Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

xsimS337 08 Gru 2015 16:51 2082 36
  • #1 08 Gru 2015 16:51
    xsimS337
    Poziom 3  

    Witam wszystkich,
    Mój stary monitor Actina 17LM CY 765-780 nagle zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się, tylko raz dioda świeciła na żółto w panelu ale teraz już nic nie świeci kompletnie martwy. Na matrycy nie widać obrazu przy użyciu latarki.
    Bardzo proszę osób którzy znają się na monitorach lcd którzy mogli by mi pomóc znaleźć przyczynę usterki, ponieważ to mój jedyny monitor. Pozdrawiam
    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

    0 29
  • #2 09 Gru 2015 14:04
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    Mój stary monitor Actina 17LM CY 765-780 nagle zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się, tylko raz dioda świeciła na żółto w panelu ale teraz już nic nie świeci kompletnie martwy.

    Przewód zasilający sprawny, bezpieczniki?

    0
  • #3 13 Gru 2015 10:24
    dzimi
    Moderator

    Czy masz stabilne napięcia zasilające: +12V, +5V. Jakiekolwiek pomiary?

    1
  • #4 15 Gru 2015 22:58
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Przewód zasilający sprawny, bezpieczniki?


    Tak sprawny

    dzimi napisał:
    Czy masz stabilne napięcia zasilające: +12V, +5V. Jakiekolwiek pomiary?


    Zasilacz zewnętrzny, napięcie stabilne na wyjściu 12V, na głównej przetwornicy 5V i 3.3V jest 12V i 0V jak na zdjęciu i jedna dioda zaznaczona pokazuje zwarcie nie jestem pewien ale według kolorów jakie mają paski to powinno mieć gdzieś 20 Ohm

    Do inwertera napięcia dochodzi 12V a z płyty głównej do elektroniki matrycy na jednym pinie gniazda 12V reszta 0V
    na panelu jest 7V i 5V dioda nie świeci

    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

    0
  • #5 16 Gru 2015 16:39
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    jedna dioda zaznaczona pokazuje zwarcie nie jestem pewien ale według kolorów jakie mają paski to powinno mieć gdzieś 20 Ohm

    To jest opornik nie dioda i raczej jest sprawny, nie trafiłem jeszcze na zwarty opornik, ale wszystko jest możliwe.
    Dla pewności wylutuj jedną stroną i zmierz.
    xsimS337 napisał:
    pinie gniazda 12V

    Między tym pinem, a matrycą nie ma bezpiecznika?

    0
  • #6 17 Gru 2015 16:58
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    To jest opornik nie dioda i raczej jest sprawny, nie trafiłem jeszcze na zwarty opornik, ale wszystko jest możliwe.
    Dla pewności wylutuj jedną stroną i zmierz.


    Jedną stronę opornika wylutowałem i jest zwarty, a na padach w miejscach dla opornika pokazuje 277 Ohm

    mariuszw19640717 napisał:
    Między tym pinem, a matrycą nie ma bezpiecznika?


    Na płycie głównej do gniazda JP1 dochodzi 12V na jednym pinie a reszta 0V nie widzę w pobliżu bezpiecznika.

    Na przetwornicy głównej jest 12V i 0V zamiast 5V i 3.3V więc raczej coś na płycie padło

    0
  • #7 17 Gru 2015 20:38
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    Jedną stronę opornika wylutowałem i jest zwarty,

    Mierzysz na zakresie Ω.
    xsimS337 napisał:

    Na przetwornicy głównej jest 12V i 0V zamiast 5V i 3.3V więc raczej coś na płycie padło

    Zmierz napięcia na zaznaczonych elementach.

    0
  • #8 18 Gru 2015 16:39
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Mierzysz na zakresie Ω.


    Tak

    mariuszw19640717 napisał:
    Zmierz napięcia na zaznaczonych elementach.


    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

    0
  • #9 18 Gru 2015 18:57
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    D12 sprawna?
    Nie ma więcej stabilizatorów z drugiej strony płyty?

    0
  • #10 18 Gru 2015 20:52
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    D12 sprawna?


    raczej tak, pokazuje 96 Ohm, tylko jak wylutowałem ten opornik zwarty to wtedy D12 pokazał 175 Ohm

    mariuszw19640717 napisał:
    Nie ma więcej stabilizatorów z drugiej strony płyty?


    nie, z drugiej strony nic nie ma.

    Jak mierzyłem napięcia zauważyłem że w momencie gorący robi się układ LM4838MTE ale on jest dla audio więc raczej nic z tym nie ma wspólnego.

    0
  • #11 18 Gru 2015 21:31
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    raczej tak, pokazuje 96 Ohm, tylko jak wylutowałem ten opornik zwarty to wtedy D12 pokazał 175 Ohm

    To raczej uszkodzona, dla pewności sprawdź na zakresie ,,dioda" po wylutowaniu jedną stroną.
    Opór wymień na sprawny.

    0
  • #12 21 Gru 2015 19:16
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    To raczej uszkodzona, dla pewności sprawdź na zakresie ,,dioda" po wylutowaniu jedną stroną.
    Opór wymień na sprawny.


    Wylutowałem diodę D12 i pokazuje 175 Ohm, wylutowałem jeszcze raz opornik i jest zwarty na zakresie "dioda" piszczy i pokazuje 0. To który jest uszkodzony ?

    0
  • #13 21 Gru 2015 19:26
    dzimi
    Moderator

    xsimS337 napisał:
    Wylutowałem diodę D12 i pokazuje 175 Ohm
    - czy dokonujesz pomiaru na zakresie "dioda" czy na rezystancji? Dioda w jedną stronę powinna przewodzić w drugą już nie. Dla kontroli możesz sprawdzić inną diodę na układzie i wtedy zobaczysz jakie powinny być wskazania na mierniku.
    xsimS337 napisał:
    wylutowałem jeszcze raz opornik i jest zwarty na zakresie "dioda" piszczy i pokazuje 0.
    - a jaką powinien mieć wartość według oznaczeń na obudowie? Jeśli niską rezystancję to miernik może piszczeć.
    Co prawda nadal nie wiemy jakim miernikiem się posługujesz.

    0
  • #14 21 Gru 2015 21:10
    xsimS337
    Poziom 3  

    dzimi napisał:
    - czy dokonujesz pomiaru na zakresie "dioda" czy na rezystancji?

    Na zakresie "dioda"
    dzimi napisał:
    Dioda w jedną stronę powinna przewodzić w drugą już nie.

    Dioda D12 w jedną stronę przewodzi, w drugą nie. To raczej jest sprawna.
    dzimi napisał:
    - a jaką powinien mieć wartość według oznaczeń na obudowie?

    Kolory pasków: czerwony, czarny, biały i złoty to prawdopodobnie powinien mieć wartość 20.9 Ω
    dzimi napisał:
    Jeśli niską rezystancję to miernik może piszczeć.

    Tak, mój miernik jak ma jeszcze 20 Ohm to piszczy ale ten opornik ma 0 - zwarcie
    dzimi napisał:
    Co prawda nadal nie wiemy jakim miernikiem się posługujesz.

    M830BUZ

    0
  • #15 22 Gru 2015 08:46
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    Na zakresie "dioda"

    Na tym zakresie mierz diody i tranzystory, ciągłość obwodu, a na zakresie pomiar oporu oporniki.
    xsimS337 napisał:
    To raczej jest sprawna.

    Zmierz na zakresie ,,dioda" to, będzie wiadomo.
    dzimi napisał:
    ale ten opornik ma 0 - zwarcie

    Wymień na sprawny.

    0
  • #16 22 Gru 2015 11:10
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    a na zakresie pomiar oporu oporniki.

    opornik - ustawiłem na zakresie pomiar oporu 200Ω i pokazuje 00.5Ω
    mariuszw19640717 napisał:
    Zmierz na zakresie ,,dioda" to, będzie wiadomo.

    Dioda - D12 na zakresie "dioda" pokazuje 175 w jedną stronę a w drugą nie przewodzi

    0
  • #17 22 Gru 2015 13:54
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    opornik - ustawiłem na zakresie pomiar oporu 200Ω i pokazuje 00.5Ω

    Uszkodzony do wymiany.
    xsimS337 napisał:
    Dioda - D12 na zakresie "dioda" pokazuje 175 w jedną stronę a w drugą nie przewodzi

    Wartość wskazuje na diodę Schottky'ego, tylko dlaczego na anodzie jest 0V, jest połączona z masą?

    0
  • #18 22 Gru 2015 17:38
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Wartość wskazuje na diodę Schottky'ego, tylko dlaczego na anodzie jest 0V

    Więc powinno być na anodzie napięcie a na katodzie OV czyli wychodzi na to że jest zwarcie do "+" ponieważ jak wylutowałem całkiem diodę D12 to na padzie w miejscu anoda względem masy jest zwarcie i może dlatego jak mierzyłem napięcie było tam 0V
    mariuszw19640717 napisał:
    jest połączona z masą?

    Tak, mierzyłem napięcia względem masy

    0
  • #19 22 Gru 2015 21:32
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:

    Więc powinno być na anodzie napięcie a na katodzie OV

    Nie, jeśli anoda diody nie jest fizycznie połączona z masą to, powinno być na anodzie napięcie wyższe o spadek na tej diodzie.
    xsimS337 napisał:
    czyli wychodzi na to że jest zwarcie do "+" ponieważ jak wylutowałem całkiem diodę D12 to na padzie w miejscu anoda względem masy jest zwarcie i może dlatego jak mierzyłem napięcie było tam 0V

    Jak ten pad ścieżka nie jest masą to, tak.
    xsimS337 napisał:
    Tak, mierzyłem napięcia względem masy

    Pytałem, czy dioda ma połączenie z masą, a nie o mierzenie względem masy.

    0
  • #20 23 Gru 2015 10:48
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Pytałem, czy dioda ma połączenie z masą

    Tak
    mariuszw19640717 napisał:
    Jak ten pad ścieżka nie jest masą to, tak.

    W tym miejscu zaznaczyłem
    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

    0
  • #21 23 Gru 2015 11:38
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    xsimS337 napisał:
    W tym miejscu zaznaczyłem

    Ścieżka biegnie pod ten dławik (cewkę) i raczej nie powinna mieć połączenia z masą.
    Być może łączy się z tą ,,cewką" i przez nią łączy się masą, lub inny element przed diodą , a za ,,cewką" jest uszkodzony zwiera do masy.
    Na zdjęciu nie da się tego prześledzić, daj zdjęcie drugiej strony.
    Czy zaznaczona ścieżka to masa?

    0
  • #22 23 Gru 2015 15:27
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Na zdjęciu nie da się tego prześledzić, daj zdjęcie drugiej strony.
    Czy zaznaczona ścieżka to masa?

    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się

    0
  • #23 23 Gru 2015 21:17
    mariuszw19640717
    Poziom 34  

    Czyli dioda na masie i sprawna.
    Skąd ,,przychodzi" 12V, może tam ma być 5V?

    0
  • #24 29 Gru 2015 21:41
    xsimS337
    Poziom 3  

    mariuszw19640717 napisał:
    Skąd ,,przychodzi" 12V, może tam ma być 5V?


    5V dochodzi do płyty głównej.. dokładnie do gniazda i dalej za gniazdem już nigdzie na płycie nie ma 5V tylko 12V więc nie wiem co jeszcze sprawdzić, a może po wymianie tego uszkodzonego opornika wszystko wróci co normy ?

    0
  • #25 30 Gru 2015 07:56
    dzimi
    Moderator

    xsimS337 napisał:
    Jak mierzyłem napięcia zauważyłem że w momencie gorący robi się układ LM4838MTE
    - jakie przychodzi napięcie zasilające na ten układ, pin.6,16,27?

    0
  • #26 30 Gru 2015 08:56
    Andrzej75
    Poziom 11  

    Witam,

    Sprawdziłbym jednak najpierw zasilacz, możliwe że podaje prawidłowe napięcie ale brakuje mu mocy i dlatego układ nie chce się załączyć. (zmierz napięcie po obciążeniu go żarówką)

    Pozdrawiam
    Andrzej

    0
  • #27 30 Gru 2015 09:07
    dzimi
    Moderator

    Actina 17LM - Zrobił się biały ekran i zgasł, nie włącza się - a na układzie AK2551 nie powinno być 5,1V?

    dzimi napisał:

    xsimS337 napisał:
    Jak mierzyłem napięcia zauważyłem że w momencie gorący robi się układ LM4838MTE
    - jakie przychodzi napięcie zasilające na ten układ, pin.6,16,27?
    - możliwe że układ jest uszkodzony i brak +5V.

    0
  • #28 30 Gru 2015 19:24
    xsimS337
    Poziom 3  

    Andrzej75 napisał:
    Sprawdziłbym jednak najpierw zasilacz, możliwe że podaje prawidłowe napięcie ale brakuje mu mocy i dlatego układ nie chce się załączyć. (zmierz napięcie po obciążeniu go żarówką)

    z żarówką sprawdziłem więc zasilacz na pewno sprawny
    dzimi napisał:
    - jakie przychodzi napięcie zasilające na ten układ, pin.6,16,27?

    układ LM4838MTE pin. 6,16 i 27 każdy ma napięcie 12V
    dzimi napisał:
    - a na układzie AK2551 nie powinno być 5,1V?

    możliwe że powinno tam być 5V a jest 2,5V niestety nie posiadam schematu żeby to sprawdzić

    0
  • #29 31 Gru 2015 07:57
    dzimi
    Moderator

    Kolega mariuszw19640717 podał Ci jakie napięcia powinny być na tym stabilizatorze. Czyli albo masz uszkodzony stabilizator albo coś obciąża Ci gałąź +5V i stąd ten spadek napięcia. Nie zawsze dostępny jest schemat, czasami trzeba szukać i bez schematu. Proponuję podnieść wyjście z stabilizatora- sprawdzić czy pojawia się odpowiednie napięcie. Jeśli nadal brak +5V do wymiany stabilizator, jeśli napięcie prawidłowe - szukać elementu który powoduje spadek tego napięcia. W celu szybszej diagnozy możesz podłączyć zasilacz warsztatowy na gałąź +5V i sprawdzić pobór prądu. Jeśli dość duży - łatwiej namierzyć uszkodzony element , chociażby przez nagrzewanie się uszkodzonego elementu.

    0
  • #30 15 Sty 2016 12:01
    xsimS337
    Poziom 3  

    dzimi napisał:
    Proponuję podnieść wyjście z stabilizatora- sprawdzić czy pojawia się odpowiednie napięcie. Jeśli nadal brak +5V do wymiany stabilizator


    Masz na myśli AK2551 żeby odlutować tylko wyjście i wtedy na nim sprawdzić napięcie ?

    0