Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus 1.8 tdci 2003r mk1 lejace wtryski a cisnienie na listwie

08 Gru 2015 15:55 3585 7
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich mam do was zapytanie .
    Miałem zrobioną próbę przelewów wtryskiwaczy i stwierdzono ze wszystkie 4 leją.
    Moje pytanie brzmi czy przelewy powodują słabsze ciśnienie na listwie wtryskowej co prowadzi do migajacej kontrolki świec zarowych.
    Objawem jest to że podczas wyprzedzania bieg 4 i 5 gdy chcę wyprzedzić zapala mi się kontrolka świec sądowych a następnie kontrolka silnika.
    Proszę o jakieś podpowiedzi
  • Poziom 17  
    Wtryski do regeneracji i będzie dobrze, kontrolki reagują prawidłowo a i paliwo pod mikroskop czy nie ma opiłków
  • Poziom 10  
    Diagnoza
    Uszkodzone wtryski czyli zaworki oraz końcówki wtryskiwacza mam nadzieję że to tylko to będzie problemem.
    Koszt robocizny to ok 2700zł
  • Poziom 16  
    Zaworki są po 250 zł to masz tysiąc plus robota 4sztuk to 120 zł.Drogo cię wyszły te końcówki.Sprawdż tu po ile są końcówki www Gaz Parts -Bulowice.Ale co mechanik to inna cena.Koncówki są po 130 zł sztuka plus uszczelki ok 25 zł to masz 1550 materiał to bardzo droga ta robocizna.
  • Poziom 27  
    szympi69 napisał:
    Miałem zrobioną próbę przelewów wtryskiwaczy i stwierdzono ze wszystkie 4 leją.
    Moje pytanie brzmi czy przelewy powodują słabsze ciśnienie na listwie wtryskowej co prowadzi do migajacej kontrolki świec zarowych.
    Choć przelewające mocno wtryski (lejące to jest co innego) powodują spore straty ciśnienia na listwie i mogą powodować wchodzenie układu w tryb awaryjny, to jest jedno ale: tak się dzieje przy wypracowanej już pompie wtryskowej. Regeneracja wtryskiwaczy pomoże na jakiś czas, ale to jest tylko odroczenie wyroku - może na 10 kkm, może na 20 kkm. Pompa też najczęściej wymaga regeneracji...
    Jako przykład przytoczę zdarzenie, kiedy to trzeba było po 30 sekundach przerwać próbę przelewową, bo paliwo już lało się strumieniem na ziemię ze zbiorniczka na jednym z wtryskiwaczy. Układ jednak nie wchodził w tryb awaryjny, a próba była robiona, bo silnik nierówno pracował na wolnych obrotach. Ale pompa była świeżo zrobiona, pomierzona i sprawdzona na stanowisku i miała duży zapas wydatku.

    Jeżeli regenerację wtryskiwaczy (wymianę przelewających zaworków) robi się po przebiegu rzędu 200kkm, to nie ma co oszczędzać i warto zawsze wymienić także końcówki rozpylaczy. Kiedyś stary, doświadczony pompiarz powiedział mi: po stu tysiącach nie ma wtrysków które nie leją - pytanie tylko jak bardzo. A ocena jest zawsze mocno subiektywna.
    Wymiana lejących końcówek zdecydowanie poprawia zachowanie się silnika w wyższym zakresie obrotów, powyżej 3000 obrotów. Poprawa dolnego zakresu jest nieco mniej odczuwalna.
  • Poziom 10  
    witam kolegów
    auto po regeneracji wtrysków przejechało ok 300 km i zgasło bez jakichkolwiek objawów.
    Auta nie mogę odpalić nawet na samostarcie załapie i gasnie.
    Byłem na kompie i stwierdzono p2288 oraz p2291 czy wiecie co sie z tym autem dzieje?
  • Poziom 17  
    pisałem wcześniej aby sprawdzić paliwo co z tego że zregenerowano wtryski jeżeli opiłki je załatwiły, pobierz próbkę paliwa z listwy i pod mikroskop, poczytaj o pompach delphi, sekcja ssąca zaczęła sypać opiłkami, prawdopodobnie do wymiany
  • Poziom 10  
    Mam pytanie Droga jest naprawa takiej pompy i co tam się psuje?

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:

    W temacie paliwa to filtr paliwa był rozcinany celem sprawdzenia ewentualnych opilkow. Był czysty.
    A za co odpowiadają te kody błędów i co to na za wpływ na odpalenie auta.