Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra c - Wariująca przepustnica

vasteq 08 Gru 2015 10:20 3924 21
  • #1 08 Gru 2015 10:20
    vasteq
    Poziom 18  

    Vectra C 2004, benzyna/gaz 2.0T- silnik z20Net

    Po porannym odpaleniu auta zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie doszło do spadku mocy auta- nie przyspieszał, zachowywał się jak 2 tonowa ciężarówka. Ledwo wchodził w ponad 2 tys obrotów, czasami miałem wrażenie że 2tyś to maks jaki może osiągnąć. Myślałem że może tryb awaryjny się załączył (chociaż nigdy mi się nie załączał pomimo notorycznie palącej się kontrolki sondy lambda). Na postoju silnik pracował nierówno (jakby na odłączonej cewce). Po zgaszeniu i odpaleniu auta chwilowo wróciło do normy, przyspieszał normalnie, turbo działało. Ale za jakiś czas znowu dostał spowalniacza. Myślałem że przepustnica do czyszczenia bo kiedyś jak była zabrudzona to pamiętam że dostawał muła na 1 i 2 biegu a od 3 zaczynał normalnie przyspieszać. Po czyszczeniu wtedy wszystko wróciło do normy. Ale raczej teraz to co innego. Teraz kilka razy po odpaleniu auta na luzie zaczęły mu rosnąć obroty bez wciskania pedału gazu - wystraszyłem się bo myślałem że to turbo się zacięło. Tempomat przestał działać. W Opcomie wyszły takie błędy:

    P0638 - Sterowanie przepustnicy - usterka
    (00) - Nie występuje

    P1523 - Sterowanie przepustnicy - usterka
    (00) - Nie występuje

    Miał ktoś coś podobnego? Jak auto ostygnie to przez jakiś czas jest ok. Ale problem powraca.

    Możliwe że to tempomat zwariował? Mógłbym go na próbę wyłączyć w Opcomie tylko niech mnie ktoś poinstruuje.

    0 21
  • #2 08 Gru 2015 11:08
    ghrki
    Poziom 15  

    W oplach czesto zaciera sie sie silniczek przeplywomierza powietrza. Zdemontuj i przesmaruj np. Wd 40. W sumie wystarczy prysnac. Nie jest to co prawda fachowa naprawa ale pomoze doraznie zdiagnozowac usterke. Oczywiscie zakladam ze fitr powietrza jest ok. Sprawdz potem styki moze ktores zasniedzialy. Zdazalo sie tez ze fiksowala sonda lamba.

    1
  • #3 08 Gru 2015 11:46
    vasteq
    Poziom 18  

    U mnie przepływka jest taka. AFHH60M-18

    To mówisz ze tu gdzieś jeszcze jest silniczek?

    Wyjalem to i wygląda jak na zdjęciu, ale po wyjeciu przeczytałem gdzieś ze nie zaleca się wyjmowania tego z rury bo trzeba będzie przeprowadzić kalibrację. No ale już po ptakach. Czy mam tu jeszcze zdemontować obudowę?

    Opel vectra c - Wariująca przepustnica

    1
  • #4 08 Gru 2015 12:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zostaw w spokoje przepływkę , bo zepsujesz.
    Tam jest przepustnica zmotoryzowana , nią należy się zająć , a szczególnie jej sterowaniem!

    0
  • #5 08 Gru 2015 12:59
    ghrki
    Poziom 15  

    Wiem ze nie zaleca sie, tak samo jak niezaleca sie stosowania zamiennikow. Ale wymontowalem to u tescia i przesmarowalem i przestal tanczyc na obrotach. Ople generalnie maja slaba elektronike-delikatna.
    Przeplywowka byla zamontowana na wezu dolotowym powietrza.

    0
  • #8 08 Gru 2015 15:20
    cursor
    Poziom 30  

    ghrki napisał:
    silniczek przeplywomierza powietrza.

    A co to takiego?

    ghrki napisał:
    Szukaj czegos takiego

    Takiego czegoś w vectrze C nie uświadczysz.

    Vectra C jak już wspomniał emeryt2, przepustnica jest sterowana przez ECU, a nie na linkę. Błąd dotyczy silniczka w niej.

    Może to być wina przepustnicy, bądź też sterownika silnika.

    0
  • #9 15 Gru 2015 11:18
    vasteq
    Poziom 18  

    Byłem u mechanika, rozkręcił przepustnice, nie była bardzo zabrudzona. Umyl ja, przeczyscil styki w kostce przepustnicy i kostce sterownika komputera. Ale to nic nie pomogło. Zasugerowal że to wina elektryki przepustnicy. Podał adres do kogoś kto zajmuje się regeneracja przepustnic. I chyba będę musiał ją tam wysłać. Bo elektronika zapuszkowana jest pod dekielkiem i będzie ciężko samemu ja otworzyć. Chyba że kupię gdzieś używkę

    1
  • #10 18 Lip 2016 08:44
    rino007
    Poziom 2  

    przepraszam że odkopuję temat ale mam identyczny problem jak Ty i jestem ciekawy czy udało się go zdiagnozować

    1
  • #11 18 Lip 2016 21:16
    vasteq
    Poziom 18  

    Wymieniłem całą przepustnicę na inna (oryginalna ale używana) i problem zniknął. Po kilku miesiącach wystąpił podobny problem ale tylko podczas odpalania na zimno - muszę auto odpalać 3-4 razy żeby zaskoczyło na benzynie, a jak odpalę na samym gazie (w trybie awaryjnym gazu) to odpala lepiej. W trakcie jazdy juz jest ok i po zgaszeniu odpala normalnie. Więc najprawdopodobniej walnięta jest teraz pompa lub filtr paliwa którego wymieniałem raz w przeciągu tych ponad 100 tyś km. Bo wygląda to tak jakby pompa dawała za niskie ciśnienie (mechanik to zasugerował zaciskając ręką wężyk paliwa). Dziś wymieniłem filtr i jutro rano się okaże czy pomogło.

    1
  • #12 18 Lip 2016 21:39
    rino007
    Poziom 2  

    dzięki zamawiam przepustnicę

    0
  • #13 14 Maj 2018 13:34
    vasteq
    Poziom 18  

    Znowu mam problem prawdopodobnie z przepustnicą, albo sondą lambda. Wchodzi w tryb awaryjny i muli, szarie,chodzi jak ciągnik. Jak pisałem miałem dwa razy takie problemy, w pierwszym przypadku pomogła wymiana przepustnicy (była czysta więc musiała paść elektronika) a drugi raz pomogła wymiana lambdy. Teraz mając starą przepustnicę chciałbym na jej przykładzie zdemontować ją i sprowadzić zimne luty. Ale po otwarciu moim oczom ukazało się coś takiego.


    Opel vectra c - Wariująca przepustnica


    Jak teraz zdjąć ten plastik? Chyba trzyma go trzpień klapy. Czy wystarczy może odkręcić śrubki klapki czy potrzeba coś więcej?

    Opel vectra c - Wariująca przepustnica

    Opel vectra c - Wariująca przepustnica

    0
  • #15 18 Maj 2018 18:43
    vasteq
    Poziom 18  

    A czymś innym można wyczyścic? Po otwarciu dekielka zauważyłem jakiś czarny proszek. Czy coś się w tym potencjometrze wytarło może? Słyszałem o zimnych lutach w przepustnicy na płytce ale jak się do nich dostać? Są chyba głębiej.

    0
  • #16 18 Maj 2018 23:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    rs07 napisał:
    Spróbuj przeczyścić sprajem do czyszczenia- regeneracji potencjometrów.

    A co to takiego? Jak ścieżki się wysypały to już tu nic oprócz NOWEJ przepustnicy ni epomoże na dłużej.

    Luty widać gołym okiem że są całe.
    Mnie bardziej ciekawi jaki masz reduktor i wtryski gazu.

    0
  • #17 21 Maj 2018 21:30
    vasteq
    Poziom 18  

    reduktor wymieniony na nowy, możliwe że wtryski padają, ale tak się dzieje zarówno na PB jak i LPG.
    W starej przepustnicy zauważyłem takie blaszki i na nich zdartą jakąś powłokę bądź lut. Wie ktoś co to i czy możliwe że to lut?

    Opel vectra c - Wariująca przepustnica

    Opel vectra c - Wariująca przepustnicaOpel vectra c - Wariująca przepustnica

    Ponadto po otwarciu było coś takiego.

    Opel vectra c - Wariująca przepustnica

    0
  • #18 25 Maj 2018 10:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy.
    Poruszając klapą przepustnicy oporność płynnie ma się zmieniać(nie dotyczy silniczka).

    0
  • #19 29 Maj 2018 22:11
    vasteq
    Poziom 18  

    Tylko co mi to da skoro nie wiem jak rozebrać dalej przepustnicę? Najchętniej to dałbym ja do renowacji bo to już druga przepustnica która padła (pierwsza od nowości i druga używka). Zna ktoś kogoś kto się tym zajmuje? Zamówiłem kolejna przepustnice z 2007 r i problem ustał, a były podejrzenia wypalonych gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą. Zrobiłem kompresję silnika, wyszło na 3ech cylindrach 12 bar a na 4tym 10,5bar. Co o tym sądzicie? Ponadto ostatnio jeździłem na PB bo na gazie pracował jeszcze gorzej a nawet gasł i śmierdziało gazem. Okazało się że padły wtryski Hana które zrobiły już 170 tyś, zawiesiły się w pozycji otwartej i podawały strumień gazu do silnika przez co było go czuć. Wymienione już na nowe AC. Także wszystko się posypało, sam nie wiem co padło pierwsze i czy padnięta przepustnica miała wpływ na wtryski, chociaż i tak kwalifikowały się do wymiany po takim przebiegu.

    0
  • #20 29 Maj 2018 22:26
    robokop
    Moderator Samochody

    emeryt2 napisał:

    Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy.
    Daj sobie spokój.
    vasteq napisał:
    Tylko co mi to da skoro nie wiem jak rozebrać dalej przepustnicę?
    A po co chcesz ją rozbierać? Sam i tak nic nie naprawisz.
    vasteq napisał:
    Najchętniej to dałbym ja do renowacji bo to już druga przepustnica która padła (pierwsza od nowości i druga używka). Zna ktoś kogoś kto się tym zajmuje?
    Nawet nie zadałeś sobie trudu żeby wpisać frazę w google. A linki już od góry wyskakują.
    vasteq napisał:
    Zrobiłem kompresję silnika, wyszło na 3ech cylindrach 12 bar a na 4tym 10,5bar.
    Silnik na granicy zużycia. Nie ma błędów wypadania zapłonów?

    0
  • #21 30 Maj 2018 07:49
    vasteq
    Poziom 18  

    Widziałem na allegro ofertę za 450 zł, ale jeśli tutaj znajdzie się ktoś godny polecenia to wolałbym oddać do kogoś z forum i dać zarobić.
    Jaka powinna być prawidłowa kompresja 14bar na każdym?
    Błąd wypadania zapłonu jest na 4 cylindrze gdzie jest 10,5. Zdaję sobie sprawę że czeka mnie regeneracja głowicy.

    0
  • #22 30 Maj 2018 08:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Więc daj spokój przepustnicy, a zajmij się głowicą tymczasem.

    0