na prostym kompe kat wtrysku pokazuje 13.99 stopnia na wolnych obrotach. Spalanie poki co srednio 38/100 pokazuje,ze tankowania raz go sprawdzilismy to 35 , ale w jedną strone 5ton ... ośka w górze i ogień. Z przeprogramowania co masz na mysli kolego ? zrobilem tylko kalibrajce tacho, predkosć na desce pokazuje 2km/h wiecej niz wg gps/navi, czyli standart

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ogień pojęcie względne , kierowca jedzie 85-86 ...

    1
  • #5 18 Gru 2015 17:34
    kwok
    Poziom 39  

    Silnik był remontowany - jak był ustawiany rozrząd? Tam jest dość skomplikowana procedura.

    0
  • #6 19 Gru 2015 08:43
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    silnik był ustawiony z powrotem, no wiesz, nie robiłem tego w serwisie ale chłopak robi tylko stralisy, fakt faktem że nie ustawiał go na zegar na pewno, ale w komputerze na wolnych obrotach pokazuje kąt wyprzedzenia wtrysku 13.99 stopnia, tak samo jak moje pozostałe 2 stralisy. Mam ciągle 2 błędy w adlbue o przekroczeniu NOX i zastanawiam się czy to może być cześciowa przyczyna. Myślałem że mój tester jest za cienki,ale sprawdze na 100% mam emulator do zamontowania

    1
  • #7 28 Gru 2015 20:04
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Wtryski sprawdzone w Boschu, otwarcie maja 300bar, parametry w normie, troche leją koncówki, ale sami powiedzieli że wątpię żeby pies był w nich pogrzebany.

    koledzy macie może manuala jak ustawić rozrząd na zegar? jutro przekładam miedzy autami wtryski, może coś z tego wyjdzie.

    1
  • #8 29 Gru 2015 06:26
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 29 Gru 2015 08:38
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    tacho zrobione po zmianie opon i przełozęnia mostu (byly zmieniane opony na mniejsze).

    A odpowiedz serwisanta w skrocie :
    Wtryski maja prawidłowe cisnienie otwarcia, jakieś tam czasy również, pracują poprawnie, parametry jeszcze się trzymaja w normie, ale samo rozpylanie juz nie jest tak jak być powinno. Ale ich zdaniem aż tak duże zuzycie paliwa to nie koniecznie powinno być spowodowane ich stanem. MIeli gorsze na maszynach i nikt nie skarzył sie na spalanie. Z ich doswiadczenia wymiana koncówek często to dopiero początek, bo nawet jesli teraz na maszynie hydrauliczna cześć jest sprawna i działa dobrze, to przy nowych koncówkach już nie są w stanie zagwarantować i zalecają nowe jak już. Jednak piew / dziś zmieniam pompowtryski od drugiego auta na podmiane i obydwoma się przejade na test po 100km aby sprawdzić czy jeden jest lepiej i jednoczesnie drugi gorzej.

    Iveco Stralis 450 - Wysokie spalanie 40l/100km

    0
  • Pomocny post
    #10 29 Gru 2015 17:28
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Gru 2015 17:43
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Rozumiem kolego, ja nie mam okazji często interpretować takich wyników bo mało się tego robi, masz gdzie to moze sprawdzić ? katalog z wartosciami bazowymi lub cokolwiek ?

    0
  • #12 29 Gru 2015 19:42
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 29 Gru 2015 21:26
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    no to są zaniżone, dziś nie udało się podmienić wtrysków, jutro to bede robił i sprawdzę oba auta na tym samym odcinku, jeśli to jest wina wtrysków to powinno się sytuacja odwrócić w widoczny sposób.

    Kolego a masz dostęp do serwisówki ? interesuje mnie ustawienie rozrządu żeby mieć na 100% pewność że jest wporzo

    0
  • #15 29 Gru 2015 22:29
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    może rysunki chociaż załapie, jeśli można kolego to mam ogromną prośbę : boryspiotr(malpa)poczta.fm

    1
  • #17 29 Gru 2015 22:56
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    petarda, jaki ruski kolego, toc to angielski :) akurat to nie stwarza mi dużej przeszkody. bardzo spoko matieriał , wielkie dzieki

    Kurde kolego ale to jest chyba Cursor 13 tylko co ? Jakimś cudem masz coś podobnego do Cursora 10 ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    chyba juz znalazłem, dzieki !

    0
  • #18 29 Gru 2015 22:57
    kwok
    Poziom 39  

    Ruski mam w komputerze a tego angielskiego na szybko poszukałem.
    Cursory są wszystkie tak samo zbudowane tylko różnią się wielkością :)
    Podaj kod silnika tzn to F3AE... itd czy co tam masz to może uda się dopasować coś z np agregatów prądotwórczych albo silników marynistycznych :).

    0
  • #19 29 Gru 2015 23:02
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    no bede próbował, juz sie obeznaje z tym :) wielkie dzieki, ja jakos miałem problem to wyszukać, jest w częściach ale się doszukam

    0
  • #21 01 Sty 2016 22:54
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Witam koledzy, od nowego roku ciągne dalej ten sam problem, pompowtryski przerzucone z drugiego auta, ten sam rok, silnik , oba auta jeden po drugim przejechały ten odcinek identycznie. Zero równicy w spalaniu ! Wtryski wykluczone a dla z obrazowania problemu :
    - Problematyczny niby Mega przejechane 340 tys po remoncie silnika 34.2 litra na pusto z podniesioną osią
    - drugi , normalny, 28,2 litra ... na 3 osiach naczepa
    Mam wrazenie że ten co ma mniejsze spalanie to dysponje troche wieksza mocą, inaczej pracuje troche skrzynia biegów, mam wrażenie że pracuje w niższym zakreie obrotów , mniej go kreci, predzej podbija bieg w góre, a pod obciążeniem dłuzej go trzyma bez redukcji ....

    Jutro omijam zasilanie paliwa , najlepiej bym chciał się z bańki podłączyc do pompy aby wyeliminować "opór" w podawaniu paliwa ( wiem że jak filtr sie przypycha to pierw norma leci na łeb na szyje a potem zaczyna się przerywanie ) oraz mam już na próbę przygotowany tłumik wypatroszony, pusty, żeby zbadać czy nie jest to wina zapchanego katalizatora ....

    Jeszcze jakies mniej lub bardziej desperackie pomysły ? Jeszcze muszę sprawdzić kwestia oprogramowania silnika, ktoś kiedyś pisał o tym na forum aczkolwiek nie podał szczegółów, że niby pada sterownik silnika i wgranie nowego oprogramowania zrobiło swoje... Dziś usłyszałem drugi raz o takich rzeczach tylko nie wiem jak do tego podejść ?

    1
  • #22 02 Sty 2016 09:54
    kakibara
    Poziom 28  

    W trasę bez katalizatora? rozumiem, że na twoją próbę ale i tak to nic nie da, jeżeli adblue pracuje dotychczas normalnie - wykaże usterkę i nici z testu, auto będzie słabe przez adblue, pisaliśmy na PW, i już dawno wskazywałem na ustawienie pierwszego wtrysku z zegarem uwierz nie ma możliwości ustawienia w Iveco rozrządu bez regulacji na pierwszym wtrysku - w dwóch z kolegą robimy to po kilka razy dla pewności. zawory regulujesz i wtryski, do tego moment dokręcenia (otwarcia oczywiście) wtrysku po regulacji to tylko 5 Nm. - sprawdz.
    P.S. oczywiście nie podważam umiejętności twojego mechanika,
    dwa były różnice bodajże w przejściu euro 4 na euro 5 w wałku rozrządu - ale tu mogę się mylić! - należy to sprawdzić w programie serwisowym. sprawdzany był na 100 % wałek czy nie ma wżerów? jeżeli jest problem z ustawieniem rozrządu - przekazywanej mocy i jest problem z dotryskiem adblue auto będzie samo - oczywiście żle próbowało dostosować moc do warunków jazdy - dlatego twoja skrzynia wachluje biegami.

    0
  • #23 02 Sty 2016 11:22
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam
    Jeśli jest duza różnica w spalaniu pusty-ładowny sprawdź ciśnienie w kołach. Na tym profilu minimum to 8,6-8,7 bar na napędowej i 8,5 na pierwszej osi i wleczonej. Sprawdź też filtr powietrza, duże obciążenie wymaga większego zapotrzebowania na powietrze.
    Dużo po inzynierach nie poprawisz (patrz 1post)

    0
  • #24 02 Sty 2016 14:44
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Ad blue jest odlaczone, wstawiony modulator do tych testów, dziś ominąłem filtr wstepny,zbiornik, podgrzewacz, podpialem paliwo na krotko do pompki wstepnej, zero roznicy, zaraz jade z tłumikiem. Musze zainwestować w zegar i sprawdzić ustawienie rozrządu może faktycznie, bo juz zaczynam wątpić w najbardziej oczywiste rzeczy. No te regulacje na bank mamy dobrze bo auta chodza wszystkie tak jak powinny , no jedynie ten zegar daje mi cien watpliwości na wolnych obrotach komputerem porównywałem kąt wtrysku z czujnika i się zgadzał.... Czy to może się odbić aż na 6 litrów

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Cisnienie tez rano sprawdzane, on cały czas 6 litrów wpierdziela wiecej nic inne, filtry wszystkie nowe i jeszcze raz paliwowy na silniku wymienione.....

    0
  • #25 11 Sty 2016 20:39
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Witam koledzy, auto ustawione na zegar , dodatkowo w sterowniku skrzyni biegów zmieniliśmy zapisane w nim przełożenie tylnego mostu. Po wyjezdzie przez Polske Gdynia - Gorzyczki ok 15 ton według komputera 39 litrów znowu... Po tankowaniu niby 36.4 litra . Czechy/Austria/Włochy ośka się podniosła w naczepe i niby spadł jakies 2 litry. Suma sumarum skrzynia zaczęła szybciej zmieniać biegi, zmiana w mocy nie odczuwalna, jedynie co nie wiem dlaczego to spalanie chwile wzrosło po tym ustawieniu do 2.5litra/h .... przed tym ustawieniem rozrządu było 1.4-1.5 co też jest zbyt dużo ;/

    Jedynie co mi pozostało to przeprogramować sterownik silnika, nie wiem czy inny program czy coś ala chip tuning, nie wiem cokolwiek innego niż ma w sobie może pomoże. Testy na easy kompresji, wtrysków i tak dalej nic nie wykazały... Jest OK.

    Powoli to juz zaczyna mnie dobijać... Koledzy jakieś jeszcze opcje ?

    0
  • #26 01 Gru 2016 15:14
    rafhel
    Poziom 11  

    Powiedz kolego czy poradziles sobie z problemem,bo mam ten sam klopot .
    Stralis 2011 rok eev pali po 50l/100km,niby moc ma prawidlowa,nie dymi,pali bez problemu tylko czasami zapala sie blad NOX`a.

    0
  • #27 01 Gru 2016 16:31
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    wiesz co wsadziłem my CHIP na 500km trochę spadło , no i remoncik silnika przeszedł, suma sumarum mam Mege to oznacza wieksze spalanie, teraz ogólnie się "ulozył na 33" ale nie zeby jakies tony woził, jest ciagle oszczedzany. A tak to nic konkretnego specjalnego.

    0
  • #28 01 Gru 2016 22:09
    rafhel
    Poziom 11  

    U mnie okazalo sie ze ktos wlozyl emulator adblue ale nie wiem czy to moze miec wplyw na az takie spalanie. Moje auto ma 330 tys przebiegu nie bierze oleju itp. wiec mysle ze remont mnie nie czeka.
    Dam znac co sie dzieje po wywaleniu chinskiego wirusa.
    Pozdrawiam

    0
  • #29 01 Gru 2016 22:53
    Tuning_Fun
    Poziom 8  

    Mi po emulatorze w innym aucie zaczelo wiecej palic o ok 2-3 litry.

    0